Permalänk
Medlem

Byta ut led-lyset, FDR3 vit

Tjena,
Har precis köp en fractal design arctic white r3. Mycket nöjd, ett otroligt funktionellt och snyggt chassi! Det är bara en liten detalj som jag stör mig på. Hela min dator setup har ett svart och blått tema och den otroligt starka röda leden på r3 aviker sig en hel del. Min fråga är: Kan jag stänga av leden på något sätt? och kan jag på något sätt ersätta den med en blå led? Uppskattar era råd otroligt mycket

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Arctic White | Corsair AX 850W PSU | Gainward GeForce GTX 970 | Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Western Digital Caviar® Black 500GB | ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 | Corsair k90 l | BenQ 23,6" LED XL2410T | Mionix Naos 5000 | SteelSeries Musmatta 9HD | Corsair SSD Performance Pro Series 128GB | Sennheiser HD598 | Xonar Essence STX

Permalänk
Skrivet av BigBunny:

Tjena,
Har precis köp en fractal design arctic white r3. Mycket nöjd, ett otroligt funktionellt och snyggt chassi! Det är bara en liten detalj som jag stör mig på. Hela min dator setup har ett svart och blått tema och den otroligt starka röda leden på r3 aviker sig en hel del. Min fråga är: Kan jag stänga av leden på något sätt? och kan jag på något sätt ersätta den med en blå led? Uppskattar era råd otroligt mycket

Den blå lyser också ganska skarkpt. du kan koppla ur leden från från moderkortet, power led heter den du ska ta ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBunny:

Tjena,
Har precis köp en fractal design arctic white r3. Mycket nöjd, ett otroligt funktionellt och snyggt chassi! Det är bara en liten detalj som jag stör mig på. Hela min dator setup har ett svart och blått tema och den otroligt starka röda leden på r3 aviker sig en hel del. Min fråga är: Kan jag stänga av leden på något sätt? och kan jag på något sätt ersätta den med en blå led? Uppskattar era råd otroligt mycket

Ta ut den gamla och mät hur stor den är (oftast 3 mm), åkt till Elfa/beställ från Elfa (https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=20290#filter=20292:manu|0|:88437|2|436382,:87518|3|433928,;)
och välj en blå lysdiod med låg ljusstryka. Sen är det bara att knipsa av den gamla och löda på den nya, var dock noga med att löda på den åt rätt håll, titta på den gamla och löd på den nya på samma sätt, man ser att de två benen ser lite olika ut uppe i själva dioden. Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Farfar79:

Ta ut den gamla och mät hur stor den är (oftast 3 mm), åkt till Elfa/beställ från Elfa (https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=20290#filter=20292:manu|0|:88437|2|436382,:87518|3|433928,;)
och välj en blå lysdiod med låg ljusstryka. Sen är det bara att knipsa av den gamla och löda på den nya, var dock noga med att löda på den åt rätt håll, titta på den gamla och löd på den nya på samma sätt, man ser att de två benen ser lite olika ut uppe i själva dioden. Lycka till!

Inte riktigt så lätt då du bör ha en lysdiod med samma framspänning och framström som den du ersätter.
Det du kan göra är att mäta upp vilken spänning som ligger över lysdioden och strömmen genom den så kan du lät hitta en passande lysdiod efter det.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e