Crytek tillbakavisar rykten om DirectX 11 för Crysis 2

Permalänk
Melding Plague

Crytek tillbakavisar rykten om DirectX 11 för Crysis 2

Efter att det stod klart att Crysis 2 lanseras utan stöd för DirectX 11 surrar nätet av rykten om en kommande uppdatering, men än så länge håller Crytek tyst.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Careface, det är världens snyggaste spel även fast det är DX9.

Edit, gick in och tog ett par screenshots, omoddat spel, allt standard med högsta inställningar DX9.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Careface, det är världens snyggaste spel även fast det är DX9.

Tänk hur mycket snyggare det skulle kunna vara

Permalänk

Synd tycker jag, ja menar, dem marknadsförde ju det för ett bra tag sen att DX11 var en självklarhet, och så drar dem på det ÄNNU mer. vafasen då.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av eaan:

Tänk hur mycket snyggare det skulle kunna vara

Precis, det e ju det man längtar efter.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

men.... vad håller Crytek på med? Ge oss DX11!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Careface, det är världens snyggaste spel även fast det är DX9.

Jga håller inte med. första spelet är mist lika bra men detta är helt klart bättre optimerat.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Haha smart drag av crytek, när spelarna vet att dx11 kommer så slutar alla köpa konsoll versionerna och väntar ist till PC-versionen. Därför dödar crytek ryktet tills de sålt nog med konsoll versionerna. Money comes first!

Permalänk
Proffsmoddare

Maximum-console

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Skönt att jag inte köpte skiten, får mig att tänka på black ops.....

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Så om nu Nvidia skulle stå för en eventuell patch, innebär det då att vi som sitter med Radeon får stanna kvar på DX9?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Vad ska man förvänta sig av en konsolport? Bojkotta!

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Careface, det är världens snyggaste spel även fast det är DX9.

En högst subjektiv åsikt, eller hur? Anser själv att det inte är jättesnyggt och har spelat spel med bättre grafik. De första Crysis spelen har imo bättre grafik.

Är förövrigt enligt mig ett skitspel som inte förtjänar att bli köpt överhuvudtaget.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Haha smart drag av crytek, när spelarna vet att dx11 kommer så slutar alla köpa konsoll versionerna och väntar ist till PC-versionen. Därför dödar crytek ryktet tills de sålt nog med konsoll versionerna. Money comes first!

Vem vill spela fps på konsol egentligen?!?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Är förövrigt ett skitspel som inte förtjänar att bli köpt överhuvudtaget.

Ännu en gång din åsikt, men vad i spelet är dåligt då? Kampanjen är hur kul som helst och inte lika stel som den var i ettan

Permalänk
Medlem

Har inget problem med att folk spelar fps på konsoler, så länge det inte sabbar pc spelen!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

men.... vad håller Crytek på med? Ge oss DX11!!!!

Varför slössa tid på det när de inte tjänar några pengar på att köra på DX11? De håller sig till DX9 ända tills microsoft kommer med en ny XBOX som köra DX11 eller 12. Blir mer vinst om man håller sig till en version av spelet. Gör ma en PC only titel så visst då akn man smacka på med DX11. Crytek sattar ju stenhårt på att konkurera med unreal om att sälja sin motor som utvecklingsplattform. Helt klart smart tycker jag.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Vem vill spela fps på konsol egentligen?!?

En himla massa mer än som vill spela på PC i alla fall...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

Har inget problem med att folk spelar fps på konsoler, så länge det inte sabbar pc spelen!

Tror tyvärr att det kommer bli allt vanligare. PC got nerfd

Edit: fixat stavfel.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

skulle inte förvåna mig om det dyker upp "DX 11" för nvidia kort only om det blir fixat ifrån "Crysis 2 ingår i Nvidias program "The Way It's Meant To Be Played" där hundratals programmerare arbetar med att optimera spel för Nvidias hårdvara." grabbarna

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Har spelutvecklingens framsteg någonsin varit så marginellt små som de senaste fyra åren? Jag tycker i alla fall inte att man reagerar på vilken fantastisk skillnad det är om man exempelvis jämför Crysis 2, Bulletstorm, Singularity och Black Ops med Crysis, Bioshock och CoD4.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så kommer inte Crysis 2 med DirectX 11 någonsin. Nvidia har dragit tillbaka påståenden om att så skulle fallet vara, M$ likaså. Det är en konsolprodukt, inget annat.
Men om Crytek vill bevisa motsatsen är jag ingen dålig förlorare.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

En himla massa mer än som vill spela på PC i alla fall...

