ArchAge - kommande sandbox mmo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jag förstår precis vad du menar.

Det kommer garanterat att finnas grupper av spelare som gör allt och inte har några skrupler när det kommer till att övervinna sina fiender och ta deras resurser. I Open PvP områdena kommer det förmodligen inte att finnas något utrymme för "fair play", utan det kommer att krävas samarbete av större grupper/gillen för att behålla sina resurser.

Även då lär man bli måltavla. Men som stor grupp/guild har man ju möjlighet att betala tillbaka med samma mynt.

Jo, hoppas de blir så, ser rätt framemot konceptet spelet har, dess potential
En fråga, angående design o så, när man designar symbolen och flaggor o sånt..
Är de som paint dvs, full frihet? Eller som wow och Bf där du typ väljer olika symbolen och lägger lager på lager osv..?

Permalänk
Skrivet av Hagge:

En fråga, angående design o så, när man designar symbolen och flaggor o sånt..
Är de som paint dvs, full frihet? Eller som wow och Bf där du typ väljer olika symbolen och lägger lager på lager osv..?

I Korea är det full frihet. Du skapar en egen bild som du sedan laddar upp till spelet. Kan dock inte svara på om den funktionen inkluderas i väst versionen av spelet, då jag faktiskt inte provat.

Men det finns kanske någon annan här som kan svara på det?

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Ifall det är någon som vill ha en beta key så har jag ca 50 stycken till övers. Skicka PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

I Korea är det full frihet. Du skapar en egen bild som du sedan laddar upp till spelet. Kan dock inte svara på om den funktionen inkluderas i väst versionen av spelet, då jag faktiskt inte provat.

Men det finns kanske någon annan här som kan svara på det?

det finns redan. du kan använda crest, dvs symbolen på vissa tröjor i spelet, på seglet och på din cloak. finns folk som springer runt med biebers ansikte och lite sådant! går man till NPCn, så står det vilka filer som det stödjer men det stödjer typ alla. sen laddar man upp det inne i spelet bara.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxaz:

Tjenare!

Ifall det är någon som vill ha en beta key så har jag ca 50 stycken till övers. Skicka PM.

Alla betakeys är nu slut.

Permalänk

Haha, kass timing man har då.

Om någon annan vänlig själ råkar ha en key över så tar jag gärna emot den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

det finns redan. du kan använda crest, dvs symbolen på vissa tröjor i spelet, på seglet och på din cloak. finns folk som springer runt med biebers ansikte och lite sådant! går man till NPCn, så står det vilka filer som det stödjer men det stödjer typ alla. sen laddar man upp det inne i spelet bara.

Förstör bara när folk ska fjanta runt på det viset.

Permalänk
Medlem

Någon som har samma problem?

Crash on Loading Screen

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort tiggeri/meningslöst inlägg
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag startade det, gjorde en gubbe, och stängde av efter 1 minut...
Klarar bara inte av att muspekaren är "lös" på skärmen i normala fall, vill att det ska fungera mer som ett 3'e-person skjutspel (Neverwinter MMO / Smite & liknande).

Slänger upp en ny tråd med en fråga efter liknande spel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Jag startade det, gjorde en gubbe, och stängde av efter 1 minut...
Klarar bara inte av att muspekaren är "lös" på skärmen i normala fall, vill att det ska fungera mer som ett 3'e-person skjutspel (Neverwinter MMO / Smite & liknande).

Slänger upp en ny tråd med en fråga efter liknande spel...

Kanske kolla in Skyforge. Kommande asiatiskt scifi-fantasy MMO. Som vanligt får man tänka på att de oftast är anpassade efter den asiatiska marknaden, och det är dessutom F2P vilket lär innebära en cashshop. Men F2P betyder i alla fall att man kan testa utan kostnad.
http://sf.my.com/us

Live demo från Gamescom
http://www.twitch.tv/twitch/b/558668156?t=281m09s

Permalänk

När är de sagt att detta ska släppas i EU?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Skrivet av Gurrasson:

När är de sagt att detta ska släppas i EU?

November/december.

Sen återstår det att se om så blir fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

November/december.

Sen återstår det att se om så blir fallet.

Jag förstår inte riktigt varför det inte skulle släppas förren så långt fram i tiden... Har kört betan hela helgen och spelet är ju i princip klart.

