MW2 eller Black Ops, PS3 eller PC?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Jan 2009

MW2 eller Black Ops, PS3 eller PC?

Hallå, har inte känt nåt större sug för ett COD-spel innan men känner att det är dags nu men funderar på vad jag ska köpa. Valet står mellan MW2 och Black Ops, och vet inte heller vilken plattform jag ska ta. Nästan alla kompisar som lirar kör på PS3 så det lutar emot det men jag vet inte om alla problemen med Black Ops är lösta eller om det fortfarande är lika illa på PS3?
Så vad tycker ni är bäst?

It's good to be bad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Sep 2009

Onlineupplevelsen är oftast bäst på XBOX360 pga månadskostnaden = bättre servrar. PS3 online är inget att hurra över av egen erfarenhet. Det som talar emot PC online är mängden som använder fusk, fast jag vet inte hur Black Ops är jämfört med MW2 online. Hursom är att spela med kompisar överlägset roligast så jag hade sagt PS3.

Asus MVF ThunderFX | 2500K @ 4.8GHz w/ NH-D14 | G.Skill Ripjaws X @ 2133MHz | Asus GTX 1070 DCII | Samsung 850 Pro 256GB | RM1000X | Samsung S27B970D | Varmilo VA88M Gateron Blacks w/ Dyesub Thick PBT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2010

Jag lirar Mw2 och BO på PC tycker båda är bra men eftersom jag gillar att köra sniper så faller min röst tungt på Mw2 efterosm de har försämrat känslan och gjort det svårare för snipers i BO. Sedan drar BO mycket prestanda, på Mw2 kör jag Högsta grafik helt utan problem men på BO måst jag sänka allt för att helt slippa lagg. Och ju minder prestande ju mindre känsla så därför har jag inte fasnat helt för BO än iaf. Ps3 vet jag inget om 360 har jag kompisar på dom är jätte nöjda med BO och inte lika nöjda med mw2. Fast på PC skulle jag köra Mw2 till att börja med sedan kanske köpa BO också.. För man kan inte förneka att det är ett riktigt bra spel i grunden bara att det finns nackdelar.
Men det är min åsikt..

CPU: i5 2500K @ 3.3GHz | Chassi: NZXT Tempest 410 Elite | Mobo: Gigabyte Z68XP-UD4 | GPU: XFX Radeon HD6950 2048MB | PSU: XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | RAM: Corsair Vengance DDR3 8GB @ 1600 MHz | OS: Win7 x64 Home Premium SP1

Fraktfritt hos inet över 500kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2008

Jag har MW2 och BO på ps3 och enligt mig så suger black ops balle. Innan brukade jag och mina klasskamrater köra mw2 varje dag men när black ops kom ut så tappade man fan lusten att spela ens. Otroligt tråkigt spel. Har map packen och spelade i en dag sedan har jag inte rört skiten. Mw2 var ballt med hackade servrar och custom games men det var tider det.

CPU: Intel i7 6700K GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 Windforce 3X RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 Mobo: ASUS Z170-A PSU: Corsair 550VX SSD: Samsung 840 EVO 500GB HDD: 1TB Samsung 7200RPM Spinpoint F3 Chassi: Fractal Design R3 OS: Windows 7 Home Premium 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Nov 2009

Välj den plattform och spel där du har mest kompisar som spelar.

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2010

Black ops i alla lägen förutom man diggar sniper som är skitkul i mw2, men suger balle i BO!
Pc helt klart för mig

Om man spelar BO och sen går över till mw2 så får man nästan ont i huvudet över hur fult det är. Förutsätter dock att man har en bra dator till BO ..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Gillade inte Black Ops över huvud taget. Jag fick inte den rätta känslan av det spelet som jag fick med MW:2.
Lirar på PC.

”Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works.”
–Steve Jobs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Nov 2005

BO och PC

| CPU i5-6600K | Mobo Asus Z170-P | Ram 8Gb Kingston FURY-X DDR4 | GFX EVGA GTX 680 FTW+ | HDD 128Gb SSD +1Tb WD Green | Chassi Fractal Design Define R4 | PSU Silver Power 500W | Ljudkort Asus Xonar DX | http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008

Kan rekommendera crysis 2 annars. Lite laggigt på xbox tyvärr så PC (om du har en tillräckligt bra) är att rekommendera

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2011

MW2 + Xbox360, i'll never let go.

CPU: Intel i5 4590K | Moderkort: Gigabyte GA-Z97M-D3H | GFX: GTX 770 2GB TwinFrozr | RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 XPG INET EDITION | HDD: 1TB WD Blue | PSU: be quiet! Pure Power L8 630W| CPU-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Chassi: BitFenix Prodigy M |OS: Windows 8 Ultimate |_| CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Black ops ska du inte köra på PC. Det är mer en konsollport än mw2, det är därför de flesta upplever lag på BO när de kör på PC eftersom det inte flyter på lika bra där.

Jag själv tycker att MW2 var det sämsta cod spelet som kom ut i själva COD serien, har aldrig sett så mycket clusterbomb, det enda som är bra i mw2 är ju searcha and destroy. I mw2 räcker det med att du är en bra spelare och när du har 25 killstreak så räcker det med att du trycker på en knapp och vinner hela skitet.

Finns saker som kallas perks, vilket jag tycker är så himla overpowered, Ninja pro, Scavenger (Nästan som obegränsad ammo), Commander (Med tactical knife och lightweight pro så kommer du garanterat få nuke om du kör på trånga maps)
Finns fler, men de är de mest OP perksen som finns och jag tycker det sabbar spelet, varför ska en del ha fler fördelar än de andra? MW2= Inga dedicated servers på PC. Detta suger ju ännu mer, leder till att alla fuskar, noobtubar och kanske till och med använder RPG på folk (RPG kan jag leva med)
Med dedicated servers finns det regler och gör spelet mer roligare, Killstreaks och alla sådana saker var roligt i början men efter 2 månaders spelande undrade jag vafan jag spelade för ett barnsligt spel.
Det värsta med MW2 också är att de här jävla killstreaks har smittat av sig... Ta ett exempel på crysis 2, så himla onödigt med pissiga killstreaks. Vad är det som är så himla roligt med att du trycker på en knapp och får en jäkla helikopter som dödar ca 6 st åt dig och motståndar lager är så himla dumma och tar inte ner den.

Jag tycker att CoD2 är bättre än mw2, även ifall alla Nadespammar så är det fan roligare.
Jag har inte köpt black ops då det är helt samma sak, tänker inte betal full pris till ett spel som borde vara en exapansion till cod5 eller 4, fan samma sak bara lite perks och killstreaks.

EDIT: COD är ett konsollspel, köp mw2 till ps3 och njut

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2006

MW2 på PS3, lägg inte dina pengar på BO för du kan då lika gärna spola ner pengarna direkt i toaletten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2010

Jag har på tok för många timmar spenderade på MW2. Riktigt kul spel. Finns dock saker som stör, killstreaks och serversystemet främst.
Jag kommer aldrig att komma upp i samma timmar på BO då det spelet har så mycket mer problem än vad MW2 hade. Lagg, lagg, lagg, hick.
Jag lirar uteslutande på PC.

Så mitt tips är: kör BFBC2 på PC. Fantastiskt bra spel. Inget lagg. Inga killstreaks. Få tubers. Bra fungerande servers, iaf de flesta där admins är aktiva. Dock ganska krävande när det gäller hårdvaran samtidigt som det verkligen ger något när man har hårdvaran, väloptimerat är det.

1. Inte värt att speca vad jag har i burken...
2. MBP 13"