Köpa Nintendo Wii handkontroller, hjälp?

Permalänk
Medlem

Köpa Nintendo Wii handkontroller, hjälp?

Hej,

Ska åka till Webhallen på lördag och hämta ut ett Nintendo Wii till min 7-åriga lillebror. Jag behöver köpa en extra handkontroll så att vi båda kan spela men jag har ärligt talat oerhört dålig koll på vad för handkontroller man behöver?

Det som ingår i paketet är:

- Wii Remote Plus (Wii Remote med inbyggd Wii MotionPlus-teknologi)
- Tilläggskontrollen Nunchuk

Måste jag köpa bägge? Det är rätt dyrt med nästan 700 kr för bara handkontroller.

Länka gärna till vad jag behöver från denna kategori: http://www.webhallen.com/spel/nintendo_wii/tillbehor/kontroll... (måste vara Webhallen).

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Beror på vilka spel du lirar
All behöver du inte motionplus till

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Beror på vilka spel du lirar
All behöver du inte motionplus till

Ok tack för svaret. Vi kommer nog bara att lira barnspel, typ Nintendos egna uttjatade (för min del) titlar men personligen lär jag skaffa No More Heroes. Men om jag köper en motionplus+nunchuck är jag säkrad att köra alla spel till Wii?

Permalänk
Medlem

Ja det är du !

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen. Det blev:

Nintendo Wii - Nunchuk - Handkontroll (Svart)
Nintendo Wii - Wii Remote Plus (Svart)

Nice.

Permalänk
Medlem

Lite kul att jag skrev ja det är du istället för kan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Lite kul att jag skrev ja det är du istället för kan

Du tänkte nog mer på säkrad för alla spel delen när du svarade

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H