Hjälp med minecraftserver

Permalänk
Medlem

Hjälp med minecraftserver

Jo jag har startat en server. Och när jag ska logga in är det inga problem. Men när mina vänner ska logga in går det inte.

Jag har hittat andra trådar om detta men dom vändr sig bara till windows xp eller har dom inte hittat en lösning. Jag har testat att stänga av brandväggen och så men det har inte gått. Har testat kolla porten på denna sida:
http://www.canyouseeme.org/ och där kommer fram..
Error: I could not see your service on XXX.XXX.XX.XXX on port (25565)
Reason: Connection timed out.

Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

har fixat

Permalänk

Vore trevligt om du skrev hur så att andra som har liknande problem kan får hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkalmanBC:

Vore trevligt om du skrev hur så att andra som har liknande problem kan får hjälp.

Precis vad jag tänkte, +1 till dig

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja veta!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Antagligen en port i routern som inte var öppen?

Edit: Såg nu den "canyouseeme" sidan. Va inget. Lösning vore kul att se! Antivirus? Gissar isf på norton

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av 2infinity:

Antagligen en port i routern som inte var öppen?

Edit: Såg nu den "canyouseeme" sidan. Va inget. Lösning vore kul att se! Antivirus? Gissar isf på norton

Antivirus blockerar ingan portar.. Ska inte iaf.

Brandväggar och routermjukvara gör det så där var problemet..