Alienware - Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Alienware - Diskussionstråd

Då testar jag skapa en ny tråd för oss som vill diskutera inköp, uppgraderingar och modifieringar av våra bärbara Alienwaredatorer.

Vänligen håll en mogen nivå. Tråden är inte avsedd att diskutera huruvida Alienware är prisvärt eller vilka alternativ man kan få för en billigare peng.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

MANUALER till Alienware 14, 17 och 18

ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_...

ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_...

ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_...

REVIEWS (TESTER)

http://www.theverge.com/products/alienware-14/7148

http://www.ign.com/articles/2013/06/19/alienware-14-gaming-la...

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6887&review=...

http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/alienware-14.aspx

http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/alienware-18.aspx

http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/alienware-17.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Jag beställde i dagarna en ny Alienware 17 fullt uppgraderad med allt man kunde lägga till. Jag är dock lite fundersam när det kommer till de SSD-enheter som sitter i maskinerna. Är det någon som vet vad det är för tillverkare/modell på dem?

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Samma öde väntar nog den här tråden, men om det skulle ske så kan alla få ställa sina frågor till mig via PM. Om den är öppen så bör dock allt gällande märket hamna här, exkluderat alla förbannade bråk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka för den trevliga läsningen som denna förra tråd har givit :). Ibland så undrar jag ifall folk tänker eller bara skriver något och sedan klickar på send. Men underhållande är det :).

Det handlar inte om rik eller fattig. Vill man planera sin ekonomi så kan man som Tvelander köpa "dyra" saker. Själv tänker jag köpa en M18, har inte bestämt mig för spec annat än 780 sli. Men eftersom att jag inte vill lägga ut alla besparingar så väntar jag i några månader till. Easy comes easy goes.

En bra från pras88, har också undrat vilket märke SSD diskarna har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pras88:

Jag beställde i dagarna en ny Alienware 17 fullt uppgraderad med allt man kunde lägga till. Jag är dock lite fundersam när det kommer till de SSD-enheter som sitter i maskinerna. Är det någon som vet vad det är för tillverkare/modell på dem?

Har hört Samsumg och Lite On, men vilka modeller det är vet jag ej. Jag får min Alienware 14 den här eller nästa vecka och kan kolla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Har hört Samsumg ocb Lite On, men vilka modeller det är vet ag ej. Jag får min Alienware 14 den här eller nästa vecka och kan kolla.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack det vore önskvärt. Samsung har jag fått för mig att det är men har inte fått det bekräftat på något håll. Återkoppla gärna i nästa vecka när du hunnit kolla.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Skrivet av pras88:

Jag beställde i dagarna en ny Alienware 17 fullt uppgraderad med allt man kunde lägga till. Jag är dock lite fundersam när det kommer till de SSD-enheter som sitter i maskinerna. Är det någon som vet vad det är för tillverkare/modell på dem?

Det är nog inget fel på de msata som kommer med man märker nog ingen skillnad när man gamar jag köpte även till en lös 256 gb ssd löst från annat håll. Min är också fullbombad dock inte 32gb ram bara 16 gb

Permalänk
Medlem

Vill ni ha en viss SSD kan ni väl sätta i dessa själva? Dell har ju instruktioner.

SSDer brukar annars komma olika beroende på vilka de sourcar ifrån, vilket brukar vara flera olika plus vilken kapacitet det gäller.

I övrigt kan jag tycka att detaljer kring skärmar osv är intressant.

Ni som har / får maskinerna bör kunna rapportera vilka SSDer ni har, det bör framgå av deras enhetsnamn som ni ser från Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vill ni ha en viss SSD kan ni väl sätta i dessa själva? Dell har ju instruktioner.

SSDer brukar annars komma olika beroende på vilka de sourcar ifrån, vilket brukar vara flera olika plus vilken kapacitet det gäller.

I övrigt kan jag tycka att detaljer kring skärmar osv är intressant.

Ni som har / får maskinerna bör kunna rapportera vilka SSDer ni har, det bör framgå av deras enhetsnamn som ni ser från Windows.

