Destiny 2: Curse of Osiris lanseras

Tre månader efter lanseringen får Destiny 2 under dagen expansionen Curse of Osiris, som bland annat lägger till en kortare kampanj och en ny raid. Samtidigt genomförs förändring efter feedback från spelare.

Det MMO-baserade actionrollspelet Destiny tog marknaden med storm när det släpptes, då exklusivt för Xbox- och Playstation-spelkonsoler. Uppföljaren släpptes i september för Xbox One och Playstation 4 och kom därefter till PC/Windows. Idag begåvas samtliga utgåvor med en ny expansion.

Tillägget Curse of Osiris tar spelaren till planeten Mercury (sv. Merkurius), som tidigare endast funnits tillgänglig som PVP-arenan Crucible. Till detta hör även en ny kampanj som likt bland annat expansionen Rise of Iron för ursprungliga Destiny väntas bli ett par timmar lång.

Spelmekaniskt höjs även level cap från nivå 20 till 25 och maximal power level går upp från 300 (305 med moddar) till 330 (335 med moddar) i Curse of Osiris. Tillkommer gör även ett ny social hubb vid namn Lighthouse, nya Crucible-kartor, strikes, en ny raid och ny utrustning med kosmetiska tillägg. Samtidigt genomförs en lång rad andra förändringar efter feedback från spelarna.

Lanseringen av Destiny 2: Curse of Osiris äger rum idag, den 5 december, för alla plattformar klockan 19:00 svensk tid. Priset för Destiny 2: Expansion Pass är 34,99 euro och ger även tillgång till ett andra tillägg som är planerat till våren 2018.

9

Micron köper Intels andel i 3D Xpoint-tillverkningen

Minnestekniken 3D Xpoint används i Intels Optane-enheter och är framtagen tillsammans med Micron. Nu köper sistnämnda ut Intel från det gemensamma företaget IM Flash Technologies. Läs mer

152

Test: MSI Geforce RTX 2070 Armor – Turing för under 6 000 kronor

Arkitekturen Turings duett Geforce RTX 2080 Ti och RTX 2080 får sällskap av ett mer rimligt prissatt alternativ. Det har blivit dags att titta närmare på Geforce RTX 2070! Läs mer

271

Test: Intel Core i9-9900K, i7-9700K och i5-9600K – "Coffee Lake Refresh"

Intel äntrar testlabbet med nionde generationens Core-processorer, denna gång med åtta kärnor under huven och ruskigt höga klockfrekvenser direkt ur kartong. Läs mer

46

Välkommen till SweClockers Meet & Geek i Skellefteå den 9 november!

Det nalkas ännu en medlemsträff för SweClockers gemenskap! Den här gången reser redaktionen norrut till Skellefteå, för att avnjuta en helkväll med god mat, förfriskningar och snack på Stadskällaren. Läs mer

120

Quiz: Datorer i film

Ny vecka betyder nytt quiz på SweClockers, och denna gång handlar det om datorer som figurerat i filmer genom åren. Läs mer

127

Google inför licensavgift för telefontillverkare som använder Android

För att kompensera för uteblivna intäkter från Android-enheter avgiftsbelägger nu Google operativsystemet i Europa, där licenskostnaderna kan landa på motsvarande 450 kronor. Läs mer

32

Nvidia listar Geforce GTX 1060 med 6 GB GDDR5X-minne

Mellanklasskortet Geforce GTX 1060 från Nvidia finns redan i flera utföranden och på företagets webbsida syns nu ännu en variant, som bestyckas med snabbare grafikminne av GDDR5X-typ. Läs mer

64

Helgsnack: Vilket är ditt bästa LAN-minne?

Dreamhack Winter 2018 närmar sig med stormsteg, och vi är därför nyfikna på att höra om dina bästa LAN-minnen. Gå in i forumet och dela med dig! Läs mer

33

AMD kritiserar Principled Technologies tester av Core i9-9900K och AMD Ryzen

Nyligen uppdaterade Principled Technologies sitt test av Core i9-9900K och AMD Ryzen, men enligt AMD finns det fortfarande vissa brister gällande hur dessa har utförts. Läs mer

12

Asus sägs förbereda ROG Strix Gaming-modell av kommande Radeon RX 590

Med förbättrad tillverkningsteknik och högre klockfrekvenser väntas Polaris än en gång fräschas upp, och Asus förbereder nu enligt uppgift grafikkortet Radeon RX 590 ROG Strix. Läs mer

12

Samsung lanserar Galaxy Book 2 med Qualcomm Snapdragon 850

Samsung utmanar Microsoft Surface Pro med sin Galaxy Book 2, en hybriddator med Qualcomm Snapdragon-processor och upp till 20 timmars batteritid. Läs mer

7

Valve gör det möjligt för enklare hårdvara att driva VR med Motion Smoothing

Valve vidareutvecklar sin lösning för algoritmbaserad rendering i VR, något som bland annat sänker hårdvarukraven för spel. Läs mer