Jo det finns lite roligheter som NPCs som talar koreanska (bara texten är på engelska så är det ju OK). Labour points behöver kanske tweakas lite för att f2p funkar knappt. Startade en ny gubbe och försökte köra klart mainquesten i andra zonen som kräver att du spenderar 50 LP på att crafta hereafter stenar... gav upp efter 2 timmar. Hade hela 8 LP när jag började (har redan flera gubbar, 12/18/22 som jag använt mycket på), skrapade ihop som högst 38 men de spenderades på identify (fick ju gear som måste sättas på) och hacka en fortuna vein för att ge en polare lite sten. När man helt blockas från att göra en simpel mainquest, då är nånting fel. Nåt så enkelt som att ge LP när du gör klart vissa quests skulle förmodligen räcka för den biten tex.

Men jag ser inget som hindrar dom från att köra en till CBE och släppa spelet till månadskiftet. Det fungerar ju iaf, jämfört med sista ESO beta weekenden, lol. Archeage i sig är faktiskt ett rätt så roligt spel, många intressanta features och med vatten fysik så känns det lite "next-gen" (för att vara ett MMO). Det får ESO att se enormt tråkigt ut. Tekniskt sett så är det imponerande vad dom gjort med Cryengine. Inga laddningstider, märker inte ens när man går från zon till zon. Fattar inte ens hur dom lyckats göra det, lol. Kommer definitivt köpa ett patron paket.

Det enda jag egentligen oroar mig över är hur PvP blir sen vid högre levels. Jag är van vid GW2, det är ju lite mer action baserat med saker nära in på. Dör man respawnar man och lubbar direkt ut i strid igen. Archeage har så vansinnigt stora zoner att det vore svårt att möta varandra, haha. Nåja, det får bli en senare fråga.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Jag förstår inte riktigt varför det inte skulle släppas förren så långt fram i tiden...

XLGames enda uttalande angående release datum är att spelet skall släppas under 2014. Det brukar innebära i slutet av året och är också den vanligaste gissningen på nätet varav mitt svar.

Personligen tror jag dock att Blizzards officiella uttalande (att WoWs nästa expansion släpps i mitten av november) rört runt i grytan rejält. Inget företag med självbevarelsedrift ger ut sitt spel samtidigt eller i närheten av WoWs expansioner. Då återstår två alternativ: en tidig release eller riktigt sen.

Om jag vore XLGames hade spelet släppts lagom till jul. Då har folk hunnit spela WoWs expansion en månad och insett att det bara är mer av samma gamla recept. Dessutom hade folk haft något nytt att prova på under julhelgen.

Permalänk

Vart jävligt missnöjd i helgen ;_;.. Var taggad som fan, typ NU SKA HÄR SPELAS! sen kommer jag in i spelet och.. det känns så stelt!? Ser ju hur smooth ut som helst, men när man gick med gubben osv kändes kontrollerna hur stela som helst, vart helt paff.. tror jag spelade typ 10 minuter..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

XLGames enda uttalande angående release datum är att spelet skall släppas under 2014. Det brukar innebära i slutet av året och är också den vanligaste gissningen på nätet varav mitt svar.

Personligen tror jag dock att Blizzards officiella uttalande (att WoWs nästa expansion släpps i mitten av november) rört runt i grytan rejält. Inget företag med självbevarelsedrift ger ut sitt spel samtidigt eller i närheten av WoWs expansioner. Då återstår två alternativ: en tidig release eller riktigt sen.

Om jag vore XLGames hade spelet släppts lagom till jul. Då har folk hunnit spela WoWs expansion en månad och insett att det bara är mer av samma gamla recept. Dessutom hade folk haft något nytt att prova på under julhelgen.

Mmm, hoppas de gör rätt val. Behöver något nytt spel med lite valmöjligheter och en vettig community.

Skrivet av waspen123:

Vart jävligt missnöjd i helgen ;_;.. Var taggad som fan, typ NU SKA HÄR SPELAS! sen kommer jag in i spelet och.. det känns så stelt!? Ser ju hur smooth ut som helst, men när man gick med gubben osv kändes kontrollerna hur stela som helst, vart helt paff.. tror jag spelade typ 10 minuter..

Låter inte som vi har spelat samma spel, tycker det känns helt ok. Vad har du spelat för spel innan?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

XLGames enda uttalande angående release datum är att spelet skall släppas under 2014. Det brukar innebära i slutet av året och är också den vanligaste gissningen på nätet varav mitt svar.

Personligen tror jag dock att Blizzards officiella uttalande (att WoWs nästa expansion släpps i mitten av november) rört runt i grytan rejält. Inget företag med självbevarelsedrift ger ut sitt spel samtidigt eller i närheten av WoWs expansioner. Då återstår två alternativ: en tidig release eller riktigt sen.

