Storsäljaren Grand Theft Auto V är fortfarande ett av de absolut mest detaljrika spelen hittills, men det finns alltid de som vill ha mer. Mängder av moddare arbetar febrilt med stuva om innehållet och ta upplevelsen till nästa nivå. En av dessa är Martin Bergman.

gtav_0005_Layer 2.jpg
gtav_0006_Layer 1.jpg
gtav_0000_Layer 7.jpg
gtav_0001_Layer 6.jpg
gtav_0002_Layer 5.jpg
gtav_0003_Layer 4.jpg
gtav_0004_Layer 3.jpg

I en video på Youtube visas den kommande modifikationen Toddyhancer med stora mängder ögongodis. Exakt vilka knep som används för att skapa den i vissa fall fotorealistiska grafiken framgår inte, men det verkar som att Bergman framförallt experimenterar med texturer, skärpa och efterbehandling.

Att skruva upp bildkvaliteten påverkar prestandan och den bärbara datorn som användes för inspelningen klarar uppenbarligen inte av att hålla särskilt hög bildfrekvens. Skaparen uppskattar att modden resulterar i cirka 10–30 färre bilder per sekund än normalt.

Något lanseringsdatum är det ännu inte tal om utan Bergman meddelar att Toddyhancer släpps "när det känns klart".