Ja det är sant att man kan sätta i sina egna men det vore ju ganska skönt om det satt en vettig i från början.

Skärmen är jag väldigt spänd på. Jag valde att uppgradera till 120 Hz /3D. 3D funktionen struntar jag fullständigt i men det faktum att den såg så bra ut på pappret och det var 120 Hz övertygade mig. Få se hur bra den är i verkligheten.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk

Någon som vet om det finns någon officiell återförsäljare i USA eller liknande som säljer accessoriess (spelling o.O).
När jag beställde min gick det bara att köpa vindicator + headset.

Men jag skulle vilja köpa en gamingmusmatta + mus + vindicator + headset + lite roliga klistermärken osv..
Jag tror om dell inför ett sortiment av det här så tror jag det kommer sälja ganska bra.

Vad tycker ni ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

Någon som vet om det finns någon officiell återförsäljare i USA eller liknande som säljer accessoriess (spelling o.O).
När jag beställde min gick det bara att köpa vindicator + headset.

Men jag skulle vilja köpa en gamingmusmatta + mus + vindicator + headset + lite roliga klistermärken osv..
Jag tror om dell inför ett sortiment av det här så tror jag det kommer sälja ganska bra.

Vad tycker ni ?

Jag köpte också ryggsäcken. Den är ful som stryk (enligt mig iaf) men verkar fylla sin funktion tämligen väl. Gillade alla facken osv. Hör av dig till Dells support och fråga, det går säkert att beställa om du frågar snällt.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Skrivet av pras88:

Jag köpte också ryggsäcken. Den är ful som stryk (enligt mig iaf) men verkar fylla sin funktion tämligen väl. Gillade alla facken osv. Hör av dig till Dells support och fråga, det går säkert att beställa om du frågar snällt.

Jag tycker ryggsäcken är mycket sexig , jag köpte faktiskt inte den för den levereras separat från laptopen, istället köpte jag en axelväska från webhallen för typ 200kr att ha min 30k kr alienware i haha...fan va fail jag erkänner.

Men nu e jag "cloaked" alla fall ingen vet att jag har alienware så jag slipper bli mobbad med min uber pro 199krs axelväska.

Permalänk
Medlem

Du kan hitta en mus via prisjakt, sök på Alienware Tactx. De har erbjudit vissa saker såsom skärmar, men jag vet inte vart man skulle hitta dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Dold text

Det kommer att bli en låååång helg.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Någon som har läst på om hdd-fackets storlek i 14"?

Kan man ha http://www.inet.se/produkt/4304478/samsung-ssd-basic-840-series-250gb ?

Står att den är extra tunn, men går väll iof att lösa med lite padding...

Jag köpte en Alienware 14 i söndags, men avbeställde och beställde idag igen för dem hade sänkt med 500kr (kanske lite sniket )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Någon som har läst på om hdd-fackets storlek i 14"?

Kan man ha http://www.inet.se/produkt/4304478/samsung-ssd-basic-840-series-250gb ?

Står att den är extra tunn, men går väll iof att lösa med lite padding...

Jag köpte en Alienware 14 i söndags, men avbeställde och beställde idag igen för dem hade sänkt med 500kr (kanske lite sniket )

Skickades från m.sweclockers.com

Den padding man får med i "plus-kiten" är bara en 2mm tjock plastbit, går lika bra att ersätta med en bit flingpaket så passar den nog perfekt!

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elightz:

Den padding man får med i "plus-kiten" är bara en 2mm tjock plastbit, går lika bra att ersätta med en bit flingpaket så passar den nog perfekt!

Vad random med flingpaket, du verkar ha en intressant approach när du moddar datorer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

[QUOTE="Aenarian;13665691"]

Dold text

oj nu såg jag att du ska få leverans 8:e ?

öhh skickas den från china ?

jag trodde de tillverkades på Irland?

när gjorde du din beställning?

jag gjorde min 1/7 och ber leveransdatum är 30/7

Permalänk
Skrivet av vexxan:

Någon som har läst på om hdd-fackets storlek i 14"?

