Permalänk

Byte av ddr3 minnen

Hejsan, försökte precis byta ut mina gamla ddr3 minnen mot ett par nya.
Har köpt 4st http://www.inet.se/artikel/5305673/corsair-4gb-2x2048mb-1600m....

Tog ut dom gamla, tröck in dom nya och satte på datorn, men fick då ingen bild..
Provade alla minnen för sig sj, fungerade inte, sedan stack jag in dom gamla och då kom bilden tillbaka..

om jag sätter in dom nya + dom gamla så startar den också.. Vill dock inte använda dom gamla då dom ej har samma volt(1.80). Har resetat bios via knappen på morderkortet och power knappen höger om minnena.

Lika bra man frågar här innan man gör ngt mer fel.

/Faeain, ty.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

om du har x58 moderkort är det max 1.65 på minnena som gäller, sen är det tri channel på x58 inte dual som du verkar försöka köra. så du ska köra med 3 eller 6 stickor

Permalänk
Hedersmedlem

Reseta bios.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Om inget av svaren ovan fungerar kan du prova att endast köra ett RAM i taget för att se om något av dem är trasigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Om inget av svaren ovan fungerar kan du prova att endast köra ett RAM i taget för att se om något av dem är trasigt.

Han hade redan testat alla enskilt

Visa signatur

5770

Permalänk
Medlem

Hade samma prob för ett tag sen, drog bara ur battebiet från moderkortet och lät det ligga i några minuter sen funkare som det skulle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walleeee:

Han hade redan testat alla enskilt

Vat står det?

Permalänk
Skrivet av kalkih:

Vat står det?

Skrivet av Faeain:

Hejsan, försökte precis byta ut mina gamla ddr3 minnen mot ett par nya.
Har köpt 4st http://www.inet.se/artikel/5305673/corsair-4gb-2x2048mb-1600m....

Tog ut dom gamla, tröck in dom nya och satte på datorn, men fick då ingen bild..
Provade alla minnen för sig sj, fungerade inte, sedan stack jag in dom gamla och då kom bilden tillbaka..

om jag sätter in dom nya + dom gamla så startar den också.. Vill dock inte använda dom gamla då dom ej har samma volt(1.80). Har resetat bios via knappen på morderkortet och power knappen höger om minnena.

Lika bra man frågar här innan man gör ngt mer fel.

/Faeain, ty.

Skrivet av xarl:

om du har x58 moderkort är det max 1.65 på minnena som gäller, sen är det tri channel på x58 inte dual som du verkar försöka köra. så du ska köra med 3 eller 6 stickor

Ty, min cpukylare(ena fläkten) satt i vägen för dom två första slotsen, tog bort fläkten och använda dom slotsen med, o nu fungerar det. Vet ej om d hade ngt med saken o göra eller inte, fungerar nu iaf.

Skrivet av Jalle64:

Reseta bios.

Skrivet av Faeain:

Hejsan, försökte precis byta ut mina gamla ddr3 minnen mot ett par nya.
Har köpt 4st http://www.inet.se/artikel/5305673/corsair-4gb-2x2048mb-1600m....

Tog ut dom gamla, tröck in dom nya och satte på datorn, men fick då ingen bild..
Provade alla minnen för sig sj, fungerade inte, sedan stack jag in dom gamla och då kom bilden tillbaka..

om jag sätter in dom nya + dom gamla så startar den också.. Vill dock inte använda dom gamla då dom ej har samma volt(1.80). Har resetat bios via knappen på morderkortet och power knappen höger om minnena.

Lika bra man frågar här innan man gör ngt mer fel.

/Faeain, ty.

Aja tack för alla svar.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faeain:

Ty, min cpukylare(ena fläkten) satt i vägen för dom två första slotsen, tog bort fläkten och använda dom slotsen med, o nu fungerar det. Vet ej om d hade ngt med saken o göra eller inte, fungerar nu iaf.

Aja tack för alla svar.

Härligt att det fungerar!

Permalänk
Medlem

Inte med topic o göra men vad har du för kylare som blockar så pass låga minnen?

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Inte med topic o göra men vad har du för kylare som blockar så pass låga minnen?

http://www.inet.se/artikel/6308718/noctua-nh-u9b-se2

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

hm.
XMS3 ska ju fungera tom med noctua D14 ;O
Iaf när ja läste om sandybridge, hm !

Permalänk
Skrivet av Nivity:

hm.
XMS3 ska ju fungera tom med noctua D14 ;O
Iaf när ja läste om sandybridge, hm !

Visst passar det, var bara tvungen att ta bort fläkten då den var i vägen när jag skulle placera dit det sista minnet.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.