PUBG Corp: "Kritiken mot spelet är befogad"

PUBG Corp: "Kritiken mot spelet är befogad"

Utvecklarna av Playerunknown's Battlegrounds erkänner att spelet har många problem när det kommer till prestanda, och att de kommer fokusera mer på att åtgärda dessa framöver.

Fenomenet battle royale har vuxit explosionsartat under det senaste året och blivit en tydlig trend inom spelbranschen. En av de speltitlar som var tidiga med att popularisera konceptet är Playerunknown's Battlegrounds, som lanserades skarpt i slutet av 2017 och vars utvecklare nyligen meddelade att spelet sålts i över 50 miljoner exemplar.

Något utvecklarna PUBG Corp. fått mycket kritik för är att de fokuserat på innehåll och att spelets prestanda nedprioriterats. I ett inlägg på Steams webbplats berättar de att detta är något de arbetar med och de medger att kritiken är befogad. De är medvetna om de problem som finns med optimering och buggar och lovar att arbeta med det mer framöver.

We agree with the criticisms of the game that many of you have made recently, including comments that our efforts need to be more effective and that the game still needs more improvement. [...] Right now we’re developing new plans to resolve various problems facing PUBG, prioritizing server performance, client-side performance, anti-cheat, and bugs.

Buggar och prestandaoptimeringar lyfts fram som två viktiga delar, men även att förbättra antifusk-systemen i spelet för att göra upplevelsen bättre för alla. Förutom det kommer de även fortsätta med regelbundna uppdateringar med nytt innehåll framöver och de lovar att lägga fram konkreta planer på hur de ska förbättra spelet inom kort.

Playerunknown's Battlegrounds är sedan en tid tillbaka det överlägset mest spelade spelet på Steam, men har på senare tid börjat få konkurrens från bland annat Epic Games Fortnite. Speltiteln slog nyligen Playerunknown's Battlegrounds rekord när det kommer till antal samtidiga spelare, med totalt 3,4 miljoner.

Kommentarer till artikeln

62 debattinlägg

Skicka en rättelse
34

Microsoft presenterar årsrapport – intäkter norr om 970 miljarder kronor

Microsoft meddelar nu att räkenskapsåret 2018 blir ett rekordår för bolaget, där intäkterna överstiger 100 miljarder USD för första gången. Tillväxten är stark på flera områden. Läs mer

21

Samsung investerar 80 miljarder i utökad produktionskapacitet för flashminnen

Samsung hade sedan innan öronmärkt 57 miljarder kronor för större produktion av flashminnen, men skjuter nu till mer pengar. Investeringarna för 2019 uppgår till 80 miljarder. Läs mer

13

Halvtid i testlabbet 2018 – första halvårets tester samlade

Det råder semestertider i Sverige, där bad och snudd på tropiskt klimat ser ut att stå på agendan sommaren 2018. I lugnet passar SweClockers på att sammanfatta det gångna halvårets tester. Läs mer

14

Asus ROG Swift PG27UQ – historien och framtiden för 4K-spelskärmen

Skärmmarknaden upplever en renässans, där skärmar som Asus ROG Swift PG27UQ med G-Sync HDR, 4K, local dimming och 144 Hz nu tar plats. Vi sammanfattar skärmoraklet Thomas Ytterbergs åsikter inför testets avslutande del. Läs mer

52

Fortnite har inbringat mer än 9 miljarder kronor via mikrotransaktioner

Framgångssagan Fortnite uppges nu ha dragit in över 9 miljarder kronor sedan lansering. Pengarna kommer huvudsakligen från en markant ökning av mikrotransaktioner. Läs mer

31

TV4-affären: Oppositionen öppnar för att stycka upp Telia

Tidigt fredagen den 20 juli blev det klart att Telia går vidare med förvärvet av bland annat TV4. Regeringen riktade då kritik mot agerandet, och nu föreslår oppositionen en uppstyckning. Läs mer

SweClockers Galleri

Vad passar bättre under ledigheten än att spana in skönheterna till datorbyggen i SweClockers galleri? Svaret år såklart ingenting, så in och kika! Läs mer

20

Virtuallink Group är samarbete för gemensam kabelstandard till VR

För att möjliggöra ett bredare genomslag för VR-headset bildar nu en rad ledande företag Virtuallink Group. Syftet är en gemensam kabelstandard som kan leverera ström, bild och data. Läs mer

59

Telias TV4-förvärv kan stoppas av staten

Tidigare idag meddelade Telia att bolaget förvärvat bland annat TV4. Regeringen reagerade snabbt på köpet med en inte helt positiv inställning, och kan nu agera för att stoppa affären. Läs mer

66

World of Warcraft byter betalmodell och får stöd för DirectX 12

Inför kommande Battle for Azeroth tillkommer flera betydande förändringar till World of Warcraft. Främst ingår alla expansioner till och med Legion vid prenumeration. Läs mer

1074

Forumet: Vilken var din första dator?

Oavsett om du började med färdigbyggda märkesdatorer eller tog saken i egna händer och byggde en själv, så minns nog många sin första dator. I forumet diskuterar SweClockers medlemmar den första datorn. Läs mer

61

Telia köper TV4 och C More för 9,2 miljarder

Telia Company förvärvar nu Bonnier Broadcasting, där TV4, C More och finländska MTV ingår. Köpet innebär indirekt att staten får mer inflytande över Sveriges två största TV-kanaler. Läs mer