DX11: Unigine Heaven
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Heaven |
Utvecklare | Unigine |
Genre | Syntetisk testsvit |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2009-10-22 |
Systemkrav |
|
Unigine Heaven är det enda vedertagna syntetiska testet för DirectX 11. I fokus står komplex geometri tack vare tesselering. Här används upplösningen 1920 x 1200 pixlar med fyra gånger kantutjämning och sexton gånger filtrering. Inställningen för tesselering lämnas på "normal" medan Shaders står på "High".
Nvidias Fermi-arkitektur är en hejare på tesselering och Geforce GTX 580 är inget undantag. Nykomlingen presterar cirka 20 procent bättre än Geforce GTX 480 och har inga problem att slå undan fötterna på motståndarna från AMD, inklusive Radeon HD 5970.
I Unigine Heaven är SLI-skalningen exemplarisk. Två Geforce GTX 580 är mer än dubbelt så snabbt som ett Radeon HD 5970 och har även en rejäl marginal till GTX 480 i samma konfiguration.