Bättre upplösning på en bild

Permalänk
Medlem

Bättre upplösning på en bild

Hej! Jag undrar om någon snäll själ där ute kan fixa den här bilden så den blir mindre pixlig. Ska skriva ut den och ha den på en monter i en mässa. Alltså så ska bilden bli utskriven i ett riktigt stort format. Så den behöver vara bra mycket mindre pixlig än vad den är just nu.

ImageShack: Host and Share your Photos and Videos - 87021289553193.png

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du får nog ringa killarna i labbet på CSI då..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Du får nog ringa killarna i labbet på CSI då..

Rolig kommentar, men tar du dig tid att svara kan du väl lämna något konkret svar som hjälper TS förstå varför!

För att kunna förstora upp en bild utan att den blir pixlig behöver den vara skapad i ett vectorbaserat filformat. Finns ett gratis program du kan skapa sådana filer i som heter Inkscape, om det nu hjälper dig.
Inkscape. Draw Freely.

Permalänk
Medlem

Var kommer bilden ifrån från första början?

Skrivet av kerbo:

...
Finns ett gratis program du kan skapa sådana filer i som heter Inkscape, om det nu hjälper dig.
Inkscape. Draw Freely.

Inkscape, FTW!

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Hej, jag klarade o få bort de jobbiga pixlarna via inkspace. Men när jag sparade och exporterade till skrivbordet så blev bilden lika pixlig. Det såg bra ut i programmet men inte när man öppnade bilden från skrivbordet. Hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du måste exportera med högre upplösning. I exportfönstret i inkscape kan du skriva in hur många pixlar bilden skall vara på höjden och bredden. Öka där till 2000 på höjden t.ex.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delight:

Du måste exportera med högre upplösning. I exportfönstret i inkscape kan du skriva in hur många pixlar bilden skall vara på höjden och bredden. Öka där till 2000 på höjden t.ex.

Bättre lösning är såklart att skicka den till tryckeriet/whatever i vektorformat. Alla någorlunda vettiga tryckerier kan ta emot vektorgrafik (och borde till och med föredra det när det gäller bilder som denna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av You:

Bättre lösning är såklart att skicka den till tryckeriet/whatever i vektorformat. Alla någorlunda vettiga tryckerier kan ta emot vektorgrafik (och borde till och med föredra det när det gäller bilder som denna).

oj missade att den skulle tryckas Då skulle jag nog exportera som en pdf.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Det är ju bara en text. Gör om den bara i högre upplösning, hur svårt ska det vara.

Permalänk
Medlem

Exakt. Om du har gjort den själv. Så gör om den. Har du inte gjort den själv
Så är frågan om du får använda den i en monter?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?