Gaming Notebook med Geforce gtx 680M

Permalänk

Gaming Notebook med Geforce gtx 680M

Hej allihopa,

Jag ska köpa en gaming notebook efter sommaren runt augusti->framåt. Jag skall endast spela diablo 3 på den och ha den som min enda dator.

Är det någon skillnad i diablo 3 om man har en 60hz eller 120 hz skärm ?

Är det någon som vet när 680m planeras att släppas? Samt även om det kommer någon gaming laptop efter sommaren med det grafikkortet som går att få tag i sverige/europa.

Jag skall ha den några år så jag vill ha lite extra starkt grafikkort.

tack

budget = max 20k.

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på allt men du kommer inte märka någon större skillnad i Diablo 3 om du kör med 120hz.
Vissa tycker det flyter bättre andra säger precis tvärtom.

Av min egen erfarenhet så är det enbart i FPS spel man märker en minimal skillnad på 60hz och 120hz.
Men får du tag i en bra dator i din prisklass med 120hz så kör på det.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

120hz är för 3d skärm. Ska du inte spela med 3d så lägg dom pengarna på annat.
Har själv en 120hz skärm. Märker ingen skillnad när jag kör 120 eller 60, och spela med 3d gör jag aldrig de heller då de suger

Permalänk

Ok då skiter jag i 120hz skärm hehe: P

kommer msi eller asus komma med gaming laptops efter sommaren med nvidia 680m ? någon som vet ?

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Skrivet av LFMDailyhc:

Ok då skiter jag i 120hz skärm hehe: P

kommer msi eller asus komma med gaming laptops efter sommaren med nvidia 680m ? någon som vet ?

Msi hade i sina gaming laptops gtx 580m men endast såldes de i USA, närmaste var gtx 570m här i sverige. ASUS kommer ha gtx 670m i en del av sina 17 tums laptops Skulle dock valt en clevo dator från tex pc-konsulten eller deviltech

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

kommer pc konsulten eller deviltech få in 680m i sina gaming laptops efter sommaren ? itne lätt att svara men men hehe

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Skrivet av LFMDailyhc:

kommer pc konsulten eller deviltech få in 680m i sina gaming laptops efter sommaren ? itne lätt att svara men men hehe

Bäst är att fråga pc konsulten själva i deras tråd: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8... du kan maila deviltech och fråga annars

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av LFMDailyhc:

kommer pc konsulten eller deviltech få in 680m i sina gaming laptops efter sommaren ? itne lätt att svara men men hehe

Kommer säkerligen till både AW och Clevos modeller när det släpps och förhoppningsvis även till MSI med tiden. Varför annars marknadsföra ett mobilt 680.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Kommer säkerligen till både AW och Clevos modeller när det släpps och förhoppningsvis även till MSI med tiden. Varför annars marknadsföra ett mobilt 680.

Finns 675m,660m och 650m till Alienware redan nu så de kommer nog snart (om det kommer dvs)^^ http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w8...

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

120hz är för 3d skärm. Ska du inte spela med 3d så lägg dom pengarna på annat.
Har själv en 120hz skärm. Märker ingen skillnad när jag kör 120 eller 60, och spela med 3d gör jag aldrig de heller då de suger

Måste få bryta in här med en kommentar..

Personligen tycker jag där är enorm skillnad mellan 60 och 120Hz uppdatering. Har alltid saknat det där lilla extra flytet sedan man kastade ut sin gamla CRT-skärm. Har numera 120Hz uppdatering på både bildskärmen samt projektorn...
Nackdelen som jag ser det är väl i så fall att om man gillar att vertikal synkronisering på i spel så krävs det ju i princip dubbla prestandan för att ligga i toppa i 120 FPS..
Men jag har förstått att det verkar vara något biologiskt betingat hur man upplever uppdateringsfrekvenser på bildskärmar... en del ser ju som sagt ingen skillnad medans vissa kanske märker skillnad mellan 60 och 75Hz men inget över det.

Hur du än gör så rekomenderar jag ändå att du testar hos någon kompis om du har möjlighet.

PS.
Muspekaren i ditt OS kommer att flyta på som smör i 120Hz

Permalänk

HD 7970m släpps nu på tisdag, och försäljningen sker efter 29:e April, men frågan är ska man köpa en Clevo med det grafikkortet eller ska man vänta på gtx 680m efter sommaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

120hz är för 3d skärm. Ska du inte spela med 3d så lägg dom pengarna på annat.
Har själv en 120hz skärm. Märker ingen skillnad när jag kör 120 eller 60, och spela med 3d gör jag aldrig de heller då de suger

Beror helt på person, jag märker ALL skillnad i världen på 120 och 60hz. Sitta i windows blir en så mycket mjukare upplevelse också

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av qubsica2:

Måste få bryta in här med en kommentar..

Personligen tycker jag där är enorm skillnad mellan 60 och 120Hz uppdatering. Har alltid saknat det där lilla extra flytet sedan man kastade ut sin gamla CRT-skärm. Har numera 120Hz uppdatering på både bildskärmen samt projektorn...
Nackdelen som jag ser det är väl i så fall att om man gillar att vertikal synkronisering på i spel så krävs det ju i princip dubbla prestandan för att ligga i toppa i 120 FPS..
Men jag har förstått att det verkar vara något biologiskt betingat hur man upplever uppdateringsfrekvenser på bildskärmar... en del ser ju som sagt ingen skillnad medans vissa kanske märker skillnad mellan 60 och 75Hz men inget över det.

