Permalänk
Medlem

europeisk grand turismo?

Hej alla,

Lyckas inte hitta svar på detta (har googlat etc): innebär den europeiska (el egentligen britttisk, som det verkar) utgåvan av GT5 BARA att man måste ha ett brittiskt PSN-konto för att ladda ner DLC? Så står det på t ex Dustin etc, men jag känner mig inte säker. Kan man t ex spela på svenskt PSN som vanligt?

Och om så, är det bara att skaffa brittiskt konto precis som med t ex amerikanskt (som jag redan har)? Problemet med det är att jag inte kan betala saker med mitt US-konto, iaf inte med mitt svenska Mastercard? Och isåfall är det ju värdo med europeiskt/brittiskt konto, om man inte de facto kan köpa prylar?

Verkligen tacksam för svar, ionfresko

Permalänk
Medlem

Jag tror det är lite olika beroende på spel faktiskt, men om man går in på playstation store och in på DLC'n du vill köpa så brukar det stå någonting i stil med att det måste stå ett visst nummer på omslaget (längst ner på "ryggen" av omslaget,) exempelvis "BCES 00569", och stämmer det överens med ditt spel är det bara att köra, tror jag.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

OK, tack, antog något sådant, men jag skulle veta innan jag köper. Det är framförallt detta med PSN jag undrar, DLC specifikt kanske mindre viktigt,

freski

Permalänk
Medlem

Du får ringa Dustin och fråga vilken landskod det är på spelet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.