Om jag vore XLGames hade spelet släppts lagom till jul. Då har folk hunnit spela WoWs expansion en månad och insett att det bara är mer av samma gamla recept. Dessutom hade folk haft något nytt att prova på under julhelgen.

Man har ju fått indikationer på att open beta är rätt nära. Att köra open beta i 3 månader låter rätt länge.
Jag gissar på en release i början av Oktober

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat alphan o betan på hardcore nivå i oran thul, så enligt mig kommer detta spelet vara kul i ca 3 månader tops. Detta är då ifall man har bra Guild o kompisar som faktiskt gör att man kan ta sig fram i spelet. Lirade alphan under hela min 8 veckors semester och har redan det bästa jag kan ha. Vad finns kvar att göra? Visst, man kan skilla upp sina professions till max som går om man vill o så men allt man odlar växer o tar flera timmar eller dagar. Vad ska msn göra under tiden? Jo pvp. Jag vet att det är pvp spel men har msn inte polare eller en Guild, så blir det tråkigt snabbt.

Detta är vad jag har o säga om spelet bara! En liten varning till folk som går in i spelet solo och tror att det kommer ha konstant kul 24/7 i spelet (:

Själv lämnade jag det för ett mer pve spel. Lirar ffxiv igen, så att jag gillar pve mer kan också vara en faktor till att jag tröttnade så snabbt.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Efter att ha spelat alphan o betan på hardcore nivå i oran thul, så enligt mig kommer detta spelet vara kul i ca 3 månader tops. Detta är då ifall man har bra Guild o kompisar som faktiskt gör att man kan ta sig fram i spelet. Lirade alphan under hela min 8 veckors semester och har redan det bästa jag kan ha. Vad finns kvar att göra? Visst, man kan skilla upp sina professions till max som går om man vill o så men allt man odlar växer o tar flera timmar eller dagar. Vad ska msn göra under tiden? Jo pvp. Jag vet att det är pvp spel men har msn inte polare eller en Guild, så blir det tråkigt snabbt.

Detta är vad jag har o säga om spelet bara! En liten varning till folk som går in i spelet solo och tror att det kommer ha konstant kul 24/7 i spelet (:

Själv lämnade jag det för ett mer pve spel. Lirar ffxiv igen, så att jag gillar pve mer kan också vara en faktor till att jag tröttnade så snabbt.

Finns det något mmo som är roligt utan polare eller någon typ av guild?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av röksvamp:

Att köra open beta i 3 månader låter rätt länge.

Då skulle du varit med i Allods Onlines open beta. Den varade i mer än ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Finns det något mmo som är roligt utan polare eller någon typ av guild?

Det var bara vad jag kände. I andra mmorpgs, så kan jag ha kul själv men i slutet av alphan när många sket i den och valde att endast vänta på beta events osv, så loggade jag in och kom inte på någonting att göra alls...

detta är som sagt vad jag känner

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Vi är ett scandinaviskt gaming community som heter asgard med 100+ medlemar som spelar alla möjliga spel vi har två main spel Archeage och Star Citizen.
Vår Archeage guild växer varje dag 40+ members ingame med folk från hela scandinavien vi söker hela tiden nya vikingar 18+
Hoppa gärna på vår teamspeak info hittar ni på vår hemsida asgardgaming.se

//Doc

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 STRIX CPU: Intel i7 4970k 4.0 GHz PSU: Modular 750W 80+ gold Moderkort: GA-Z97X-Gaming 3 CPU kylare: Corsair h80i RAM Corsair Vengence 32gb Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass SSD: Intel 120GB,Crucial 512GB,Hyperx 120GB HDD: 1x WD 500GB, 1x WD 2TB Skärmar: Acer 34" Predator Curved LED G-Sync, 19'' Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Vart jävligt missnöjd i helgen ;_;.. Var taggad som fan, typ NU SKA HÄR SPELAS! sen kommer jag in i spelet och.. det känns så stelt!? Ser ju hur smooth ut som helst, men när man gick med gubben osv kändes kontrollerna hur stela som helst, vart helt paff.. tror jag spelade typ 10 minuter..

Kändes stelt och klumpigt för mig också i början. Stängde av utorrent och det flöt på jäkligt bra.
Vet inte varför utorrent ställde till det för just AA, när jag inte upplever det problemet i andra spel med utorrent i gång i bakgrunden.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Att kontrollerna känns stela har flera jag snackat med sagt och det tyckte jag också i början. Men efter att jag dragit up 4 gubbar till 10+ så var det som om man alltid spelat Archeage, lol. Man vänjer sig rätt så snabbt (10 minuter räcker dock inte, säg 10 timmar istället). Jag har spelet GW2 nästan varje dag sen release och är rätt så van vid det, när jag hoppade tillbaka så kändes det ändå genast så fel att det inte fanns nån collision som bumpa tillbaka en, haha.

