Inlägg

Inlägg som Halldin har skrivit i forumet
Av Halldin

I bilen:

Av Halldin

Apple Vision Pro Could Take Four Generations to Reach 'Ideal Form'

Citat:

Realizing the Apple Vision Pro headset's "ideal form" could take four successive generations of the device, some people in Apple's Vision Products Group believe. That's according to well-connected Bloomberg reporter Mark Gurman.

https://www.macrumors.com/2024/02/11/apple-vision-pro-fourth-...

Av Halldin

Apple Vision Pro Extended Teardown Reveals Its True Active Resolution

Citat:

iFixit measured the size of each pixel at just 7.5μm, the size of a human red blood cell. iFixit says this means you can fit 54 Vision Pro pixels into the space of a single iPhone 15 Pro Max pixel

https://www.uploadvr.com/apple-vision-pro-extended-teardown-r...

Av Halldin

Rätt stor skillnad i tjocklek på interfacet beroende på vilken passform som ansiktsscanningen rekommenderar, vilket i sin tur påverkar FOV:

https://i.redd.it/light-seal-depths-33w-22w-21w-v0-3k1fupf700hc1...

Av Halldin
Skrivet av medbor:

Jag kan ha missförstått men:
- tangentbord fungerar till exempel med det inbyggda i en macbook när man ’flyttar in’ skärmen inne i den virtuella världen
- man kan bara skriva exakt där man tittar (inte läsa och skriva av i ett annat dokument med andra ord)

Antagligen kommer det vettiga tillbehör senare, samma med mjukvara att behålla input i en annan app/fönster trots att ögonen vandrar

Du kan ansluta valfritt tangentbord över blåtand också. Kan erkänna att jag inte sett hur det fungerar i detalj med flera skärmar, men som jag förstått det fungerar den ungefär som en iPad. Så ska du skriva med tangentbordet behöver markören vara aktiv i ett fönster, det borde då inte vara något hinder att samtidigt titta i ett annat fönster. Håller med om att det hade varit en stor begränsning.

Av Halldin
Skrivet av medbor:

Men surfa på internet utan tangentbord kan väl knappast vara bättre, mer inlevelse möjligen, men inte bättre

Jag skulle helt klart vilja och vara öppen för att testa och se, men tror det skulle kännas klumpigt såpass att min ux-hjärnhalva skulle slå bakut

Du kan använda tangentbord till den om du vill, det är nog närmast en förutsättning för de scenarier där den pitchas för arbete.

Av Halldin
Skrivet av medbor:

Men stillasittande så sitter jag hellre med en riktig tv framför mig?

Förstår att det inte går att kolla på youtube på en cykeltur direkt, men om man inte kör själv borde det vara tillåtet

Det är nog lönlöst att resonera utan att testa produkten först, men - om tittandet är en social sak som görs av en hel familj hemma, självklart. Om tittandet görs i ensamhet är det inte lika självklart, du kan få något som liknar en magnifik bioupplevelse var du än är. Eller kanske ihop med någon i en annan del av landet, fast med illusionen av att vara i samma rum.

Separat: tidigare diskussion om "killer app" - det är ett VR-headset som riktar in sig på att agera som en dator, fast där hela omgivningen kan vara en palett för datorn istället för bara en skärm på ett skrivbord. Vad är "killer app" för typ en iPad? Att surfa på Internet och kolla på film? I så fall har Vision Pro redan en "killer app", den kan göra dessa saker fast på ett mycket mer inlevelserikt vis. Komfortproblemet kan dom lösa i senare iterationer.

Av Halldin
Skrivet av Barsk66:

Vad är skillnaden mot Bigscreen, förutom stöd för IMAX då? Den kan ju också spela lokala videofiler, och gratis.

Citat:

Skybox is a media player, BigScreen is a social app that plays some media.

Citat:

I have Bigscreen, because it's free. It does not play UHD rips well. It does not work at all with Dolby Atmos, not even downmixing to stereo. It has issues finding my DLNA server, while other machines have no issues with it.

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/17fjgra/skybox_...

