Speltest: Far Cry 5
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Far Cry 5 |
Utvecklare | Ubisoft Montreal |
Genre | Förstapersonsskjutare |
DirectX-version | 11 |
Lanseringsdatum | 2018-03-27 |
Systemkrav |
|
Testinställningar | Fördefinerade "Ultra" (3840), Fördefinerade "Ultra" (2560), Fördefinerade "Ultra" (1920), Fördefinerade "Normal" (1280) |
För den femte delen av spelserien Far Cry 5 lämnar Ubisoft Montreal de tropiska regionerna för att istället styra kosan mot den amerikanska delstaten Montana. Där blir det strider mot galna sektmedlemmar och vilda djur i en levande öppen värld.
Far Cry 5 baseras återigen på grafikmotorn Dunia i sitt senaste snitt, och bjuder denna gång på ett inbyggt prestandatest som vi gladeligen använder oss av.
Nytt spel, men ordningen är densamma. Toppen tas återigen upp av Core i9-9900K och i7-9700K, i den ordningen exakt. Bakom det har återigen Core i7-8700K klämt sig framför nya i5-9600K.
Ställningen är oförändrad trots den högre upplösningen på 1 920 × 1 080 pixlar, som fortsätter trenden från tidigare speltitlar.
Högre upplösning på 2 560 × 1 440 pixlar innebär återigen inga överraskningar i diagrammet, med Core i9-9900K och i7-9700K i toppen av listan.
Återigen ger högsta upplösningen på 3 840 × 2 160 pixlar inget intressant diagram när grafikkortet säger stopp innan processorn.