Miljontals nedladdningar av Firefox 4

Permalänk
Melding Plague

Miljontals nedladdningar av Firefox 4

Mozillas nya webbläsare Firefox 4 får snabbt upp farten med miljontals nedladdningar bara under det första dygnet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

+1 så att säga

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Man kunde gå väldigt detaljerat in per land, län & stad via http://glow.mozilla.org/#arc. I skrivande stund är det 3962 göteborgare som tankat hem FF4 i jämförelse med Stockholm där hela 9575 användare tankat ned klienten.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag känner mig dum nu. Jag satt och kollade på Japan och frågade mig varför ingen i norra delen laddade ner FF

Permalänk
Medlem

85st i Jakobstad

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Agemman:

Jag känner mig dum nu. Jag satt och kollade på Japan och frågade mig varför ingen i norra delen laddade ner FF

Tja det stämmer ju inte ens, några tusen bara i Fukushima.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

det var ju häftigt bara att sitta å titta på nedladdningarna i realtid, där det blinkar prickar på världskartan

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Kolla hur många det är som laddar ner det hela tiden! Mozilla måste ha bra lina där.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

ja, holländarna verkar gilla firefox... å att snitta 8k nedladdningar i minuten är inte helt illa pinkat

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

vad är nytt med 4 då?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får (tillbaka) funktionaliteten att söka via adressfältet samt att komma direkt till sidor genom att skriva exempelvis "egyptien wiki" [enter]? Av någon anledning har detta slutat fungera sedan en tid tillbaka för mig.

Permalänk
Medlem

Skönt folk att några varje fall har smak för webbläsare!

Hihi blinkade när man ladda ner ju! dock vad är oddsen det var min

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tja det stämmer ju inte ens, några tusen bara i Fukushima.

Kollade på kartan med blipparna under kanske fem minuter och då såg jag en eller två blippar i norra Japan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

vad är nytt med 4 då?

Jag har aldrig märkt en sådan markant skillnad vid webläsarbyte innan. ff4 känns dubbla hastigheten än tidigare versioner.

Permalänk
Medlem

Kan direkt säga att FF4 är snabb. MEN jag stör mig lite på att texten är oskarp och lite suddig. Någon som vet hur jag kan bli av med detta?

Permalänk

Haha går lite segt på Grönland, Alaska är inte jätte aktiva heller..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Kan direkt säga att FF4 är snabb. MEN jag stör mig lite på att texten är oskarp och lite suddig. Någon som vet hur jag kan bli av med detta?

Inställningar -> Avancerat -> Använd om möjligt hårdvaruacceleration

Bocka av den.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klimpen2:

Inställningar -> Avancerat -> Använd om möjligt hårdvaruacceleration

Bocka av den.

Går även att lösa med att skriva about:config i adress fältet och ändra gfx.direct2d.disabled till true.

Permalänk
Avstängd

älskar inte allt med firefox 4 tex att tilläggs fönster har byts ut till en SIDA annars så är det bra men riktigt långsamt för att vara ärlig kan vara mina addons men chrome har lika mycket och startar mycket fortare

Permalänk
Medlem

Kör firefox på jobbet men måste säga att IE9 funkar betydligt bättre

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

11 personer med mitt postnr har tankat ner Firefox 4. Läskigt med fingerprint ändå

Permalänk

Kan man ändra så man går direkt till hemsidan om man skriver t.ex. "sweclockers" i adressfältet, vet att det funkade på 3.6.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Kan direkt säga att FF4 är snabb. MEN jag stör mig lite på att texten är oskarp och lite suddig. Någon som vet hur jag kan bli av med detta?

Jag märkte det med första beta av firefox 4, jag skrev det någonstans här på sweclockers vad som orsaka detta. Inställningarna i windows för cleartype behöver justeras. Jag märkte inte att det var fel justerat fören jag prova firfox 4, efter fixat det är allt bra.

Permalänk
Medlem

Hej
Låter kul att så många vill ladda ner foxen, läste för ett tag tillbaka att mozilla:s mål var att man skulle ha fler dl än vad IE hade, kommer inte ihåg vilken dag det var jag läste det,föra veckan någon gång var det. Nytt och nytt i nya foxen, beror på om man har haft den i beta versionerna, annars är det nya att man har fixat buggar, väldigt många buggar, för dem som är nya så är det utseendet och allt som finns dolt under ytan. html5,css3, nya grafikstandarder och jägermonkey, sedan att man har vidareutvecklat Gecko som hela foxen är byggd på.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Kan man ändra så man går direkt till hemsidan om man skriver t.ex. "sweclockers" i adressfältet, vet att det funkade på 3.6.

Det är det enda med Firefox 4 jag stör mig på något. Känns väldigt onödigt att hela tiden lägga till .se eller .com till varje adress. Hur lösa detta?!

Visa signatur

Fractal Design Define R3, MSI P67A-GD55 REV B3, Intel Core i5 2500K 3,3GHz,

Permalänk

Varför blir texten suddig utav hårdvaruacceleration? Synd att implementera en teknik som gör det snabbare men otydligare

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Kan man ändra så man går direkt till hemsidan om man skriver t.ex. "sweclockers" i adressfältet, vet att det funkade på 3.6.

Det fungerar på denna också
Du kanske har kommit på någon konstig inställning och stängt av det?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Såg en prick på påskön nyss, haha!
OnT: Herrejisses vad folk har laddat ner Fx4. Snart 10 miljoner nedladdningar!

Permalänk
Skrivet av LoTex94:

Det fungerar på denna också
Du kanske har kommit på någon konstig inställning och stängt av det?

Har du själv fyran? Jag kopierade alla inställningar från 3.6 med lösenord, bokmärken mm. och där räckte det med hemsidan namn.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W