Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag skulle rekommendera Redmi Note 3 prime, har bättre processor än 4X och är billigare.

"Bättre processor"? Snapdragon 625 är överlägsen på allt utom ren syntetisk prestanda. ca 30% batterisnålare dessutom.

http://in.pcmag.com/xiaomi/111758/feature/why-qualcomm-snapdr...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

"Bättre processor"? Snapdragon 625 är överlägsen på allt utom ren syntetisk prestanda. ca 30% batterisnålare dessutom.

http://in.pcmag.com/xiaomi/111758/feature/why-qualcomm-snapdr...

Och även då äkta prestanda. Batteritiden är inga problem, brukar få ut 6-7h skämrtid och någon varm telefon har jag inte upplevt, laddar den var tredje dag ungefär. Standby tiden är även den fenomenal. Här är en screenshot på Geekbench 4:
https://imgur.com/a/wlUB7

Kan återkomma om några dagar och visa screens på batteriet.

Om jag ska ge någon negativ kritik mot Redmi Note 3 så är det skärmen, den hade gärna fått vara lite ljusare nu när det är soligt, ser nästan ingenting i direkt solsken.

Permalänk
Medlem

Går inte att redigera.

Laddade till 90% och drog ut laddaren igår klockan 00:00. Nu när jag vaknade låg batteriet på 89% så 1% på 10h, dvs 0.1%/h . Tycker det är rätt bra! Jag rensade dock batteristatistiken innan igår och den visar fortfarande inget, vet inte riktigt varför, kanske dragit för lite? :D: https://imgur.com/a/7ISZJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Går inte att redigera.

Laddade till 90% och drog ut laddaren igår klockan 00:00. Nu när jag vaknade låg batteriet på 89% så 1% på 10h, dvs 0.1%/h . Tycker det är rätt bra! Jag rensade dock batteristatistiken innan igår och den visar fortfarande inget, vet inte riktigt varför, kanske dragit för lite? :D: https://imgur.com/a/7ISZJ

Nä men 1%/h, vilket är bra

Permalänk
Medlem

Köpte ett Xiaomi Redmi Note 4x. Skit bra för pengar. Det enda som besviker är kameran, men annars känns det som ett 400eur mobil, inte 200eur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Köpte ett Xiaomi Redmi Note 4x. Skit bra för pengar. Det enda som besviker är kameran, men annars känns det som ett 400eur mobil, inte 200eur.

Är väl snarare 130euro man betalar för den?

Permalänk
Medlem

Mitt största problem med XIAOMI Redmi 4x Global är att inte pokemon go plus armbandet funkar. Verkar som blu-tooth generellt är svårt att få att funka med MIUI. Synd.

Skrivet av iknight:

Köpte ett Xiaomi Redmi Note 4x. Skit bra för pengar. Det enda som besviker är kameran, men annars känns det som ett 400eur mobil, inte 200eur.

Min global kostade 130€ med frakt. Vart köpte du din? Finns det en svensk ÅF?

Skrivet av Jay-Jay:

Är väl snarare 130euro man betalar för den?

Jo exakt, min från aliexpress Global versionen kostade 130€. Sedan så kan man ofta med Kina hitta rabatt där så i slutändan 110€!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jay-Jay:

Är väl snarare 130euro man betalar för den?

Skrivet av Hzup:

Mitt största problem med XIAOMI Redmi 4x Global är att inte pokemon go plus armbandet funkar. Verkar som blu-tooth generellt är svårt att få att funka med MIUI. Synd.

Min global kostade 130€ med frakt. Vart köpte du din? Finns det en svensk ÅF?
Jo exakt, min från aliexpress Global versionen kostade 130€. Sedan så kan man ofta med Kina hitta rabatt där så i slutändan 110€!

Faaaan, köpte den på Ebay.de. Min kom med global ROM och 'unlocked bootloader' åtminstone.
http://m.ebay.de/itm/Xiaomi-Redmi-Note-4X-Pro-5-5-64GB-32GB-D...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Faaaan, köpte den på Ebay.de. Min kom med global ROM och 'unlocked bootloader' åtminstone.
http://m.ebay.de/itm/Xiaomi-Redmi-Note-4X-Pro-5-5-64GB-32GB-D...

