Permalänk

Köp en iPad o gör en liten hållare för den på cyklen. Lätt, smidig, enkel att ta med sig?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Hej igen gott folk. Dags för en liten uppdatering idag.

Under den senaste veckan har jag plockat isär cykeln och slipat allt. Köpte även plexiglas idag.

Rejäl ruta, ska bara använda drygt halva. Resten blir lite kul att ha till senare.
Detta skall vara "locket". Imorgon ska jag nog fixa fraam grundfärg och börja spreja cykeln.

Skrivet av Corbalin:

Du måste bara lägga upp lite bilder med allt eftersom projektet går.. skulle vara kul att se den bli verklighet och kanske t.o.m fungera! hehe

Haha, jo det e tanken

Skrivet av j.micke:

Haha jag gillar galna ideer och kreativa personer, men...
Ni är medvetna om att ni aldrig kommer använda denna mer än ett par gånger per år (Första året, sen ligger den konstant i lådan).
Att spela musik från en dator som är skrymmande, strömtörstig och kommer vara för varm, känns lika praktiskt som att köra bil mellan sovrum och vardagsrum.
Gör något roligt och användbart av ert projektarbete istället.
Förlåt att jag är en glädjedödare

Kommer bli en HTPC när jag den har visats som cykeldator. Bara köpa en trafo och koppla till väggutag.
Och att köra bil mellan sovrum och vardagsrum verkar praktiskt.

Skrivet av j.micke:

Om ni vill ha en dator och högtalare på cykeln, så antar jag att gör ni gör det för att synas/höras. Isf, skippa datorn och slå på stort:
http://www.youtube.com/watch?v=GsoL7NBScNY

Annars, för att vara mer praktisk, gör något liknande detta nedan, alternativt med en telefon/mp3
http://www.geeky-gadgets.com/ipad-and-speaker-bike-mount-24-0...

edit:la till kommatecken

Haha, klockren. Men det är bara för att ha lite musik på beachen. Ett par sony ericsson högtalre kopplade till en mobil är inget kul.

Skrivet av FatherOfThree:

Kör hårt!

Det är ju projektet som är det primära,
inte hur många soliga dagar det blir till sommaren.

Fo3

Exakt

Mvh Mark

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Liten snabb update...
Grundmålade "flaket" och "plattan" idag. Lägger bilder från och med nu i ett galleri. Dock dolt än så länge så folket inte ska trash rösta. Mycket lättare att hålla ordningen.
Vill ni ha bilder i tråden får ni be snällt. Än så länge inte särskilt mycket att se.
Och förresten, SoZ för double post. Moderator får gärna merga inläggen. Om de bryr sig.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av EldRaven:

Ja å sen ska han väl inte ha den för att titta på skärmen. Som jag förstått det så ska den primärt spela musik på beachen.

Vad ska han då med datorn till?, fattar grejen med högtalarna.... men varför inte bara koppla på telen ist?

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Skrivet av jakbob:

Vad ska han då med datorn till?, fattar grejen med högtalarna.... men varför inte bara koppla på telen ist?

håller med... skulle vara så mycket smidigare?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Är absolut ingen elektriker men jag tror detta kan hjälpa dig en bit på vägen, eftersom strööm verkar vara ditt största problem.
http://www.sincerelysustainable.com/products/electronics/e-we...

Har även för mig att processorn kan ta skada av kraftiga vibrationer.

En Video är ett måste om detta blir färdigt, bilder accepteras tyvärr inte:P
Lycka till!

Edit: Den är ju inte i närheten av tillräcklig, men det är väl en start.

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Givetvis hade det varit smidigare och plugga i telefonen, men hade det varit lika tufft? Nääe:)

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Skrivet av Riyonah:

Givetvis hade det varit smidigare och plugga i telefonen, men hade det varit lika tufft? Nääe:)

Nej exakt.
Som sagt, den kommer användas som HTPC senare.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

Vad ska han då med datorn till?, fattar grejen med högtalarna.... men varför inte bara koppla på telen ist?

Skrivet av simonwellander:

håller med... skulle vara så mycket smidigare?

Det blir ju lite mer utav en utmaning på detta viset. Enklast är ju inte alltid roligast

EDIT: Som ett exempel är ju mitt svävarbygge. Jag hade ju kunnat beställa ett bygg-kitt å sen hamrat ihop det lite snabbt. men det är ju roligare att bygga det från grunden. Sen så lär man väl sig lite mer också förhoppningsvis

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

detta låter intressant! ser fram emot ev bygge.

Visa signatur

Intresserad av unika byggprojekt? besök http://www.fredrikredhe.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EldRaven:

How's it going?

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Gillar projektet skarpt! Ska följas!

Vem sa att det måste vara praktiskt?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Skrivet av vobpler:

How's it going?

Inget vidare. Cykeln är snart ommålad men ekonomin kvarhåller inköp av datorkomponenter. Måste dela mer reklam...

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Eller så köper du en iPad och fäster fram på cykeln, klart!

Permalänk
Skrivet av Keellan:

Eller så köper du en iPad och fäster fram på cykeln, klart!

Det är för lätt!

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

SSD är en helt annan prisklass. Kan man installera OS på ett 32 gigs USB-minne?

kör du med linux kan du göra det, då sparar du pengar på ett OS också

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

kör du med linux kan du göra det, då sparar du pengar på ett OS också

Hmmn, OS är ingenting jag brukar lägga pengar på dock.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

kör du med linux kan du göra det, då sparar du pengar på ett OS också

Med Windows (7 iaf) också!

Visa signatur

The cake is a pie.