USA stoppar Microsofts Activision Blizzard-köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Hur många fler studios finns det då? Man överdriver det för att dom slukar väletablerade spelbolag. Men återigen, många har behov av ekonomiska muskler för att komma fram. Har investerat in mig under lång tid i spelbranschen så har ganska bra koll på utmaningarna dom står inför

så det är bättre att microsoft har järngrepp om spelvärlden så de kan bestäma vilka spel som görs och hur de görs pga att de har ekonomiska muskler?

Vad vi ser i spelvärlden just nu och de senaste 5-6 åren är en konsolidering av studios och publishers i händerna på ett par enstaka personer och företag. Det är tvärtemot hur man får fram kreativitet och bra grejer. Jag kan inte komma att tänka på en enstaka situation där mergers och uppköp gjort att det blivit bättre för slutanvändarna i det långa loppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weawer:

så det är bättre att microsoft har järngrepp om spelvärlden så de kan bestäma vilka spel som görs och hur de görs pga att de har ekonomiska muskler?

Vad vi ser i spelvärlden just nu och de senaste 5-6 åren är en konsolidering av studios och publishers i händerna på ett par enstaka personer och företag. Det är tvärtemot hur man får fram kreativitet och bra grejer. Jag kan inte komma att tänka på en enstaka situation där mergers och uppköp gjort att det blivit bättre för slutanvändarna i det långa loppet.

Okej alldeles för konspiratorisk och faktalöst för att bemöta detta. Jag har spelat en jävla massa kvalitativa spel sista tiden iaf.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Okej alldeles för konspiratorisk och faktalöst för att bemöta detta. Jag har spelat en jävla massa kvalitativa spel sista tiden iaf.

vilken del är konspiratorisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av weawer:

vilken del är konspiratorisk?

Skit i det, onödig kommentar från mig.

Men tänk såhär:
Förväntningarna från slutanvändare idag är brutalt höga, hårdvaran har nått sin peak, Murphys lag gäller ej etc etc etc.

Vad tror du det innebär att utveckla ett spel idag? Det ställs sjukt höga och kostsamma krav, inte konstigt att spelbranschen konsoliderar, precis som många andra branscher. Evolution, survival of the fittest.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop