Permalänk
Medlem

Styra IntelComputeStick

Ska köpa lite prylar tills denna sticka kommer ut så jag är förberedd med tillbehör.

Usb porten kommer jag använda till att koppla in en hårddisk kabinett. Så då har jag Bluetooth kvar som jag förstod den hade stöd för.
Kan man använda sin iPhone och styra allt med den?

Har kollat på 'all in one' tangentbord o mus, men de kostar ju 800kr plus? Någon som har tips på vad man kan använda sig utav, billigt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

Ska köpa lite prylar tills denna sticka kommer ut så jag är förberedd med tillbehör.

Usb porten kommer jag använda till att koppla in en hårddisk kabinett. Så då har jag Bluetooth kvar som jag förstod den hade stöd för.
Kan man använda sin iPhone och styra allt med den?

Har kollat på 'all in one' tangentbord o mus, men de kostar ju 800kr plus? Någon som har tips på vad man kan använda sig utav, billigt !

Vart ser du att priset på sådana ligger på 800kr ?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Prisjakt

Permalänk
Medlem

Du kan ju installera Touchmouse eller Unified remote som är möjligt att styra via iphone tror de går styra via både wifi och bt.

Annars finns ju Logitech Keyboard K400 om det kanske kan vara nåt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av jussit:

Har kollat på 'all in one' tangentbord o mus, men de kostar ju 800kr plus? Någon som har tips på vad man kan använda sig utav, billigt !

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2624161 - 249 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Du kan ju installera Touchmouse eller Unified remote som är möjligt att styra via iphone tror de går styra via både wifi och bt.

Annars finns ju Logitech Keyboard K400 om det kanske kan vara nåt.

Båda dessa kräver plats för usbdongle dock så han behöver en hubb isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Båda dessa kräver plats för usbdongle dock så han behöver en hubb isåfall

Tänkte inte på det.
Jag hade flyttat lagringen till nätverket, känns vettigare än att ha en extern disk dinglande bakom TVn.