Streama musik från dator till förstärkare/ps3

Permalänk
Avstängd

Streama musik från dator till förstärkare/ps3

Nuvarande uppsättning fungerar bra för att streama filmer men skulle gärna vilja ha möjligheten att streama musik(Spotify), gärna så smidigt som möjligt. Vad har jag för möjligheter? Se kopplingsschema nedan. Anledningen till att jag kopplar ljudet via tv och inte direkt till förstärkaren är att HDMI-utgången på förstärkaren är opålitlig(massa flimmer).

PC--(trådlös-stream-->PS3--(HDMI)-->TV--(optiskt-kabel)-->Förstärkare

Förstärkare: Onkyo sr508
Mediaserver: Universal Media Server

Mvh,

Permalänk
Medlem

Jag har en Chromecast kopplad i förstärkaren så kör jag med Spotify web player och castar chrome taben till Chromecasten.
Det funkar fint, men förhoppningsvis kommer det Chromecast stöd till spotify så man kan köra via desktop versionen av Spotify istället.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Rekordmedlem

Måste du strömma, kan du inte koppla in ljudet normalt till förstärkaren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.