Har du några siffor på det? Tidigare försäljnings siffror har inte räknat med digital sålda kopior som t.ex steam. Jag tror att många ekonomer som jobbar åt spelföretagen har pekat på att PC säljer dåligt och inte räknat med digitalt sålda kopiror. Men jag hoppas jag har fel på den punkten

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Att inte ha Dx11 i ett nytt spel i dagsläget är patetiskt även om det är crysis eller ej, skärpning crytek annars så kommer bara konsolspelare bry sig i fortsättningen.

Tycker ändå att spelet är snyggt som få, mycket irritation i menyerna online dock så jag hoppas på nån slags patch snart.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det kommer någon DX11 patch överhuvudtaget, troligen någon som rättar till buggar och ger några få enstaka mer grafik inställningar, men mer ska man nog inte hoppas på, tror det är på tok för mycket jobb för Crytek, dom ser pengarna rulla in för konsollversionerna och PC versionen ger dom låg piriotet mer än ovan nämnda.

tror tyvärr det bara är att vänja sig vid dessa tilltag för oss PC spelare.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det är synd att Crytek håller på så här för spelet är faktiskt jävligt kul... mycket bättre än vad vi brukar få i FPS genren nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eaan:

Tänk hur mycket snyggare det skulle kunna vara

Typ inte? Tesselation endast?

Core i7 920 @ 4.0GHz
6GB DDR 1530MHz CL7
GTX580 Oklockat

Jag körde igenom spelet häromdan, med inställningarna nedan = 60fps konstant med V-Sync genom hela spelet (1920x1080)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Att inte ha Dx11 i ett nytt spel i dagsläget är patetiskt även om det är crysis eller ej, skärpning crytek annars så kommer bara konsolspelare bry sig i fortsättningen.

Tycker ändå att spelet är snyggt som få, mycket irritation i menyerna online dock så jag hoppas på nån slags patch snart.

Om man inte får ut något utav det så är det ingen mening med det. Minns hur många DX10 spel var identiska kopior av sina DX9 varianter.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Anser själv att det inte är jättesnyggt och har spelat spel med bättre grafik. De första Crysis spelen har imo bättre grafik.

Håller med.. blev inte imponerad överhuvudtaget av Crysis 2. Grafiken känns trist jämfört med Crysis 1 då man var helt överväldigad.. nu är det bara ett ryck på axlarna för C2.

Nu ser man mer emot BF3..

Permalänk
Inaktiv

"Som vi alla vet släpptes PC-versionen av Crysis 2 utan Direct X11-stöd. Detta gjorde många PC-gamers besvikna. Jag såg dock Crysis 2 med DirextX 11-stöd nere i Frankfurt och Crytek berättade att patchen inte alls var långt borta från att färdigställas.

Nu ser det ut som att den är redo att skippas till alla som köpt Crysis 2 till PC. En tysk spelsida har snokat rätt på ett rykte från gårdagen som skvallrar om att DirectX 11-patchen ska släppas under dagen.

"A german website is reporting that a patch for the PC version of Crysis 2 will be released tomorrow which will enable DirectX 11-support for the game aswell as bring an additional graphics setting menu known as Advanced Graphics menu to the game."

Det ska bli spännande att starta upp Crysis 2 med Advanced-inställningarna aktiverade. Kan snyggast bli ännu snyggare? Bevisligen. Vi återkommer med lite bilder efter att vi installerat patchen (om den nu släpps idag)."

Läste detta på gamereactor nyss. Vad ska man tro? Det är chefredaktören Petter som skriver detta i sin blogg.