[LÖST] [Java] Få tillgång till en extern klass i ett program

Permalänk
Medlem

[LÖST] [Java] Få tillgång till en extern klass i ett program

Hej, jag skulle behöva ha hjälp med att förstå hur jag ska implementera en klass i ett program som jag kan anropa den från.

Här är programmet som jag vill anropa klassen från:

public class Uppgift2 { public static void main (String[] args) { double[] randomArray = {123.22, 9.23}; Node randomProperty = new Node (randomArray, 531, "Bostaden 8:9", "Svenssonsstad"); } }

Här är klassen som jag vill använda:

public class Node { private double[] position; private double altitude; private String propertyDesc; private String muncipality; public Node (double[] startPostion, double startAltitude, String startPropertyDesc, String startMuncipality) { position = startPostion; altitude = startAltitude; propertyDesc = startPropertyDesc; muncipality = startMuncipality; } public double[] getPostion () { return position; } public double getAltitude () { return altitude; } public String getPropertyDesc () { return propertyDesc; } public String getMuncipality () { return muncipality; } }

Det jag vill göra är att programmet ska initiera en exemplar av klassen med de angivna värdena, som jag sedan kan få fram med metoderna i klassen (används inte ännu). Variabelklassen ska vara av den angivna typen.

All hjälp uppskattas hjärtligt!

EDIT: Programmet och klassen ligger i samma mapp på hårddisken om ni undrade.

Visa signatur

Speldator: AMD P2 X4 955BE @ 3,2 GHz + Antec Kühler H2O 620 | ASRock M3A770DE | Asus GTX560 Ti DCII 1GB | Corsair XMS3 4x2GB 1600MHz | Intel 520 240GB SSD | Samsung SpinPoint F3 500GB + Western Digital 500GB | FSP FSP650-80EGN 650W 80+ Gold | W7 HP SP1 64-bit| Cooler Master Elite 430 | LG IPS236 | Microsoft Wireless Keyboard/Mouse 700 v2.0 | Logitech X-230 | Steelseries Siberia v2 | Steelseries QcK

Permalänk
Medlem

Du har redan gjort det? Eller va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pether:

Du har redan gjort det? Eller va?

Precis, du har ju redan skrivit koden, förstår inte vad som är problemet? Är det att du inte vet hur man kompilerar flera filer?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Inaktiv

Vad använder du för kompilator / IDE och operativsystem? Annars går det inte att förklara hur du gör?

Permalänk
Medlem

Ja, det fungerade... Måste ha gjort något fel som triggade en massa andra fel

Visa signatur

Speldator: AMD P2 X4 955BE @ 3,2 GHz + Antec Kühler H2O 620 | ASRock M3A770DE | Asus GTX560 Ti DCII 1GB | Corsair XMS3 4x2GB 1600MHz | Intel 520 240GB SSD | Samsung SpinPoint F3 500GB + Western Digital 500GB | FSP FSP650-80EGN 650W 80+ Gold | W7 HP SP1 64-bit| Cooler Master Elite 430 | LG IPS236 | Microsoft Wireless Keyboard/Mouse 700 v2.0 | Logitech X-230 | Steelseries Siberia v2 | Steelseries QcK

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av udenius:

Ja, det fungerade... Måste ha gjort något fel som triggade en massa andra fel

Vad fungerade, var är de andra felen?