Permalänk

promotion

nu är det så att jag har rätt bra win/lose ratio (117/91) och har dom senaste 20 matcherna så har jag 14/6 w/l ratio hur länge skulle det ta att bli promotad pga det är snart deadline för att kunna bli promotad. skulle va schysst om nån visste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barricade:

nu är det så att jag har rätt bra win/lose ratio (117/91) och har dom senaste 20 matcherna så har jag 14/6 w/l ratio hur länge skulle det ta att bli promotad pga det är snart deadline för att kunna bli promotad. skulle va schysst om nån visste

Promotions går att få på 2 sätt (vad jag vet). 1, spela bra under säsongen så blir du promotad under den, har hänt mig flera gånger. 2, Spela bra, få bra poäng win-lose ratio etc, och bli promotad vid säsongsbyte efter placement matchen.

Om du inte får en nu finns alltid nästa säsong

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barricade:

nu är det så att jag har rätt bra win/lose ratio (117/91) och har dom senaste 20 matcherna så har jag 14/6 w/l ratio hur länge skulle det ta att bli promotad pga det är snart deadline för att kunna bli promotad. skulle va schysst om nån visste

Svårt att säga exakt hur mycket som krävs i inviduella fall för att bli uppflyttad då det är många parametrar som spelar in. Har du lyckats bli uppflyttad än? Hur som helst finns det riktlinjer som Blizzard har publicerat som man kan gå efter. Generellt så ska man ha en win-ratio på minst 60% för att ens MMR ska röra sig uppåt i den mån att det på sikt kommer resultera i en befordran till högre liga. Eftersom din medel win-ratio ligger på 117/208=56% så är den inte "rätt bra" utan helt enkelt ganska normal och talar för att ligan du spelar i motsvarar din skillnivå. Även om din win-ratio för din senaste matcher ligger på 14/20=70% och därmed är mycket bättre så är det inget som garanterar en direkt uppgång men kan du hålla den så kommer du garanterat bli uppflyttad på sikt.

Det som gör det svårt att ge tydligare svar är att det hänger inte bara på hur mycket man vinner utan även mot vem man vinner! När man vinner mer än vad man förlorar så börjar man bli matchad mot motstånd med högre MMR än en själv men om man inte vinner de matcherna så kommer inte din egen MMR att röra sig speciellt mycket, även om du fortfarande vinner mer än du förlorar. De är nämligen när man vinner mot svårt motstånd som ens egen MMR kan ta några skut uppåt! Givetvis gäller även det omvända...

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE