Hantering mappar Yosemite

Permalänk
Medlem

Hantering mappar Yosemite

Har inte kört mac mer än 6 månader så ursäkta om denna fråga är dum. Men om jag tex öppnar 5 olika mappar och sedan öppnar chrome som täcker hela skärmen så hamnar ju mina mappar "bakom" chrome. Sedan kan jag då tabba fram alla 5. MEN om jag tex bara vill plocka fram en mapp så verkar detta omöjligt. Detta stör mig nåt fruktansvärt. Finns det inget bra sätt att kunna hantera detta som i windows då alla mappar hamnar längst ner. Så jag slipper tabba och dessutom få upp alla mappar eller helt enkelt vara tvungen att klicka ner varje fönster för att just hitta rätt mapp???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Har inte kört mac mer än 6 månader så ursäkta om denna fråga är dum. Men om jag tex öppnar 5 olika mappar och sedan öppnar chrome som täcker hela skärmen så hamnar ju mina mappar "bakom" chrome. Sedan kan jag då tabba fram alla 5. MEN om jag tex bara vill plocka fram en mapp så verkar detta omöjligt. Detta stör mig nåt fruktansvärt. Finns det inget bra sätt att kunna hantera detta som i windows då alla mappar hamnar längst ner. Så jag slipper tabba och dessutom få upp alla mappar eller helt enkelt vara tvungen att klicka ner varje fönster för att just hitta rätt mapp???

Högerklicka på Finder (smileygubben) nere i docken så ser du en lista över alla mappar som är öppna. Klicka på den mapp du vill se så kommer den upp. Vet du vad mappen heter kan du även använda Spotlight (förstoringsglaset uppe till höger) för att söka fram den.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Så det finns ej något vettigt sätt att få Yosemite att rada upp alla mappar i docken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Så det finns ej något vettigt sätt att få Yosemite att rada upp alla mappar i docken?

Såg du inte vad ågren skrev? Föreställ dig hur din dock skulle se ut om du hade 10 mappar öppna

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.