Av Halldin

A Developer Already Got Apple Vision Pro Working On SteamVR, With Some Issues

https://www.uploadvr.com/apple-vision-pro-steamvr-alvr-port-d...

Av Halldin

Skybox:

Citat:

We're pleased to announce that SKYBOX Quest v1.1.7 is now available for all users. Not only does it bring the IMAX theater environment, it also comes with the USB support and other enhancements.

What's new in v1.1.7:

Added IMAX theater environment
Supported viewing files on USB flash drives
Supported adjusting image display time
Added Anti-Aliasing and Sharpness option
Optimized Pro-HD Quality feature
Fixed the playback problem when using certain Bluetooth earphones
SKYBOX supports FAT32, exFAT and NTFS format. After plugging a USB flash drive to your Meta Quest device, you will be able to access your USB drive in "USB Files" channel.

In Global Settings, you can set the image display time to your preference. If you want to make blurry images/videos clearer, you can turn on "Anti-Aliasing" and "Sharpness" options.

Av Halldin
Av Halldin
Skrivet av oqvist:

Jag har då ägt vr med oled paneler utan problem med pixel smear och det var flera år sen. Lcd har ju större problem på den fronten med sina responstider?

Undrar om det inte är kameranslatencer han reagerar på när han inte kör fullt ut i vr

Ljusstyrka är ju generellt en fördel med lcd dock. Värre med gråskalor och svärta

Fanns en teori om varför i samma tråd:

Citat:

Thinking about it more, it is likely they cranked up persistence to increase brightness enough to make it HDR compliant. Future iterations may be able to fix pixel smear if they can increase pixel brightness even further without cheating and increasing persistence. But it will be hard, as it already has to be stupid bright to be HDR through a light reducing lens.

Av Halldin

Opinions are like assholes och så vidare, men såg nedan omdömen på Reddit från en Quest 3-användare. Verkar inte vara nån slump att Metas Douglas Lanman satsat helhjärtat på LCD, förutom pixel smear så är det större förluster i ljusstyrka med OLED och pannkakslinser.

Citat:

TLDR - You are not missing out on much.

Gonna do a quick numbered comparison AVP to Q3 - More thoughts in a later post just wanted to let everyone know they are not missing out on much.

AVP:

10/10 Resolution

10/10 Color

9/10 User experience

3/10 Weight on face

5/10 FOV

Q3:

7/10 Resolution

5/10 Color

8/10 User Experience

9/10 Weight on face

8/10 FOV

Why do I say you are not missing out on much?

The pixel smear is horrendous. Apple didn’t solve OLED Mura/Pixel smear and it is extremely off putting and disorienting to turn your head just a little to fast. Not even that fast, just a little fast. Like normal head turning speed.

I would wait for Q Pro 2 if you were looking to upgrade. If Apple can’t solve the pixel smear/mura of OLED tech then no one can. The Quantum dot mini-LED LCD tech of Q Pro 1 was the true king. The only disappointing thing about the Q Pro 1 was the resolution - which Q3 improved but it was sadly LCD so colors/dynamic range were a downgrade over Q Pro.

Also, the “180 3D 8k” immersive experiences are more like 160. And half of the scenes are lowered FOV. Prob about 120-130, not much but it takes away from the immersion when you can’t see the ground or sky completely when you look 100% up, down, left, right.

Although the sharpness at that resolution with the AVP panels is jaw dropping, the pixel smear is horrendous.

Also, my eyeballs are already tired from having to physically look at every thing I’m clicking, instead of just using my hands or controllers to point.

Gonna get right to work on mastering my Q2/Q3 immersive 180 3D 8k experiences for AVP. Someone’s gotta put some decent 180 content out there for everyone if Apples gonna drop the ball on it. They should call it Apple 160 3D 8k experiences.

Edit: It’s ridiculously heavy. Nothing like how light Q3 is, so it’s a bit uncomfortable.

