Färglösa mappar i favoriter på Chrome

Permalänk

Färglösa mappar i favoriter på Chrome

Har alltid kört Chrome på PC'n, vilket har sina fördelar om man har en Androidtelefon, t.ex. med bokmärken.
Numera har dock mapparna i bokmärkesfältet blivit färglösa och otydliga. Jag hoppas att skillnaden mot Edge framgår på bilden.
Någon som vet ett sätt att ändra på det i Chrome?

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam (pratar inte om mig själv (jag är mycket emot spårning och Big Tech), utan om andra). Google ändrade ikonerna till färglösa sådana i en uppdatering. Källa (tillsammans med en möjlig lösning): https://support.google.com/chrome/thread/240681821/bookmark-b...

Brave gick samma väg: https://community.brave.com/t/suddenly-all-my-bookmark-folder...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Gå till chrome://flags/#chrome-refresh-2023

Sätt denna till disabled.

Permalänk
Skrivet av izzie:

Yes, det fungerade.
Skönt, nu kan jag byta tillbaks till Chrome:)

Permalänk
Skrivet av izzie:

Verkar tyvärr inte fungera efter sista uppdateringen av Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

Verkar tyvärr inte fungera efter sista uppdateringen av Chrome

Version 123.0.6312.59 made the fugly color-scheme and horrible folder icons in the tab bar reappear. To Disable it again and go back to the old UI look:

In the address bar, enter chrome://flags/#chrome-refresh-2023

Select Disabled

In the address bar, enter chrome://flags/#chrome-webui-refresh-2023

Select Disabled

In the address bar, enter chrome://flags/#customize-chrome-side-panel

Select Disabled

Relaunch the browser

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Version 123.0.6312.59 made the fugly color-scheme and horrible folder icons in the tab bar reappear. To Disable it again and go back to the old UI look:

In the address bar, enter chrome://flags/#chrome-refresh-2023

Select Disabled

In the address bar, enter chrome://flags/#chrome-webui-refresh-2023

Select Disabled

In the address bar, enter chrome://flags/#customize-chrome-side-panel

Select Disabled

Relaunch the browser

I have Version 125.0.6422.61 (Officiell version) (64 bitar) and the last item seems to be missing, "chrome://flags/#customize-chrome-side-panel"
I only find "Customize Chrome Side Panel Extension Card", but it didn't help to disable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stargate3000:

I have Version 125.0.6422.61 (Officiell version) (64 bitar) and the last item seems to be missing, "chrome://flags/#customize-chrome-side-panel"
I only find "Customize Chrome Side Panel Extension Card", but it didn't help to disable.

Verkar som de tagit bort flaggen i senaste versionen ja (uppdaterade min till 125 nyss).

Sättet att lösa det nu är att lägga till -disable-features=CustomizeChromeSidePanel i genvägen.

Det återställde det till gamla för mig, får väl se hur länge det fungerar.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Verkar som de tagit bort flaggen i senaste versionen ja (uppdaterade min till 125 nyss).

Sättet att lösa det nu är att lägga till -disable-features=CustomizeChromeSidePanel i genvägen.

Det återställde det till gamla för mig, får väl se hur länge det fungerar.

<Uppladdad bildlänk>

Funkar nu i alla fall