Kan man ha http://www.inet.se/produkt/4304478/samsung-ssd-basic-840-series-250gb ?

Står att den är extra tunn, men går väll iof att lösa med lite padding...

Jag köpte en Alienware 14 i söndags, men avbeställde och beställde idag igen för dem hade sänkt med 500kr (kanske lite sniket )

Skickades från m.sweclockers.com

inte sniket men smart hoho , aa den borde passa utan problem man skruvar väl fast den med skruvar spelar ingen roll hur tunn den är
tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

inte sniket men smart hoho , aa den borde passa utan problem man skruvar väl fast den med skruvar spelar ingen roll hur tunn den är
tror jag

Ahh sant, på m14x skruvade man ju fast, det hade jag glömt, tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av vexxan:

Ahh sant, på m14x skruvade man ju fast, det hade jag glömt, tack

Skickades från m.sweclockers.com

aa det borde vara så , så va det på min alienware 11r1 hoho , har inte ägt någon sen dess har beställt alienware 17 som håller på att "byggas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

oj nu såg jag att du ska få leverans 8:e ?

öhh skickas den från china ?

jag trodde de tillverkades på Irland?

när gjorde du din beställning?

jag gjorde min 1/7 och ber leveransdatum är 30/7

Datorn tillverkas av Compal Electronics, läs gärna på mer om dem.

Jag beställde datorn 13/6, det vill säga så fort det gick att beställa den här i Sverige, och fick beräknat leveransdatum 22/7. Det beräknade datumet stämmer inte då det mer är en indikator på när du senast bör få den, så det finns en bra chans att den kommer tidigare. Men med tanke på att de har haft brist på vissa delar så kanske den också blir ännu mer försenad.

Sen hittade jag de här godbitarna på internet:

Användarhandbok, Alienware 14.
Användarhandbok, Alienware 17
Användarhandbok, Alienware 18

Klipp på Alienware 17. Det är inget test, men man får en bild av skärmen.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Skrivet av Aenarian:

Datorn tillverkas av Compal Electronics, läs gärna på mer om dem.

Jag beställde datorn 13/6, det vill säga så fort det gick att beställa den här i Sverige, och fick beräknat leveransdatum 22/7. Det beräknade datumet stämmer inte då det mer är en indikator på när du senast bör få den, så det finns en bra chans att den kommer tidigare. Men med tanke på att de har haft brist på vissa delar så kanske den också blir ännu mer försenad.

Sen hittade jag de här godbitarna på internet:

Användarhandbok, Alienware 14.
Användarhandbok, Alienware 17
Användarhandbok, Alienware 18

Klipp på Alienware 17. Det är inget test, men man får en bild av skärmen.

oj då får jag säkert vänta 2veckor+ minst på min i guess :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlienwareFanboy:

oj då får jag säkert vänta 2veckor+ minst på min i guess :/

Ha i åtanke att produktionen säkert kommer att snabbas upp framåt mitten av juli, och bara för att du beställde sent betyder det inte att du behöver vänta. Många som beställde relativt sent fick sina väldigt fort då Dell hade problem med ordrarna och många behövde avbeställas. Inte min som tur var.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Min gamla laptop börjar så snart ge upp(gångjärnet till skärmen är mest småsmulor och hålls ihop av en hemmagjord epoxyfibervariant, toalettpapper och superlim) så jag tänkte ställa lite frågor kring uppföljaren.

Mina ögon lutar just nu åt att skaffa en AW 14, det beror lite på var min budget landar om det blir den men det jag undrar är helt enkelt:

Vet någon hur det fungerar med expansionsplatser till hårddiskar? Har förstått det som att det finns en plats för lagring och att man eventuellt kan plocka ut den optiska läsaren för ännu en. Hur fungerar en mSATA-plats? Är det krångligt att installera en disk till den och skiljer sig prestandan mellan en sådan och motsvarande 2,5" SSD och fungerar den som en vanlig bootbar disk?

