Microsoft: Byt till Bing om du vill reparera din dator

Permalänk
Melding Plague

Microsoft: Byt till Bing om du vill reparera din dator

PC Manager föredrar om du byter till Bing som standardsökmotor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Samma jävla visa, att dem inte har lärt sig... Snart lär väl en stor entitet stämma skiten ur Microsoft så dem backar, rinse and repeat om 5 år lär samma sak hända igen.

Hade jag velat använda Bing så hade jag gjort det, den suger och folk lär inte vela använda för att den helt enkelt är sämre än Google!

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 5800X3D | AMD Radeon RX 7900 XT | Corsair Vengeance 32GB 3200MHz | BeQuiet Straight Power 11 1200W Platinum

Permalänk
Medlem

Nej tack! Jag väljer DuckDuckGo!

Synd bara att DuckDuckGo använder sig av Bing

Permalänk
Hedersmedlem

Det är fantastiskt hur envisa folk är att behålla det de är vana vid, oavsett om det är Windows som Desktop-OS eller Google som sökmotor.

Permalänk

mhmm Mhmm mhmm

Ok man måste välja

Vill du vara Bing i huvet eller duck i huvet

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det är fantastiskt hur envisa folk är att behålla det de är vana vid, oavsett om det är Windows som Desktop-OS eller Google som sökmotor.

Fast Bing är ju faktiskt värdelöst jämfört med Google. I stort sett varje gång man råkar använda det av misstag så märker man det först på att sökresultaten är kass, innan man ser Bing-logot.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

”en ökning med bara 0,88 procentenheter” - från den tidigare andelen på 2,76 får det nog anses som en kraftig höjning (31%)

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Google tjatar att jag ska byta till chrome när jag ska söka på Google.se
Så det är inte bara MS som försöker

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Modellören:

mhmm Mhmm mhmm

Ok man måste välja

Vill du vara Bing i huvet eller duck i huvet

Hehe, då är det lite coolare att vara brave

det är en helt ok sökmotor https://search.brave.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det är fantastiskt hur envisa folk är att behålla det de är vana vid, oavsett om det är Windows som Desktop-OS eller Google som sökmotor.

Google pff!
Archie eller inget
Archie, the Internet's First Search Engine, Is Rescued and Running

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Nu är ju inte google särskilt användbar längre. Bara blivit sämre och sämre de senaste åren. Alla är väl på väg bli som Yahoo.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ugh.

Permalänk
Medlem

Tänk att dom aldrig kan lära sig. Gör en bra produkt som folk använder frivilligt än försöka tvinga på användarna något.

Det enda sättet för Microsoft att få folk att använda deras sökmotor är att köpa upp Google.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

”en ökning med bara 0,88 procentenheter” - från den tidigare andelen på 2,76 får det nog anses som en kraftig höjning (31%)

Jag tänkte precis samma sak, en ökning på 31,88% är en ganska så stor tillväxt.
Trevlig helg

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Google tjatar att jag ska byta till chrome när jag ska söka på Google.se
Så det är inte bara MS som försöker

Helt korrekt, men Microsoft genom Windows har betydligt fler metoder som är mer "invasiva" än Google för att få dig att byta till Bing eftersom du använder deras egna operativsystem.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 5800X3D | AMD Radeon RX 7900 XT | Corsair Vengeance 32GB 3200MHz | BeQuiet Straight Power 11 1200W Platinum

Permalänk
Medlem

Dags för några miljarder i EU-böter igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Google tjatar att jag ska byta till chrome när jag ska söka på Google.se
Så det är inte bara MS som försöker

Samma sak med DuckDuckGo som vill tvinga på mig deras webbläsare (som inte ens funkar på datorn). Var dock lätt att blockera mha uBlock Origin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=AgV=-:

Fast Bing är ju faktiskt värdelöst jämfört med Google. I stort sett varje gång man råkar använda det av misstag så märker man det först på att sökresultaten är kass, innan man ser Bing-logot.

Jo, det är min upplevelse också. En massa sponsrade irrelevanta resultat först. Helt sjukt.

Permalänk
Medlem

Från ett respekterat operativsystem till ett data mining-skämt på bara några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Google tjatar att jag ska byta till chrome när jag ska söka på Google.se
Så det är inte bara MS som försöker

Plus att chrome var bundlat med alla typer av mjukvara i början av dess leverne.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Har ibland av misstag sökt något på nätet med nyinstallerad dator och Edge ( Bing ), det man får är 10 länkar till något som inte har något med din sökning att göra och resten är helt värdelösa träffar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

mhmm Mhmm mhmm

Ok man måste välja

Vill du vara Bing i huvet eller duck i huvet

Bada bing, bada boom (there you have it)

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

mhmm Mhmm mhmm

Ok man måste välja

Vill du vara Bing i huvet eller duck i huvet

Folk är redan Chrome'ade i huvuden
🏳️‍🌈

Permalänk
Medlem

Som folk redan skrivit så är känslan av Bing mycket sämre än Google, tyvärr.

Däremot så använder jag nog nästan så gott som alltid Edge som webläsare nu för tiden, där tycker jag att Microsoft lyckats fint faktiskt. Synd att dom inte fokuserar lika mycket på att göra sin sökmotor lika bra så Google får lite konkurrens.

Permalänk
Skrivet av -=AgV=-:

Fast Bing är ju faktiskt värdelöst jämfört med Google. I stort sett varje gång man råkar använda det av misstag så märker man det först på att sökresultaten är kass, innan man ser Bing-logot.

Jo oavsett vad man söker på så är typ första halvan på varje sida reklamannonser...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterbr:

Som folk redan skrivit så är känslan av Bing mycket sämre än Google, tyvärr.

Däremot så använder jag nog nästan så gott som alltid Edge som webläsare nu för tiden, där tycker jag att Microsoft lyckats fint faktiskt. Synd att dom inte fokuserar lika mycket på att göra sin sökmotor lika bra så Google får lite konkurrens.

Använder Vivaldi privat men på jobbdatorn var det länge sen jag orkade installera någon annan webbläsare än Edge. Där ska de ändå ha en eloge för att ha ryckt upp sig sen IE-tiden.

Permalänk
Medlem

Kör ganska mycket yandex.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Sötast

Har varit en hel del skämt om microsoft den senaste tiden, men jag tror nog att de istället för att rulla ut saker bit för bit drar av plåstert på kort tid och ser om de faktiskt förlorar några marknadsandelar eller om folk desperat hänger kvar i sitt spel-os eller ej.

Permalänk
Medlem

Här är 4 söktjänster sida vid sida där jag sökt på "Grävmaskin" (måfå ord jag bara kom på)
Min favorit är den till höger i bild för att den är så "ren", men oftast är det google jag letar på ändå.
Bing har jag aldrig använt, men när jag nu testar så funkar den inte, blir bara ett tomt fönster.