Bethesda: "Buggar och oförutsedda problem att vänta vid lanseringen av Fallout 76"

Bethesda: "Buggar och oförutsedda problem att vänta vid lanseringen av Fallout 76"

Inom kort börjar betatestet av Fallout 76, och Bethesda berättar att som ofta är fallet när det kommer till deras spel kommer det troligen innehålla en del buggar i början.

Det senaste spelet från utvecklaren Bethesda är Fallout 76, som lanseras senare under året. Precis som tidigare delar i serien utspelar det sig i en post-apokalyptisk värld, där krig och atombomber gjort större delen av jordytan obeboelig. Något som särskiljer Fallout 76 är dock spelets fokus på onlinespelande istället för single player.

Inom kort blir en betaversion av speltiteln tillgänglig för de som förbokat, där Xbox One är först ut och Playstation 4 och PC följer kort därefter. Inför detta meddelar Bethesda via sin webbplats att som ofta är fallet när det handlar om spel med stora, öppna världar är problem och buggar att vänta vid lanseringen av Fallout 76.

Fallout76_BGS_in-body.jpg

Klicka för större bild.

Bethesda berättar dock att de kommer fortsätta arbetet med att hitta och åtgärda buggar, både i betaversionen samt efter den skarpa lanseringen av spelet. Några är de redan medvetna om, såsom specifika områden där prestandan sjunker, men de är säkra på att många nya kommer dyka upp när tusentals nya spelare får tillgång till Fallout 76.

Diskutera Fallout 76 och andra Fallout-spel i SweClockers forum

Fallout 76 släpps den 14 november för PC/Windows, Playstation 4 och Xbox One. På PC blir spelet exklusivt för utvecklarens egen speltjänst Bethesda.net och släpps därmed inte via Steam som tidigare delar i spelserien.

Kommentarer till artikeln

37 debattinlägg

Skicka en rättelse
I samarbete med Komplett
18

Tävling: Berätta om ditt bästa LAN-minne och vinn biljetter till Dreamhack Winter 2018

Nostalgin flödar inför årets Dreamhack Winter. För dig som vill besöka datorfestivalen bjuder Komplett upp med en tävling, där dina bästa LAN-minnen kan ge inträdesbiljetter. Läs mer

16

Ray tracing i Battlefield V – vi följer upp redaktionens tester

Efter förra veckans testkavalkad av ray tracing ihop med Battlefield V passar Emil och Jonas på att sammanfatta resultaten och sia om teknikens framtid. Läs mer

22

Valve upphör med tillverkningen av Steam Link

Valve meddelar att Steam Link sålt slut och att de upphör med tillverkningen av den. Den mjukvara och hårdvara som finns kommer dock fortsatt stödjas av företaget. Läs mer

39

Komponenttillverkare förutspår låg efterfrågan och ökade priser under 2019

Minskat intresse för kryptovalutor och amerikanska handelstullar mot Kina väntas få konsekvenser för komponentmarknaden, med lägre efterfrågan och ökade priser i vissa segment. Läs mer

Battlefield V släpps för alla idag – diskutera och hitta medspelare i SweClockers forum

Idag, den 20 november, släpps Battlefield V på riktigt. Vill du diskutera spelet eller hitta likasinnade att spela med? Dyk då in i den dedikerade forumdelen! Läs mer

52

Kinesiska myndigheter uppges ha bevis på kartellbildning bland minnestillverkare

Kinesiska myndigheter har gjort framsteg i sin utredning av minnestillverkare, där de hävdar att de hittat bevis på kartellverksamhet mellan företagen. Läs mer

17

Google utvecklar HTTP-over-QUIC – efterträdare till internetprotokollet HTTP

I jakten på optimering utvecklar Google HTTP-over-QUIC – Ett UDP-baserat internetprotokoll som utlovar högre hastighet och säkerhet än nuvarande HTTP-protokoll med TCP i grunden. Läs mer

24

Kenneth och datorlådan – ett drama i flera delar

Kenneth har väntat, längtat och trånat efter ett nytt chassi sedan dinosaurierna vandrade på jorden. Nu är det äntligen dags – eller? Läs mer

I samarbete med AOC
14

Klumpig medlem vinner gamingskärmen C24G1 från AOC

I AOC:s senaste tävling ombads SweClockers medlemmar att dela med sig av sina klumpigaste ögonblick, och nu har en olycksfågel valts ut att kamma hem en splitter ny gamingskärm. Läs mer

45

Valves debutspel Half-Life fyller 20 år

Idag är det 20 år sedan Valve lanserade Half-Life, vilket blev startskottet på företagets framgångar och lade grunden för moderna förstapersonsskjutare. Läs mer