FOV is lower than Q2 on Vertical axis and about the same FOV as Q2 on horizontal axis. You read that right it’s lower that Q2 (Q3 is higher FOV for all axis)

Edit 2: The small oval FOV isn’t even fully usable, because if you look close to the edges of the FOV there is distortion and color shift on the last 5-10 degrees. The lenses themselves are distorting it.

Av Halldin
Av Halldin
Av Halldin

Quest 3 Launch Drove Highest Ever Meta Reality Labs Quarterly Revenue, Over $1 Billion

https://www.uploadvr.com/meta-quest-3-launch-record-revenue-1...

Av Halldin

RoadToVR, som har testat det mesta i VR-väg: https://www.roadtovr.com/apple-vision-pro-preview/

Citat:

It has to be said that anyone who doesn’t recognize how consequential the launch of Vision Pro is fundamentally doesn’t understand the XR industry. This is the biggest thing to happen since Facebook bought Oculus in 2014.

Citat:

Compared to Quest, Vision Pro’s ease-of-use is so very much like the original iPhone vs. the Blackberry that it’s not even funny. Quest’s interface has always felt like a sewn-together patchwork of different ideas, offering little in the way clarity, intuitivity, and cohesion.

Citat:

What Apple has built on Vision Pro from a software standpoint is phenomenally mature out of the box, and it works exactly like you’d expect, right down to making a text selection, sharing a photo, or watching a video. Your decade (or more) of smartphone, tablet, and PC muscle memory works in the headset, and that’s significant.

Av Halldin

Start building spatial apps for Apple Vision Pro with Unity: https://blog.unity.com/engine-platform/spatial-apps-for-apple...

Av Halldin

Quest v62 Supports iPhone Spatial Video, Improves Quest 3 Microphone, Stores Multiple Room Meshes, & More

https://images.macrumors.com/t/m-o5xjTbOLZ8uRaIq-y_HzeQLlI=/160...

Citat:

Version 62 is a huge update. It makes changes to the hand tracking UX, adds support for iPhone-captured spatial videos, improves the microphone quality, adds support for multiple mixed reality room setups, improves multitasking, improves Quest Link, adds Facebook live streaming and YouTube Live Chat, and adds support for gamepads on the web.

https://www.uploadvr.com/meta-quest-v62-update/

Av Halldin
Skrivet av talonmas:

Bildkvalité är inget nytt användningsområde, och som ersättare är det tio ggr sämre än en skärm. Kollade på hon som använde den 24h på raken. Kommentaren var "jag lyckades göra lite produktivt arbete", men sen gjorde hon hela sin artikel o klippning på... en vanlig laptop.

ObServera att min kritik är mot att det hör fenomenet kommer slå på bred front. Som smal nisch finns det utrymme.

Men nej, har fortfarande inte hört ett konkret fall där den hör produkten antingen gör saken bättre än gammal teknik, eller bidrar med nytt användningsområde. Du visar tydligt att du inte heller har några

Det centrala som är nytt med AVP är ju användargränssnittet, att hela grunden för interaktionen är ögon + händer. Just pålitlig ögonspårning har länge setts som en väldigt svår nöt att knäcka, de som har testat beskriver upplevelsen som nästan telepatisk och detta ser ut att kunna bli en norm i konkurrerande produkter. Sen gör ju bildkvalitén att den passerar en viss tröskel kvalitetsmässigt, där det blir gångbart och inte bara tolererbart att läsa text till exempel. Att den har ett laptopchip i sig och kan köra alla produktivitetsappar från iOS/iPadOS passerar också en viss tröskel i användningsområde.

Menar du för VR/MR gentemot konventionell teknik följer lite lågt hängande frukt:

- din ideala arbetsyta (3st ultrawides eller whatever) överallt: på tåg, flyg, hotellrum etc.

- IMAX biosalong hemma, även om du bor på 15kvm i Tokyo

- social teleportering, ultrarealistiska samtal som om man är i samma rum som nån långt bort:

- att ersätta verkligheten med typ vad som helst - kanske gå runt på ISS eller i sixtinska kapellet, titta på sport eller gå på konsert och lura hjärnan att du faktiskt är där - det är bara fantasin som sätter gränser