Det är dock inte särskilt komplicerat att låsa upp bootloadern, har gjort det på min Xiaomi mi 5 pro. Nu kör jag crdroid och telefonen är perfekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

@iknight: det är ändå en riktigt bra mobil även för 200€.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det är dock inte särskilt komplicerat att låsa upp bootloadern, har gjort det på min Xiaomi mi 5 pro. Nu kör jag crdroid och telefonen är perfekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Aa, jag vet att det är ganska lätt, men det är ändå skönt att slippa :p.

Skrivet av Hzup:

@Knight2200: det är ändå en riktigt bra mobil även för 200€.

Jag instämmer! Det känns så mycket bättre än tex Moto G5an även om de är nästan samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Mitt största problem med XIAOMI Redmi 4x Global är att inte pokemon go plus armbandet funkar. Verkar som blu-tooth generellt är svårt att få att funka med MIUI. Synd.

Min global kostade 130€ med frakt. Vart köpte du din? Finns det en svensk ÅF?
Jo exakt, min från aliexpress Global versionen kostade 130€. Sedan så kan man ofta med Kina hitta rabatt där så i slutändan 110€!

Blås om med LineageOs, Xiaomi.EU project eller MIUI9, borde lösa det!

@Knight det är två olika modeller. Remdi 4x och Redmi note 4x. den ena börjar runt 1300kr, den senare runt 1600kr för 2GB/32GB

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

@ksw: Vad jag hittat så fungerar inte Pokemon Go om man rootar telefonen. Byta OS känns som ett steg över det. Så funkar det verkligen?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

@Hzup: Varje gång du blåser in ett nytt OS i telefonen får du roota det igen, kör PoGo på Lineage 14.1 just nu, med min olåsta bootloader, men o-rootade installation av LOS. and it works.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Vilken telefon skulle ni som har koll säga är den mest prisvärda telefonen för 2500-3000:-? Min G4 Min G4 tuggar verkligen tuggar verkligen på sista versen känns det som.
Får absolut inte vara edge panel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vilken telefon skulle ni som har koll säga är den mest prisvärda telefonen för 2500-3000:-? Min G4 Min G4 tuggar verkligen tuggar verkligen på sista versen känns det som.
Får absolut inte vara edge panel.

Skickades från m.sweclockers.com

Svårt segment. vad är det du efterfrågar? för just nu är nog de mest privsärda lurarna Xiaomi Redmi Note 4 global (5.5", inte edge, fingeravtrycksläsare 4100mah etc... allt man efterfrågar egentligen.)

Köper du den i europa med DHL express-leverans från tex Honorbuy så landar den på 2400kr, direkt från kina lite drygt 1900kr i toppspec (64gb lagring, 4gb ram)

om du vill upp ett "Prestandasteg" vad nu det innebär egentligen när det kommer till android, mer kukmätarscore i antutu typ, så kan du ju alltid kika på förra generationens topplurar (snapdragon 821) Oneplus 3T (finns bara begagnad iofs) eller Xiaomi Mi5S

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Svårt segment. vad är det du efterfrågar? för just nu är nog de mest privsärda lurarna Xiaomi Redmi Note 4 global (5.5", inte edge, fingeravtrycksläsare 4100mah etc... allt man efterfrågar egentligen.)

Köper du den i europa med DHL express-leverans från tex Honorbuy så landar den på 2400kr, direkt från kina lite drygt 1900kr i toppspec (64gb lagring, 4gb ram)

om du vill upp ett "Prestandasteg" vad nu det innebär egentligen när det kommer till android, mer kukmätarscore i antutu typ, så kan du ju alltid kika på förra generationens topplurar (snapdragon 821) Oneplus 3T (finns bara begagnad iofs) eller Xiaomi Mi5S

En kombi av bra batteritid och stor skärm, prestandan behöver inte vara top notch...meb heller inte den svagaste om du förstår

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: Köp en Redmi Note 4 global (måste vara global edition, annars saknar den Band 20, dvs FDD-LTE 800, vad sverige använder överallt där det inte är microcells dvs.), finns ett skäl till att Xiaomi lyckades sälja över 300 000 av den modellen på under tio minuter...

