"Gömma" .bat i bildfil eller dyl. ?

Permalänk

"Gömma" .bat i bildfil eller dyl. ?

Visste inte riktigt vart jag skulle posta denna, men eftersom man programmerar en bat fil så bör det väll vara här.

Alla fall, är så att jag skulle vilja gömma en bat fil i någon form av mer känd filtyp, t.ex jpg, bmp, avi, osv.

Någon som vet hur? Gärna så det öppnas t.ex en bild när man klickar på det.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja veta det, för att bråka med kompisar

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
Skulle också vilja veta det, för att bråka med kompisar

Jo, annars finns det väll ingen anledning

Någon som är medlem på flashback som kan posta frågan där tro?

Permalänk

Väx upp.

Permalänk

Inte fan exekverar man varken bildfiler eller likn, alltså går det inte.
Visst är det teoretiskt möjligt att göra en exploit för någon specifik bildvisare men jag skulle inte hoppas för mycket på det.

Som alexandersson sade, väx upp.

Permalänk
Medlem

Va? OSet kommer ju ändå öppna den som en jpeg och knappast köra den.

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Varför ska ha växa upp?
Varför får inte han leka med batfiler?

Ni som säger det kommer troligtvis göra det själv om ett par år när ni faktiskt har växt upp som ett prank på jobb eller liknande.

Han "växer upp" när han ska och inte när ni tycker det?

Hoppas ni aldrig haft roligt när ni var små, för då borde ni fan växt upp så ni kunde varit mogna nu.

Permalänk
Medlem

Det är aldrig för sent att bättra sig, så därför kan man vänta lite till

Permalänk
Medlem

Du kan byta ikon på batfilen med nåt program till en jpg ikon tex. Så är det bara att hoppas dom inte kollar så noga på vilken filändelse det är............

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analex
Du kan byta ikon på batfilen med nåt program till en jpg ikon tex. Så är det bara att hoppas dom inte kollar så noga på vilken filändelse det är............

De flesta "medelsvensson-datoranvändare" har ju dessutom inte det alternativet påslaget så att man ser filändelser i Windows!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
De flesta "medelsvensson-datoranvändare" har ju dessutom inte det alternativet påslaget så att man ser filändelser i Windows!

Fattar inte varför det alternativet att dölja filändelser finns. Ren idioti ju!

Har ibland sett guider som ska hjälpa Svensson att säkra datorn som varnar för några av de vanliga filändelserna för körbara filer. Synd att de förvalda alternativet i Windows inte hjälper användaren att identifiera såna filer.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Didonk
Fattar inte varför det alternativet att dölja filändelser finns. Ren idioti ju!

Har ibland sett guider som ska hjälpa Svensson att säkra datorn som varnar för några av de vanliga filändelserna för körbara filer. Synd att de förvalda alternativet i Windows inte hjälper användaren att identifiera såna filer.

Jag håller med, men problemet är att om man visar filändelser så kanske man behöver veta filändelsen på en fil när man ska byta namn på den (om man rensar fältet) och det kanske kan orsaka problem för Svensson...

Permalänk
Medlem

Ett tips är att titta in i denna tråden...
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=42531...
Men detta är ju inte lika kul numera, förut va ju shutdown öppet över nätverket och messenger va på osv

Va riktigt kul när man kunde starta om okunnigas datorer över nätverket utan vidare