Crysis 3 Multiplayer Open Beta drar igång den 29 januari

Den som är nyfiken på nästa avsnitt i spelserien Crysis får möjlighet att prova multiplayerdelen i början av nästa vecka. Crysis 3 Multiplayer Open Beta börjar den 29 januari.

Tyska Crytek med spelhuset EA Games meddelar att Crysis 3 Multiplayer Open Beta drar igång den 29 januari. Den som är nyfiken på nästa avsnitt i den populära spelserien får därmed möjlighet att trimma avtryckarfingret ett par veckor innan den skarpa lanseringen äger rum.

crysis_3_screen_1_-_prophet_the_hunter.jpg

Systemkrav: Crysis 3

Minimum

Rekommenderas

OS

Vista, Windows 7 eller Windows 8

Vista, Windows 7 eller Windows 8

GPU

DX11 med 1 GB VRAM

DX11 med 1 GB VRAM

CPU

Två kärnor

Fyra kärnor

Minne

2 GB (3 GB Vista)

4 GB

In the Crysis 3 Beta, you’ll be able to suit up, team up with your friends, level up to rank 10, and customize your Nanosuit with different weapons, attachments and suit modules. The beta is designed to give you just a taste of the full Crysis 3 multiplayer experience, and help the development team collect your valuable feedback.

Beta-programmet innehåller två kartor: "Museum" och "Airport". Den förstnämnda utspelas i en kaotisk ruin på Manhattan, New York, medan "Airport" är en överväxt flygplats med öppna ytor och djungel.

Därutöver finns två flerspelarlägen. "Hunter Mode" ger två lag med av två kamouflerade "Hunters" och upp till 14 soldater. Hunters ska knäppa soldater och vice versa. Döda soldater återuppstår i Hunter-läge och om några soldater lever vid slutet av rundan förlorar de kamouflerade jägarna.

Sist men inte minst går det att spela "Crash Site Mode", ett slags herre på täppan där det gäller att hålla zoner och samla poäng. Spelläget kryddas med både försvarskonstruktioner och massförstörelsevapen.

Crysis 3 Multiplayer Open Beta kommer att finnas tillgänglig för samtliga plattformar: PC/Windows, Playstation 3 och Xbox 360. Det färdiga spelet släpps den 21 februari.

Kommentarer till artikeln

47 debattinlägg

Skicka en rättelse
2

SweClockers följer med bakom kulisserna på Dreamhacks Counter Strike-turnering

Dreamhack är inte bara en LAN-fest utan också centrum för ett flertal tävlingar i e-sport. SweClockers tar tillfället i akt och kikar in bakom kulisserna på CS:GO-tävlingen. Läs mer

6

5G-standarden spikas av 3GPP – sista pusselbiten innan kommersialisering

Efter 34 månaders mangling har industrin enats om specifikationen för 5G. Det innebär att det är fritt fram för tillverkare att färdigställa och slutligen kommersialisera 5G-produkter. Läs mer

I samarbete med Mionix
2

Wrestling och krossade skrivbord när medlem vinner kringutrustning från Mionix

Svenska Mionix sommartävling är nu avgjord och en lycklig SweClockers medlem går därmed vinnande ur striden med en helt ny uppsättning påkostade gamingtillbehör. Läs mer

3

FZ pratar Rage 2 och svensk spelutveckling med Avalanche Studios Magnus Nedfors

Svenska Avalance Studios är utvecklarna bakom kommande Rage 2. Carl Johansson-Sundelius på FZ har pratat med spelets regissör Magnus Nedfors. Läs mer

62

Teknikstund: Bästa TV:n för sport

Fotbolls-VM är igång och med det ökar försäljningen av stora TV-apparater. Thomas Ytterberg går igenom fenomenet TV för sport och slår hål på de vanligaste myterna. Läs mer

7

AMD:s instegsmodeller Ryzen 5 2500X och 3 2300X får specifikationer

Inför lanseringen av instegsmodellerna Ryzen 5 2500X och 3 2300X får duon specifikationer, som talar för ett prestandalyft norr om 10 procent gentemot dagens 5 1500X och 3 1300X. Läs mer

4

Svåra frågor om spelen på E3-mässan i förra veckans quiz

Som avslutning på den traditionsenliga spelveckan på E3 bjöd SweClockers på frågesport om mässan, och endast 26 deltagare lyckades få alla rätt. Läs mer

52

World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Månader av spekulationer når vägs ände när Blizzard beslutar sig för att World of Warcraft Classic ska baseras på Patch 1.12, som anses leverera den med kompletta klassiska upplevelsen. Läs mer

25

Microsoft vill se högre bildfrekvenser med nästa generations Xbox

Från att tidigare ha tonat ned betydelsen av högre bildfrekvenser i spel kovänder Xbox-chefen Phil Spencer och uttrycker det som en hög prioritet för nästa generation. Läs mer

5

Intervju – Pete Hines om Fallout 76 och framtiden

Bland godbitarna från E3 finns en intervju med Bethesdas Pete Hines – mannen som drar i trådarna runt när, var och hur företaget kommunicerar om kommande spel. Läs mer

33

Microsoft: "Vi respekterade inte PC-spelare"

I intervju under E3 2018 frågas Xbox-chefen Phil Spencer ut om framtiden för integrationen mellan Xbox och PC, och passar då på att erkänna tidigare bristande uppmärksamhet för PC-spelare. Läs mer