Testsystem och metod
Komponenter
Komponent | Modell |
---|---|
Processor | AMD Ryzen 5 1600 |
Primärminne | 16 GB (2 × 8 GB) Corsair Vengeance LPX 3 000 MHz |
Nätaggregat | Corsair RX750 V1 |
Drivrutin | NVIDIA Game Ready driver GeForce 446.14 (27 maj 2020) |
Operativsystem | Microsoft Windows 10 Pro (2004 release) |
För att få en liten annan spinn på denna artikel än redaktionens ordinarie tester som är över vad jag kan producera hemifrån, fokuserar jag istället på vad som krävs för att nå 144 Hz i ett gäng förstapersonsskjutare. För transparens, test av att nå 144 Hz var förslag från Sweclockers till uppdragsgivaren i samband med att artikeln diskuterades.
Renderingstider översatt till bilder per sekund sker med hjälp av OCAT. GPU-frekvens över tid sker med GPU-Z. Senaste Windows-version samt drivrutin från tillverkaren nyttjas vid testerna. Systemet monteras i ett Define C Mini-chassi med täckplatta över fläktplatserna i toppen och ljuddämpad stålpanel (ej härdat glas).
Testmjukvara
Applikation | Beskrivning |
---|---|
3DMark | Populärt syntetisk testlast för både DirectX 11 och DirectX 12. |
Counter-Strike: Global Offensive | Favorit bland e-sportsspelet som knappt behöver introduceras. |
Call of Duty: Warzone | Förstapersonsskjutare släppt 2020 med Battle Royale-spelläge. |
Rainbow Six Siege | Squad-baserad FPS från 2015 med belägringar och gisslan. |