DX11: Battlefield: Bad Company 2
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Battlefield Bad Company 2 |
Utvecklare | DICE |
Genre | First-person shooter |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2010-03-05 |
Systemkrav |
|
Svenska DICE släppte under året uppföljaren på sin hyllade Battlefield-spinoff Bad Company. Bad Company 2 bjuder på storslagna strider och förstörbar miljö med slående grafiska kvalitéer. Spelets grafikmotor Frostbite har uppdaterats till version 1.5 och erbjuder nu även vissa DirectX 11-funktioner.
För att mäta prestandan använder vi oss av en sekvens på spelets första nivå där programvaran Fraps fick snappa upp bildfrekvensen. Upplösningen som används är ännu en gång 1920 x 1200 pixlar samtidigt som detaljnivån har skruvats upp till max. HBAO (Horizon-Based Ambient Occlusion) är även det aktiverat samtidigt som fyra gångers kantutjämning och sexton gångers filtrering gör livet svårt för våra kombattanter.
AMD:s nytillskott gillar helt klart den svenska militärshootern Bad Company 2. Radeon HD 6870 landar på exakt samma resultat som Nvidias Geforce GTX 470 och presterar således bättre än EVGA:s hårt överklockade GTX 460 1 GB. Även Radeon HD 6850 presterar här bra och placerar sig ovanför det oklockade Geforce GTX 460 1 GB-kortet.
Mest imponerande är dock resultaten från Crossfire-testerna där Radeon HD 6870 skalar avsevärt bättre än Nvidias Geforce GTX 470 i SLI. Samtidigt ser vi hur Radeon HD 6850 nu nästan presterar likvärdigt med HD 5850 och lämnar Geforce GTX 460 1 GB långt bakom sig.