Ja uppdateringen och kravet på konto var lite lagom irriterande. Den enda funktionaliteten jag är intresserad av i GFE är smidigheten med drivrutinsuppdateringar.
Slippa navigera på nvidias hemsida är ju guld värt. Men när jag tvingas ha en app som blir sämre och sämre så blir man lite less.
Förstår inte varföra man måste skapa mjukvara som är så bloatad jämt i tron om att man skapar något vettigt för användare.
Klockan är slagen och det är dags att släppa lös AMD:s ursinniga flaggskepp. Häng med när SweClockers ger Radeon R9 Fury X en rejäl omgång i testlabbet.
Någon speciell anledning till varför ni inte testade Tomb Raider med TressFX igång? Hade kunnat vara intressant att se påverkan och om det rör om i grytan för just det teste.
Det står ganska klart och tydligt vad som gäller i tävlingsvillkoren.
The aim for the participants is to build a PC with available components present. The participants select parts from a backroom, provided by sponsors of the event (Gigabyte, Microsoft etc).
Det talas alltså vitt och brett om detta men inlägget här länkar inte till några ytterligare källor och det står klent att finna något på de stora hårdvarusajterna(exv. Anandtech, Tom's Hardware och X-bit labs. Ingenting vettigt som blivit upplagt på /. )... Jag blir hemskt nyfiken på vart detta rykte kommer ifrån.
Det första jag kommer på är väl, då jag antar du har en datatyp som beskriver "pyramiden" är att för varje position så har den referenser till de två positioner som avgör om kortet är låst eller inte. På så sätt kan du kolla om positionen är olåst genom att följa refereserna och se om dessa kort är borttagna.
Det här är nog den lösning jag skulle föredra också. Dels får man en bra separering av Gränssnittet och logiken dels känns det som den mest praktiska lösningen. Plus att du relativt enkelt bör kunna göra en oändligt stor pyramid utan att behöva ändra i logiken.
Skrivet av Doodle:
Jag skulle nog använt mig utav en form av kollisiondetektion. Bara kolla om nedre hörnen på ett korv är övertäckt av övre delen av ett annat kort = låst annars inte. Det som behövs är fyra (eller två) variabler som håller reda på hörnen på korten och sedan bara en funktion/metod som körs när man markerar ett kort.
Låter som en väldigt opraktiskt lösning imo. Känns väldigt dumt att blanda in de grafiska elementen när de inte har någonting att göra med hur logiken egentligen fungerar.
Av många anledningar är det närmare omöjligt för en IDE & Scriptspråk att komma i närheten av hjälpen du kan få med ett kompilerat och hårt typat språk. Visual Studio ligger definitivt långa vägar före. Lägg då till Resharper och andra productivity plugins så sprutar Visual Studio ut kod.
Oerhört vilseledande. En IDE för PHP kommer aldrig ens kunna sniffa Visual Studio i baken när det gäller IDE's. Visual Studio och .NET är ljusår före när det gäller IDEs. Det är extremt mycket bättre.
Tja om Jetbrains PhpStorm är i närheten av lika bra som deras IntelliJ(Som imo är ett mycket effektivare verktyg än VisualStudio) så smiskar det troligen VisualStudio så hårt att det får röda märken i baken som sitter kvar väldigt länge.
För att språka om orginalfrågan så skulle jag nog säga att .NET är ett relativt säkert val. ASP.NET används hyffsat mycket och .NET som plattform är ändå relativt välanvänd på marknaden även utanför web-världen.