Tyskland vägrar Intels krav för att bygga kretsfabrik

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Sist jag kollade så handlade artikeln om halvledarefabriker och inte om top 10 länder som rikast, övervakning, energiproduktion eller off-topic politik.

/Vzaon, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Vore väl vettigt om Intel et al fick det ekonomiska stödet i form av statliga köp av nyemitterade aktier?
Då får företaget in pengarna och respektive stat kan räkna med att få en viss återbäring på satsat kapital samt inflytande över hur pengarna spenderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Vore väl vettigt om Intel et al fick det ekonomiska stödet i form av statliga köp av nyemitterade aktier?
Då får företaget in pengarna och respektive stat kan räkna med att få en viss återbäring på satsat kapital samt inflytande över hur pengarna spenderas.

Ett riktigt bra förslag!

Vid nästa val till EU så skriver jag in dig på sedeln Hoppas det är okey

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Intel försöker klämma Tyskland på mer pengar….anä! Får va bra nu!

Skrivet av BMac:

Och istället lägga pengar på att lära oss prata ryska?

Eller på bättre välfärd, vård, skola, forskning, försvar o blåljusverksamhet hade jag valt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]