Får min imorgon när postmord orkar köra den från tomteboda till mitt utlämningsställe.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

@ksw: har du också testat några Bluetooth saker e.x. Pokemon go armbandet eller hörlurar etc?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vilken telefon skulle ni som har koll säga är den mest prisvärda telefonen för 2500-3000:-? Min G4 Min G4 tuggar verkligen tuggar verkligen på sista versen känns det som.
Får absolut inte vara edge panel.

Skickades från m.sweclockers.com

Xiaomi Redmi Note 5 lanseras idag och kommer kosta runt 2000kr. Den har en del förbättringar jämfört med 4an t.ex IPS skärm, bättre processor och dual-sim.

En liten bit över din budget finns Xiaomi mi6 som har samma prestanda som Samsung galaxy S8 och Oneplus 5. Den brukar kosta runt 3500-4000 kr.

Finns självklart andra kinesiska telefoner men det är dom som jag skulle valt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@ksw: har du också testat några Bluetooth saker e.x. Pokemon go armbandet eller hörlurar etc?

Bara inom sfären för Lineage OS 13 och 14.1, 14.1 sörplar batteri med blåtand igång så håller på och undersöker det med betterbatterystats nu

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Inaktiv

Finns det någon bra telefon som inte är allt för stor? Max 5"
Behöver en mindre telefon på jobbet och det verkar vara svårt att få tag på mindre telefoner idag
Har nött ut min Nexus 5 i allt för många år nu.

Permalänk
Medlem

Nån som har kollat på MAZE Alpha 4G Phablet?

Har en Nexus 6P nu som är rejält sliten och den här verkar ju erbjuda väldigt mycket telefon per krona...

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka band som behövs numera i Sverige? Står B1,B3 etc när man kollar Aliexpress och liknande...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Någon som vet vilka band som behövs numera i Sverige? Står B1,B3 etc när man kollar Aliexpress och liknande...

https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/hur-funkar-det/mobilt/mo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Xiaomi Redmi Note 5 lanseras idag och kommer kosta runt 2000kr. Den har en del förbättringar jämfört med 4an t.ex IPS skärm, bättre processor och dual-sim.

En liten bit över din budget finns Xiaomi mi6 som har samma prestanda som Samsung galaxy S8 och Oneplus 5. Den brukar kosta runt 3500-4000 kr.

Finns självklart andra kinesiska telefoner men det är dom som jag skulle valt.

Källa? hittar inget förutom läckta Redmi note 5A förpackningar.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

@Bruce Wayne: Köp en Redmi Note 4 global (måste vara global edition, annars saknar den Band 20, dvs FDD-LTE 800, vad sverige använder överallt där det inte är microcells dvs.), finns ett skäl till att Xiaomi lyckades sälja över 300 000 av den modellen på under tio minuter...

Får min imorgon när postmord orkar köra den från tomteboda till mitt utlämningsställe.

Ser onekligen mest intressant ut av dom som jag tittat på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Xiaomi Redmi Note 5 lanseras idag och kommer kosta runt 2000kr. Den har en del förbättringar jämfört med 4an t.ex IPS skärm, bättre processor och dual-sim.

En liten bit över din budget finns Xiaomi mi6 som har samma prestanda som Samsung galaxy S8 och Oneplus 5. Den brukar kosta runt 3500-4000 kr.

Finns självklart andra kinesiska telefoner men det är dom som jag skulle valt.

Kanske värt att invänta denna efterträdare istället?
Är det samma som med 4 som tipsades nyss, dvs att jag måste köpa Global för att kunna använda den här i Sverige?

Edit. Verkar inte finnas ännu på aliexpress, när kan den tänkas dyka upp för försäljning tror ni? Om den nu efterträder redmi Note 4 finns det väl egentligen ingen anlndning att inte köpa 5?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: vill ha en källa på det bara, allt jag hört är att redmi note 5 borde lanseras i januari, och kommer ha en snapdragon 630 istället för 625 dvs marginell uppgradering. ska också ha en annan kamera men den som redan finns på 13mp är adekvat.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

@Bruce Wayne: vill ha en källa på det bara, allt jag hört är att redmi note 5 borde lanseras i januari, och kommer ha en snapdragon 630 istället för 625 dvs marginell uppgradering. ska också ha en annan kamera men den som redan finns på 13mp är adekvat.

Ingen egentlig uppgradering då Note 3 fortfarande har 650...