Billigaste lösningen för Viaplay till tvn?

Permalänk

Billigaste lösningen för Viaplay till tvn?

Vilken lösning är enklast och billigast för att koppla viaplay till en tv och streama sport utan problem med högsta bildkvalité? Fungerar det med någon androidbaserad box? Jag ska ordna en lösning till mina föräldrar, och den bör därför vara enkel att använda även för tekniskt okunniga!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga en chromecast
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2081824
bara att köra igång vad man vill se på en telefon/platta.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Ska den vara användarvänlig skulle jag påstå att en laptop->HDMI är bästa lösningen.
Köpa en begagnad laptop och koppla in, låt den stå så den får andas bara.

Annars har jag själv en Minix neo x5, billig lösning. tv:n blir som en surfplatta. Men för att ens kunna diskutera användarvänlighet behövs trådlös mus och tagentbord så priset för det tillkommer.

Permalänk

Tack för svaren! Jag har fått för mig att kvalitén via chromecast inte är lika bra som direkt via deras webtjänst? Hur fungerar det om man kör med androidappen? Är kvalitén lika bra som via webben?

Permalänk
Medlem

PS3/4 har ju stöd för viaplay, dock vet jag inte hur lätt det är att använda då jag inte använder den tjänsten, och ett begagnat ps3 är inte dyrt.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Tack för svaren! Jag har fått för mig att kvalitén via chromecast inte är lika bra som direkt via deras webtjänst? Hur fungerar det om man kör med androidappen? Är kvalitén lika bra som via webben?

Har enbart testat min polares CC med Netflix och tycker det fungerar klockrent, har för mig att cromecast inte stödjer 5.1.

Jag kör själv en PS3 för Netflix och (sällan)Viaplay. Känns dock kanske lite onödigt att köpa en spelkonsol enbart för den funktionen?
Android-appen tycker jag fungerar klockrent.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Avstängd

Jag kör Viaplay från min surfplatta (android) till en chromecast fungerar allt som oftast kanon, lika bra bild som från min dator.

Permalänk
Medlem

Om du vill köra via telefonen och har en TV utan miracast eller MHL-stöd, kan du ju antingen köpa en miracast enhet (dyrt men trådlöst), eller en MHL-adapter (billigt men trådat).

Permalänk
Medlem

Sällar mig till de som rekommenderar Chromecast. Bildkvaliteten är ju lite avhängigt hastigeheten på det trådlösa nätverket, så har man bara bra fart där så bör det inte vara något problem. Blir nog också den billigaste lösningen.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Även jag sällar mig till Chromecast ledet! Fick hem den igår och drog igång, fantastiskt smidigt! Köpte den för att använda till Plex vilket fungerade klockrent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Tack för svaren! Jag har fått för mig att kvalitén via chromecast inte är lika bra som direkt via deras webtjänst? Hur fungerar det om man kör med androidappen? Är kvalitén lika bra som via webben?

Har också Chromecast bättre bild på Netflix, Svtplay och Viaplay än via datorn, 5.1ljud funkar från Netflix men Viaplay har inte 5.1 så det kvittar. Rekommenderar Chromecast!

Skickades från m.sweclockers.com