Hur du än gör så rekomenderar jag ändå att du testar hos någon kompis om du har möjlighet.

PS.
Muspekaren i ditt OS kommer att flyta på som smör i 120Hz

Skrivet av ceogar:

Beror helt på person, jag märker ALL skillnad i världen på 120 och 60hz. Sitta i windows blir en så mycket mjukare upplevelse också

Det verkar som ni suttit vid olika skärmar när ni testat. Har ni provat att köra med er nuvarande 120 Hz skärm och ställa ner den till 60 Hz. Ser ni verkligen skillnad då?

Permalänk

har hört att HD 7970m ska vara billigare än GTX670m och den får 5400 points i 3dmark11, (GTX680m sägs få ~4600)
så kanske värt att kolla på laptops med dessa nya AMD kort också

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

har hört att HD 7970m ska vara billigare än GTX670m och den får 5400 points i 3dmark11, (GTX680m sägs få ~4600)
så kanske värt att kolla på laptops med dessa nya AMD kort också

Det var ingen dålig poäng, GTX670 verkar ju ligga på runt 3000 i 11 om man ska lita på notebookcheck

Dock lär ju inte det vara några problem med D3 iaf .. kör ju på min laptop med GTX460 i 1920x1080 allt på high .. utan AA

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av DjSweetBazz:

har hört att HD 7970m ska vara billigare än GTX670m och den får 5400 points i 3dmark11, (GTX680m sägs få ~4600)
så kanske värt att kolla på laptops med dessa nya AMD kort också

Ja och mer intressant läsning om detta på Notebook Review forum. http://forum.notebookreview.com/gaming-software-graphics-card...

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

7970m släpptes idag! Fan va najs, men ska nog vänta på 680m och Ivy Bridge innan ett köp görs

Permalänk

Fan va nice att 7970M har släppts. Men när tror ni man kan köpa en gaming laptop med detta kort?
tack.

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk

Kan inte sweclockers köra en video review med 680m + 7970m och testa diablo 3 samt bf 3 haha skulla va wunderbar som man säger i norge typ.

fap

Visa signatur

"zug zug"

"Det var ett inomhusjobb" + google translate -> ENG = orc smash!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindbergski:

Kan inte svara på allt men du kommer inte märka någon större skillnad i Diablo 3 om du kör med 120hz.
Vissa tycker det flyter bättre andra säger precis tvärtom.

Av min egen erfarenhet så är det enbart i FPS spel man märker en minimal skillnad på 60hz och 120hz.
Men får du tag i en bra dator i din prisklass med 120hz så kör på det.

I just diablo 3 tror jag det blir en del skillnad på 60 och 120hz, speciellt om man är van vid 120hz. Lär inte märkas lika mycket som i fps spel men tror klart det märks. Dock verkar det som diablo 3 (rätta mig gärna här) är capat till 60hz.

Skrivet av thexps:

120hz är för 3d skärm. Ska du inte spela med 3d så lägg dom pengarna på annat.
Har själv en 120hz skärm. Märker ingen skillnad när jag kör 120 eller 60, och spela med 3d gör jag aldrig de heller då de suger

Ser du verkligen ingen skillnad alls? Om du får spelet att köra i 100+ istället för 60 så är det verkligen enorm skillad. När man väl valt sig vid 120hz är det smärtsamt att gå tillbaka.

Skrivet av thexps:

Det verkar som ni suttit vid olika skärmar när ni testat. Har ni provat att köra med er nuvarande 120 Hz skärm och ställa ner den till 60 Hz. Ser ni verkligen skillnad då?

Jag märker absolut skillnad ja. Jag kan inte säga "jaha nu kör det i 50 fps igen..." men märker ju att det inte flyter som det ska och kan konstatera att det inte går i 120hz.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

Skulle inte lita pa testerna som galler 680m enu eftersom de ar inte slepta enu
och ska du kolla pa gaming laptop kolla pa Clevo/Sager laptoparna dom slar allt

linken galler deras top product har en i7 3820, 3920k eller 3960x
kommer just nu med 675m men kommer ocksa slapas med 7970m och 680m nar dom kommer oficielt

http://www.sagernotebook.com/index.php?page=product_info&mode...

http://www.avadirect.com/gaming-laptop-configurator.asp?PRID=...

http://www.xoticpc.com/sager-np9270-clevo-p270wm-ships-midapr...

kommer med eller utan 120hz for 3D

min laptop i signaturen ger ungefar 30900poang i vantage med performance setting och physx off
och 33000poang med physx on

Visa signatur

Moderkort:Asus X79Deluxe,CPU:Intel 4820K@4.8Ghz,Corsair H110 kylning,GPU:Sapphire R9-290X @1200Mhz 6000Mhz EK-FC vatten Block,RAM:16gb Corsair Vengeance Pro@2133Mhz
,Samsung 840Evo 250Gb,Seagate 2Tb,Corsair Link,PSU:Corsair AX1200i,12 Noctua 140mm Pwm,Vatten:XSPC X20 750 Pump/Res ,Rad:2xalphacool 80mmx280mm CHASSI:NZXT Switch 810, Vatten under utbyggnad