Är det något problem med garantin att installera den själv och tjänar man något på det att göra det själv jämfört med att köpa med en när man köper datorn?

Garantifrågan rör även RAM-uppgraderingar, har för mig att Dell är ganska öppna när det gälelr sånt men vill bara dubbelkolla.

Sedan är jag(som troligen de flesta här) väldigt nyfiken på era åsikter när den väl anländer, särskilt skärmen är jag väldigt hyoad kring. Har för mig att jag har sett en länk till någon recension där de gick in ganska noggrant på skär,men men kan itne hitta den, har någon en länk tar jag gärna emot den.

Jag förstår såklart att mycket är svårt att svara på då datorerna inte anlänt än men om någon har erfarenhet av m14x så är det också intressant, så fasligt kan det ju inte skilja

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Min gamla laptop börjar så snart ge upp(gångjärnet till skärmen är mest småsmulor och hålls ihop av en hemmagjord epoxyfibervariant, toalettpapper och superlim) så jag tänkte ställa lite frågor kring uppföljaren.

Mina ögon lutar just nu åt att skaffa en AW 14, det beror lite på var min budget landar om det blir den men det jag undrar är helt enkelt:

Vet någon hur det fungerar med expansionsplatser till hårddiskar? Har förstått det som att det finns en plats för lagring och att man eventuellt kan plocka ut den optiska läsaren för ännu en. Hur fungerar en mSATA-plats? Är det krångligt att installera en disk till den och skiljer sig prestandan mellan en sådan och motsvarande 2,5" SSD och fungerar den som en vanlig bootbar disk?

Är det något problem med garantin att installera den själv och tjänar man något på det att göra det själv jämfört med att köpa med en när man köper datorn?

Garantifrågan rör även RAM-uppgraderingar, har för mig att Dell är ganska öppna när det gälelr sånt men vill bara dubbelkolla.

Sedan är jag(som troligen de flesta här) väldigt nyfiken på era åsikter när den väl anländer, särskilt skärmen är jag väldigt hyoad kring. Har för mig att jag har sett en länk till någon recension där de gick in ganska noggrant på skär,men men kan itne hitta den, har någon en länk tar jag gärna emot den.

Jag förstår såklart att mycket är svårt att svara på då datorerna inte anlänt än men om någon har erfarenhet av m14x så är det också intressant, så fasligt kan det ju inte skilja

Jag har inte beställt Alienware 14 men bara av en anledning jag vill köra bf3/bf4 på ganska höga inställningar, annars hade jag lätt köpt 14" modellen.

Mån - Fre 9-17.00 kan du chatta med dell personal "alienware specalized personer"

http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/sales_...

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Min gamla laptop börjar så snart ge upp(gångjärnet till skärmen är mest småsmulor och hålls ihop av en hemmagjord epoxyfibervariant, toalettpapper och superlim) så jag tänkte ställa lite frågor kring uppföljaren.

Mina ögon lutar just nu åt att skaffa en AW 14, det beror lite på var min budget landar om det blir den men det jag undrar är helt enkelt:

Vet någon hur det fungerar med expansionsplatser till hårddiskar? Har förstått det som att det finns en plats för lagring och att man eventuellt kan plocka ut den optiska läsaren för ännu en. Hur fungerar en mSATA-plats? Är det krångligt att installera en disk till den och skiljer sig prestandan mellan en sådan och motsvarande 2,5" SSD och fungerar den som en vanlig bootbar disk?

Är det något problem med garantin att installera den själv och tjänar man något på det att göra det själv jämfört med att köpa med en när man köper datorn?

Garantifrågan rör även RAM-uppgraderingar, har för mig att Dell är ganska öppna när det gälelr sånt men vill bara dubbelkolla.

Sedan är jag(som troligen de flesta här) väldigt nyfiken på era åsikter när den väl anländer, särskilt skärmen är jag väldigt hyoad kring. Har för mig att jag har sett en länk till någon recension där de gick in ganska noggrant på skär,men men kan itne hitta den, har någon en länk tar jag gärna emot den.

