Snabb fråga om Witcher

Permalänk

Snabb fråga om Witcher

Hej!

Undrar bara om man måste spela Witcher 1 för att fatta storyn i Withcer 2? Köpte alla Mass Effect och tyckte personligen att det underlättade om man hade spelat det tidigare spelen i Mass Effect-serien för att fatta trean t.ex.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Hej!

Undrar bara om man måste spela Witcher 1 för att fatta storyn i Withcer 2? Köpte alla Mass Effect och tyckte personligen att det underlättade om man hade spelat det tidigare spelen i Mass Effect-serien för att fatta trean t.ex.

Jag tyckte inte man behövde det, jag hade dock spelat W1. Kändes som det räckte med att veta vilka karaktärerna var, ex. Triss, Dandelion. Jag kommer ärligt inte ens ihåg vem slutbossen i W1 var, men led inte av det när jag spelade tvåan

Det man brukar rekommendera (om man nu inte någon gång vill spela ettan, för då sabbar man ju storyn), är att läsa sammanfattningen av ettans story på någon lämplig Witcher-wiki (eller för vilket spel det nu gäller).

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är dock ett väldigt bra rollspel, om man kan förlåta styrningen, så även om man kan spela W2 utan att ha spelat W1 så bör man inte gå miste om ettan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska läsa de två novellsamlingarna Den sista Ösnkingen och Ödets svärd. För de är bra mycket vassare än W1 är nästan hela vägen genom.
Dessutom är den svenska översättningen från Polska riktigt schyst, försökte läsa vidare i romanserien som följer efter novellsamlingarna på engelska, men tyckte inte att stämningen kom fram alls lika bra och la ner efter typ två tredjedelar av första boken.