Permalänk
Medlem

Monsgeek M1 custom tangentbord

Som rubriken lyder, jag säljer mitt Monsgeek M1 komplett med brytare och keycaps.

Inköpt 2023-10-31 via akkogear.eu. Nypris med frakt och tull norr om 2000 kr.

Det som ingår är:
Monsgeek M1 DIY kit

V3 Piano PRO Switchar 45x2 (90 totalt)
Type: Linear
Operating Force: 45 ± 5gf
Total Travel: 3.5mm
Pre-Travel: 1.9 ± 0.5mm

Nova gamling - Odin keycaps (Nova black)
Cherry profil och PBT-plast.

Använt uppskattningsvis 30 timmar.

Köptes i tron om att det skulle användas flitigt men pga små barn och nytt jobb finns inte längre tiden för datorn.

Tänker att jag startar budgivning på 800 kr så får vi se hur det ter sig. Kan fraktas på köparens bekostnad alt. hämtas i Kalmar.

Jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill och om jag vill sälja alls.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Börjar med 800 kr inkl. frakt

Permalänk
Nytt bud: 900 kr 900kr inkl frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 050 kr Upphämtning, förövrigt fanns det med extrakeycaps i paketet? Vet jag fick en massa roliga olika i Akkos 5087S jag använder nu men vill uppgradera mig. Mvh.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 100 kr +Frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 150 kr Upphämtning
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 200 kr frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Buden noterade, vi närmar oss försäljningspris🙏🏼

Tänker vi kör budgivning fram tills onsdag kl 21:00.

Permalänk
Medlem

Nästa onsdag eller?

Förövrigt grattis @knewt

Permalänk
Medlem
Skrivet av muukzor:

Nästa onsdag eller?

Förövrigt grattis @knewt

Tills idag var deadline. Då buden avstannade väljer jag att ej sälja tangentbordet. Buden nådde inte riktigt till det pris jag sökte.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halleh:

Tills idag var deadline. Då buden avstannade väljer jag att ej sälja tangentbordet. Buden nådde inte riktigt till det pris jag sökte.

Ok, synd! Hör av dig om du ändrat dig.

Kan tänka mig 1250kr + frakt

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halleh:

Tills idag var deadline. Då buden avstannade väljer jag att ej sälja tangentbordet. Buden nådde inte riktigt till det pris jag sökte.

Om du vill behålla det så gör det. Fint tangentbord. Men MSRP är $129 för ISO versionen, vi kan inte hjälpa att du betalt överpris.

Finns även Mod007 versionen komplett med samma switches samt knob och keycaps på amazon för under tusenlappen just nu som annars kostar 1699kr i andra butiker, i alla fall står det 1149 - 15% kupong för mig: https://www.amazon.se/gp/product/B0CRKQNZWS

Ha det bra.

Mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muukzor:

Om du vill behålla det så gör det. Fint tangentbord. Men MSRP är $129 för ISO versionen, vi kan inte hjälpa att du betalt överpris.

Finns även Mod007 versionen komplett med samma switches samt knob och keycaps på amazon för under tusenlappen just nu som annars kostar 1699kr i andra butiker, i alla fall står det 1149 - 15% kupong för mig: https://www.amazon.se/gp/product/B0CRKQNZWS

Ha det bra.

Mvh.

Om du ska skriva saker håll dig till faktiska kostnader för motsvarande tangentbord och att få det till Sverige. Black ISO är även slut överallt vilket innebär att just nu kan du inte köpa det alls tills det är åter i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halleh:

Om du ska skriva saker håll dig till faktiska kostnader för motsvarande tangentbord och att få det till Sverige. Black ISO är även slut överallt vilket innebär att just nu kan du inte köpa det alls tills det är åter i lager.

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Fast det stämmer ju inte? Här har du tex den svarte versionen i lager för 1590kr hos ett svenskt företag: https://www.maxgaming.se/sv/barebone/m1-75-rgb-barebone-iso-s...

Anledningen att M1 oftast är slut är pga det är en äldre modell.

Candykeys säljer tex fullt utrustad M1W Iso med keycaps och switches för €177.53 till Sverige, visst det är något dyrare (2057,75kr enl. google) men du får deras nyare bättre modell som även har bluetooth & 2.4GHz

Uppskattar inte heller din tråkiga ton bara för att du inte kan hitta det i lager. Knewts bud är resonabelt, men som jag sade så förstår jag också om du vill behålla det pga det är fortfarande ett fint tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muukzor:

Fast det stämmer ju inte? Här har du tex den svarte versionen i lager för 1590kr hos ett svenskt företag: https://www.maxgaming.se/sv/barebone/m1-75-rgb-barebone-iso-s...

Anledningen att M1 oftast är slut är pga det är en äldre modell.

Candykeys säljer tex fullt utrustad M1W Iso med keycaps och switches för €177.53 till Sverige, visst det är något dyrare (2057,75kr enl. google) men du får deras nyare bättre modell som även har bluetooth & 2.4GHz

Uppskattar inte heller din tråkiga ton bara för att du inte kan hitta det i lager. Knewts bud är resonabelt, men som jag sade så förstår jag också om du vill behålla det pga det är fortfarande ett fint tangentbord.

Till synes verkar det vara en nyhet hos Maxgaming. Tar på mig att jag missade det. Fortfarande dyrare än de tidigare nämnda beloppet på 129 usd.

Kontentan är att tills Maxgaming tog in tangentbordet i deras sortiment var man behövt bekosta vägen till Sverige.

Budet kanske är rimligt sett till den förändrade tillgängligheten.

Min tråkiga ton kom son resultat av att du skriver missvisande siffror för de som inte har koll på merkostnaderna utöver det nämnda 129 usd. Vilket skapar en felaktig bild. Ber om ursäkt för detta.

Nu finns ju tangentbordet tillgängligt i Sverige, köp till brytare och keycaps så har man en komplett tangentbord för cirka 2100 kr.

Mitt blir fortfarande billigare om någon vill spara x antal hundralappar.

Jag behåller det hellre än att släppa det för 1250 kr, det är inte i vägen och det finns inget pengarbehov. Säljer pga tidsbrist i och med småbarnslivet.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halleh:

Till synes verkar det vara en nyhet hos Maxgaming. Tar på mig att jag missade det. Fortfarande dyrare än de tidigare nämnda beloppet på 129 usd.

Kontentan är att tills Maxgaming tog in tangentbordet i deras sortiment var man behövt bekosta vägen till Sverige.

Budet kanske är rimligt sett till den förändrade tillgängligheten.

Min tråkiga ton kom son resultat av att du skriver missvisande siffror för de som inte har koll på merkostnaderna utöver det nämnda 129 usd. Vilket skapar en felaktig bild. Ber om ursäkt för detta.

Ingen fara, shit happens som man säger.

Sen att många företag undviker VAT/Skatter o tull genom olika fraktfusk från kina är ju en helt annan diskussion. Därför vissa modeller ofta är billigare än svenska återförsäljare exempelvis. Sen hur vidare etiskt det är går ju diskutera.

Skrivet av Halleh:

Jag behåller det hellre än att släppa det för 1250 kr, det är inte i vägen och det finns inget pengarbehov. Säljer pga tidsbrist i och med småbarnslivet.

O det förstår jag självfallet, är som sagt fortfarande ett bra tangentbord. Bara att njuta o köra på

Du får ha det fint i alla fall.

Mvh.