Permalänk
Avstängd

Ska lira CBE4 nu i helgen tänkte jag då jag fick en inbjudan Wiiie Får se vad jag tycker om det efter dessa timmar som kommer spenderas.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

oxo fått en inbjudan men jag får bara "there was an error resuming downloads please try again error #1032"

borde ju vara igång nu om jag inte räknat fel på tiden.

EDIT: nu gick tankningen igång

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Avstängd

En liten uppdatering efter att ha testat det i knappt en timme från att jag skulle välja karaktär. Spelat upp mig till level 5 och det gick snabbt

Mina första intryck sticker iväg åt alla håll men jag försöker se det mesta positivt faktiskt. Nu har jag ingen aning om vilken detaljnivå jag spelade på eller liknande men spelet har en hyfsad miljö även om det inte var lika snyggt som t ex TESO.

Fick en känsla av Everquest direkt. Relativt enkelt och tempot i fighter kändes lagom lågt. Inte så mycket action utan lite småtrevligt klickande på 1-4 samt [Ctrl+2] för min del men det kan man ju ändra lite hur man vill.

Just uppdragen kändes väl lite tråkiga nu i början och de verkar inte ha ljud på npc ännu utan det blir engelsk text bara. Möjligen finns det en del i inställningar så får se det mer i morgon.

Har jag förstått det är det F2P med fördel för de som vill spendera pengar vilket får mig att rygga till lite. Men jag ska ge det en ordentlig chans under detta CBE4 åtminstone.

Svårt att döma något så här snabbt men intrycken är mestadels positiva även om det är lite ovant med styrningen etc. Framför allt det lite lägre tempot samt känslan från Everquest gillar jag. Visst, det blir väl avancerat med mycket knappar etc senare men nu i början är det perfekt lagom nivå att kunna njuta av utan att känna mig stressad Lite som ett mmorpg ska vara, fridfullt!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk

Varning!

Vill lägga in en varning till alla som spelar Archeage eller har sin ett konto med betalnings information lagrad på TrioWorlds hemsida.
Jag fick i natt ett mail där det stod att jag hade en unclaimed founders code att lösa in.
Jag hade även ett mail från paypal med kvittot på att jag hade gjort ett köp på €134,99!!!

Inte särskilt glad över det just nu, ser på deras forum att jag inte är den ända som detta har drabbat, har gjort en ticket till TrionWorlds med begäran på en återbetalning och gjort en payment disput hos PayPal så jag hoppas jag får pengarna tillbaka. Har även bytt lösen i fall att jag blivit hackad.

Det som verkar så konstigt också är att jag har fått varan som om det vore jag som köpt det, hade mitt konto blivit hackat så borde de ha bytt email också och begärt koden dit.

Men min varning är som sagt till alla som har betalnings information lagrad hos TrioWorld, speciellt om det är PayPal att, är att så fort som möjligt ta bort den infon så det inte kan hända er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canada_Adde:

Vill lägga in en varning till alla som spelar Archeage eller har sin ett konto med betalnings information lagrad på TrioWorlds hemsida.
Jag fick i natt ett mail där det stod att jag hade en unclaimed founders code att lösa in.
Jag hade även ett mail från paypal med kvittot på att jag hade gjort ett köp på €134,99!!!

Inte särskilt glad över det just nu, ser på deras forum att jag inte är den ända som detta har drabbat, har gjort en ticket till TrionWorlds med begäran på en återbetalning och gjort en payment disput hos PayPal så jag hoppas jag får pengarna tillbaka. Har även bytt lösen i fall att jag blivit hackad.

Det som verkar så konstigt också är att jag har fått varan som om det vore jag som köpt det, hade mitt konto blivit hackat så borde de ha bytt email också och begärt koden dit.

Men min varning är som sagt till alla som har betalnings information lagrad hos TrioWorld, speciellt om det är PayPal att, är att så fort som möjligt ta bort den infon så det inte kan hända er.

Pfff, och jag har istället problem att jag inte får slänga mer pengar på Trion.

Ville uppgradera min Silver till Gold (alpha access intresserar mig inte i sånt här sent skede men spelet har imponerad nog på mig), nope du kan bara gå silver->archeum. Så måste istället begära refund och sen köpa gold, brilliant system :/