Jag förstår såklart att mycket är svårt att svara på då datorerna inte anlänt än men om någon har erfarenhet av m14x så är det också intressant, så fasligt kan det ju inte skilja

Scrolla upp , Aenerian linkade användarmanual på alla modellerna , på din modell 14" så är det sida 30 tror jag där står hur man byter msata. Det är ganska lätt. Även byta de andra hdd:arna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Min gamla laptop börjar så snart ge upp(gångjärnet till skärmen är mest småsmulor och hålls ihop av en hemmagjord epoxyfibervariant, toalettpapper och superlim) så jag tänkte ställa lite frågor kring uppföljaren.

Mina ögon lutar just nu åt att skaffa en AW 14, det beror lite på var min budget landar om det blir den men det jag undrar är helt enkelt:

Vet någon hur det fungerar med expansionsplatser till hårddiskar? Har förstått det som att det finns en plats för lagring och att man eventuellt kan plocka ut den optiska läsaren för ännu en.

Det stämmer. Du har en vanlig hårddisk i grundutförande och du kan alltid plocka bort den optiska läsaren för att få en plats till.

Citat:

Hur fungerar en mSATA-plats? Är det krångligt att installera en disk till den och skiljer sig prestandan mellan en sådan och motsvarande 2,5" SSD och fungerar den som en vanlig bootbar disk?

Det är väldigt enkelt, se användarhandboken, sida 30. Enda skillnaden mellan mSata och vanliga enheter ska vara hur kopplingen är gjord och bör inte påverka prestandan överhuvudtaget vad jag har förstått.

Citat:

Är det något problem med garantin att installera den själv och tjänar man något på det att göra det själv jämfört med att köpa med en när man köper datorn?

Du sparar lite pengar. Garantin försvinner inte vid installation om du inte skadar något själv, men SSD:n kommer inte att täckas av Dell. Hacka inte på moderkortet med skruvmejseln så borde allt vara bra.

Citat:

Garantifrågan rör även RAM-uppgraderingar, har för mig att Dell är ganska öppna när det gälelr sånt men vill bara dubbelkolla.

Samma sak som ovan garantimässigt. Läs manualen, lossa klämman, ta ut minnesstickan, sätt in dina egna.

Citat:

Sedan är jag(som troligen de flesta här) väldigt nyfiken på era åsikter när den väl anländer, särskilt skärmen är jag väldigt hyoad kring. Har för mig att jag har sett en länk till någon recension där de gick in ganska noggrant på skär,men men kan itne hitta den, har någon en länk tar jag gärna emot den. Jag förstår såklart att mycket är svårt att svara på då datorerna inte anlänt än men om någon har erfarenhet av m14x så är det också intressant, så fasligt kan det ju inte skilja

Skärmen ska vara en 300 nit IPS skärm och täcka 72% av färgomfånget ('gamut'), det vill säga hela sRGB. Jag har bara hört bra saker om den (Laptopmag räknas inte då de verkar ha fått fel skärm), men jag får min Alienware 14 på måndag eller tisdag om UPS/Schenker/Posten sköter sig och kan svara på mer detaljerade frågor då.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Hiskeligt snabba sbvar, tack! Lyckades missa dne länkade manualen. Skyller på klurig surfutrustning just nu men det beror troligare på ouppmärksamhet. Man blir ju ganska rejält sugen på en sån där liten sak nu, har inte varit någoit annat än nöjd med min lill m11xR1. Spelar inte mycket på den då jag har den stationära till det men lite vill man ju att den ska klara. Och på den här gamlingen märks verkligen den lite handikappade processorn tydligt numer när den har problem med twitchströmmar och lite sånt. båda kärnorna ligger på 100% mest hela tiden om man har sånt igång.

Återigen, tack för era snabba svar så ska jag hålla ögonen på den här tråden.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jag har inget att göra och sitter mest och väntar på nästa vecka, vilket kanske inte är så konstigt. Bara kul att kunna hjälpa till, oavsett om du väljer en Alienware eller inte.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.