Permalänk
Medlem

Ipad 2 3G

Funderar på en Ipad2 3g och undrar om ett vanligt micro sim med telefoni funkar att surfa med?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

beror på vilket abbonemang som är kopplat till kortet

Visa signatur

Arbetsstation: Macbook Pro Retina 15", Core i7 2,6 GHz, 16 GB RAM, 512 GB SSD
NAS: Synology 1812+ har numera ersatt min filserver
Blog: http://www.nickebo.net/
Twitter: @linuxprofessor
Övrigt: Linux/UNIX/OpenVMS, ZFS, lagring och systemövervakning

Permalänk
Medlem

det bör väll gå att surfa på alla kort som kan ha dataanslutning, dvs kommer man ut på 3g-nätet på telefon bör man göra det på ipaden, inget jag har fakta på, men det verkar logiskt. dock bör man se till så man har någon fast månadskostnad eller maxtaxxa per dag iaf...

Permalänk
Medlem

Min kompis köpte ett mobilabonnemang till sin iPad och det funkade inte.
Han kontaktade operatören och bytte till ett "mobilt bredband-abonnemang" och då funkade det.

Sorry om det är för sent att svara, men jag råkade komma över tråden...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Min kompis köpte ett mobilabonnemang till sin iPad och det funkade inte.
Han kontaktade operatören och bytte till ett "mobilt bredband-abonnemang" och då funkade det.

Sorry om det är för sent att svara, men jag råkade komma över tråden...

om det stämmer så är det ruttet, ytterligare gjort för att låsa kunderna till avtal osv....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

om det stämmer så är det ruttet, ytterligare gjort för att låsa kunderna till avtal osv....

Förstår inte riktigt vad du menar. Man kan ju köra på t.ex. comviq kontant-surf.
Om du menar att man kan lägga över sitt SIM-kort från mobilen så är det inte många som kör på micro-SIM va? Och har man iPhone 4 så kan man ju dela internet med personal hotspot.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Förstår inte riktigt vad du menar. Man kan ju köra på t.ex. comviq kontant-surf.
Om du menar att man kan lägga över sitt SIM-kort från mobilen så är det inte många som kör på micro-SIM va? Och har man iPhone 4 så kan man ju dela internet med personal hotspot.

Om jag förstod dej rätt så måste man alltså ha ett surfabonnemang till sitt kort?
Har inte alla kontantkort surfstöd från början?
Skulle jag inte kunna använda tex mitt halebop kontant som jag nu använder till windows mobile utan problem?

Om detta fungerar så förstår jag inte vad problemet är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Min kompis köpte ett mobilabonnemang till sin iPad och det funkade inte.
Han kontaktade operatören och bytte till ett "mobilt bredband-abonnemang" och då funkade det.

Sorry om det är för sent att svara, men jag råkade komma över tråden...

Jag har ett telefon abonumang som bredband Ser verkligen inte hur den ska kunna tjänna skillnad på de.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Om jag förstod dej rätt så måste man alltså ha ett surfabonnemang till sitt kort?
Har inte alla kontantkort surfstöd från början?
Skulle jag inte kunna använda tex mitt halebop kontant som jag nu använder till windows mobile utan problem?

Om detta fungerar så förstår jag inte vad problemet är.

Jag vet inte hur det är med kontantkort över lag, jag tänkte på detta: https://comviq.se/webbutik/comviq_surf?cmpid=se.search.2011.s...
Dessutom kan det ha ändrats, men kompisen skaffade ett vanligt telenor mobilabonnemang till iPaden och det funkade inte. Han bytte till "mobilt bredband-abonnemang" och då funkade det.

Skrivet av ceogar:

Jag har ett telefon abonumang som bredband Ser verkligen inte hur den ska kunna tjänna skillnad på de.

Tydligen kan den det. Det kan också vara så att kompisen gjorde nåt fel, men då betyder det att man måste ändra inställningar för att det ska funka med mobilabonnemang.

EDIT: Detta hittade jag på apples hemsida:
Är mikro-SIM-korten till iPhone 4 och iPad utbytbara med varandra?
Nej. Mikro-SIM-kortet till iPad fungerar inte i din iPhone.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Kör ett tvillingkort (gratis hos Telenor) till mitt vanliga mobilabb i min iPad 2. Funkar kanon!

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av pozzi:

Kör ett tvillingkort (gratis hos Telenor) till mitt vanliga mobilabb i min iPad 2. Funkar kanon!

Det kan bero på att endast ett av tvillingkorten kan vara aktiverat för samtal och sms. Eftersom det som du har i iPaden inte har detta aktiverat så funkar det. Detta är endast min egna slutsats.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag har ett Telia Refill-kort med prisplanen "Årskort Surf" 500Mb/mån i 12 månader för 499kr. Fungerar utmärkt.