Star Wars: Battlefront beta kommer kunna köras offline

Star Wars: Battlefront beta kommer kunna köras offline

Efter nyheten om öppen betatestning av Star Wars: Battlefront framgår att det inte enbart gäller över nätet, utan att spelare också kommer kunna ta del av upplevelsen offline.

Efter Battlefield kommer Star Wars: Battlefront från den svenska spelstudion DICE, som i början av oktober drar igång en öppen beta av spelet. För ovanlighetens skull blir den öppna testperioden inte enbart låst till spelande mot andra över nätet, utan det kommer också kunna köras utan uppkoppling.

Star-Wars-Battlefront-Beta-1.jpg

Möjligheten att kunna spela både online och offline ska gälla samtliga plattformar: Xbox One, Playstation 4 och PC/Windows. För tillgängliga spellägen handlar det om traditionell Co-op och split-screen Co-op. Nämnvärt är att spelet kommer utan någon kampanj, vilket således även gäller den öppna betan offline.

Kartorna kommer bestå av Walker Assault on Hoth, ett stort slagfält med stöd för upp till 40 spelare, medan överlevnadsuppdraget Survival Mission on Tatooine kan spelas med eller utan andra spelare. Alla får dessutom möjligheten att testa det nya spelläget Drop Zone.

Ett mer konkret datum för den öppna betan kommer inom kort och lanseringen äger rum den 17 november till PC/Windows, Playstation 4 och Xbox One.

10

Micron köper Intels andel i 3D Xpoint-tillverkningen

Minnestekniken 3D Xpoint används i Intels Optane-enheter och är framtagen tillsammans med Micron. Nu köper sistnämnda ut Intel från det gemensamma företaget IM Flash Technologies. Läs mer

154

Test: MSI Geforce RTX 2070 Armor – Turing för under 6 000 kronor

Arkitekturen Turings duett Geforce RTX 2080 Ti och RTX 2080 får sällskap av ett mer rimligt prissatt alternativ. Det har blivit dags att titta närmare på Geforce RTX 2070! Läs mer

278

Test: Intel Core i9-9900K, i7-9700K och i5-9600K – "Coffee Lake Refresh"

Intel äntrar testlabbet med nionde generationens Core-processorer, denna gång med åtta kärnor under huven och ruskigt höga klockfrekvenser direkt ur kartong. Läs mer

46

Välkommen till SweClockers Meet & Geek i Skellefteå den 9 november!

Det nalkas ännu en medlemsträff för SweClockers gemenskap! Den här gången reser redaktionen norrut till Skellefteå, för att avnjuta en helkväll med god mat, förfriskningar och snack på Stadskällaren. Läs mer

122

Quiz: Datorer i film

Ny vecka betyder nytt quiz på SweClockers, och denna gång handlar det om datorer som figurerat i filmer genom åren. Läs mer

127

Google inför licensavgift för telefontillverkare som använder Android

För att kompensera för uteblivna intäkter från Android-enheter avgiftsbelägger nu Google operativsystemet i Europa, där licenskostnaderna kan landa på motsvarande 450 kronor. Läs mer

32

Nvidia listar Geforce GTX 1060 med 6 GB GDDR5X-minne

Mellanklasskortet Geforce GTX 1060 från Nvidia finns redan i flera utföranden och på företagets webbsida syns nu ännu en variant, som bestyckas med snabbare grafikminne av GDDR5X-typ. Läs mer

64

Helgsnack: Vilket är ditt bästa LAN-minne?

Dreamhack Winter 2018 närmar sig med stormsteg, och vi är därför nyfikna på att höra om dina bästa LAN-minnen. Gå in i forumet och dela med dig! Läs mer

33

AMD kritiserar Principled Technologies tester av Core i9-9900K och AMD Ryzen

Nyligen uppdaterade Principled Technologies sitt test av Core i9-9900K och AMD Ryzen, men enligt AMD finns det fortfarande vissa brister gällande hur dessa har utförts. Läs mer

12

Asus sägs förbereda ROG Strix Gaming-modell av kommande Radeon RX 590

Med förbättrad tillverkningsteknik och högre klockfrekvenser väntas Polaris än en gång fräschas upp, och Asus förbereder nu enligt uppgift grafikkortet Radeon RX 590 ROG Strix. Läs mer

12

Samsung lanserar Galaxy Book 2 med Qualcomm Snapdragon 850

Samsung utmanar Microsoft Surface Pro med sin Galaxy Book 2, en hybriddator med Qualcomm Snapdragon-processor och upp till 20 timmars batteritid. Läs mer

7

Valve gör det möjligt för enklare hårdvara att driva VR med Motion Smoothing

Valve vidareutvecklar sin lösning för algoritmbaserad rendering i VR, något som bland annat sänker hårdvarukraven för spel. Läs mer