Cooler Master lanserar spelmusen Sentinel III

Med förbättrad OLED-display, ny sensor och funktionsknapp hoppas Cooler Master kunna skapa en ny upplevelse med spelmusen Sentinel III.

Cooler Master bygger vidare på sitt koncept från Sentinel Advance II med samma ergonomiska grepp för högerhänta spelare. Denna gång är det framförallt fokus på nya inställningsmöjligheter och en förbättrad sensor när uppföljaren Sentinel III äntrar scenen.

CM1.jpg
Cooler Master Sentinel 3.jpg
Cooler Master Sentinel 2.jpg

Likt föregångaren finns även denna gång åtta programmerbara knappar med makro-funktion. Nytt för den här gången är att musens LED-lysdioder kan justeras efter användares tycke i upp till 16,8 miljoner färger, samt en uppgraderad OLED-display med förmågan att visa inställningar, profilnamn och vilken DPI som används. På undersidan finns en lucka med plats för fem vikter på 4,5 gram styck.

Sensorn har uppgraderats till en Avago 3988 med Sentinel III och med det uppger Cooler Master att den kan ge pixel-perfekt återgivning i upp till 6 400 DPI. Möjlighet att byta DPI-inställning direkt på musen finns med förinställda alternativ på 400, 1 200, 4 000 och 6 400 DPI.

CM4.jpg

En annan nyhet är en 32-bitars ARM-processor med 512 KB inbyggt minne för hantering av den nya Storm Tactix-funktionen (TX). Den nya TX-knappen som finns på vänster sida om pekdonet kan tryckas ned för att ge övriga sju en andra finess, vilket i praktiken utökar knappantalet från 8 till 15.

Cooler Master Sentinel III lanseras i december hos europeiska återförsäljare med ett rekommenderat pris på 59,90 euro, motsvarande cirka 550 kronor.

Kommentarer till artikeln

19 debattinlägg

Skicka en rättelse
3

SweClockers följer med bakom kulisserna på Dreamhacks Counter Strike-turnering

Dreamhack är inte bara en LAN-fest utan också centrum för ett flertal tävlingar i e-sport. SweClockers tar tillfället i akt och kikar in bakom kulisserna på CS:GO-tävlingen. Läs mer

9

5G-standarden spikas av 3GPP – sista pusselbiten innan kommersialisering

Efter 34 månaders mangling har industrin enats om specifikationen för 5G. Det innebär att det är fritt fram för tillverkare att färdigställa och slutligen kommersialisera 5G-produkter. Läs mer

I samarbete med Mionix
2

Wrestling och krossade skrivbord när medlem vinner kringutrustning från Mionix

Svenska Mionix sommartävling är nu avgjord och en lycklig SweClockers medlem går därmed vinnande ur striden med en helt ny uppsättning påkostade gamingtillbehör. Läs mer

4

FZ pratar Rage 2 och svensk spelutveckling med Avalanche Studios Magnus Nedfors

Svenska Avalanche Studios är utvecklarna bakom kommande Rage 2. Carl Johansson-Sundelius på FZ har pratat med spelets regissör Magnus Nedfors. Läs mer

65

Teknikstund: Bästa TV:n för sport

Fotbolls-VM är igång och med det ökar försäljningen av stora TV-apparater. Thomas Ytterberg går igenom fenomenet TV för sport och slår hål på de vanligaste myterna. Läs mer

10

AMD:s instegsmodeller Ryzen 5 2500X och 3 2300X får specifikationer

Inför lanseringen av instegsmodellerna Ryzen 5 2500X och 3 2300X får duon specifikationer, som talar för ett prestandalyft norr om 10 procent gentemot dagens 5 1500X och 3 1300X. Läs mer

4

Svåra frågor om spelen på E3-mässan i förra veckans quiz

Som avslutning på den traditionsenliga spelveckan på E3 bjöd SweClockers på frågesport om mässan, och endast 26 deltagare lyckades få alla rätt. Läs mer

58

World of Warcraft Classic baseras på Patch 1.12: Drums of War

Månader av spekulationer når vägs ände när Blizzard beslutar sig för att World of Warcraft Classic ska baseras på Patch 1.12, som anses leverera den med kompletta klassiska upplevelsen. Läs mer

26

Microsoft vill se högre bildfrekvenser med nästa generations Xbox

Från att tidigare ha tonat ned betydelsen av högre bildfrekvenser i spel kovänder Xbox-chefen Phil Spencer och uttrycker det som en hög prioritet för nästa generation. Läs mer

6

Intervju – Pete Hines om Fallout 76 och framtiden

Bland godbitarna från E3 finns en intervju med Bethesdas Pete Hines – mannen som drar i trådarna runt när, var och hur företaget kommunicerar om kommande spel. Läs mer

33

Microsoft: "Vi respekterade inte PC-spelare"

I intervju under E3 2018 frågas Xbox-chefen Phil Spencer ut om framtiden för integrationen mellan Xbox och PC, och passar då på att erkänna tidigare bristande uppmärksamhet för PC-spelare. Läs mer