Webbhotell som stödjer Sourcebans?

Permalänk
Medlem

Webbhotell som stödjer Sourcebans?

Finns det något webbhotell som stödjer Sourcebans?
Tack

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk
Medlem

Skulle tro att du behöver nån lösning typ http://www.crystone.se/vps
Om du inte förstås vill hyra en helt egen server någonstans.

Sen kan du sätta upp servern som du vill ha den ink Sourcebans osv
Virtuell server är det nog många webbhotell som har.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

De flesta webbhotell stödjer Sourcebans. Dock så ger PHP ut varningar om att mysql_* är förlegat. Du får antingen stänga av PHPs felrapportering eller köra en äldre version av php.

Vet inte vilka webbhotell som kör en äldre version av PHP men vet att Citynetwork har uppdaterat och därför testar jag Sourcebans 2 som inte är förlegad och använder sig av PDO.

Skicka ett e-brev till de webbhotellsleverantörer du kan tänka dig och kolla om de har stöd för PHP 5.4 (eller tidigare).
Alternativ 2, använd Sourcebans 2 (dock är det en dev release så det finns buggar).
Alternativ 3, skaffa en VPS och installera vilken PHP-version du vill.

EDIT:
Går att köra Sourcebans 1 även på Citynetwork. Det är bara att ändra så att Sourcebans använder Mysqli istället för Mysql.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

De flesta webbhotell stödjer Sourcebans. Dock så ger PHP ut varningar om att mysql_* är förlegat. Du får antingen stänga av PHPs felrapportering eller köra en äldre version av php.

Vet inte vilka webbhotell som kör en äldre version av PHP men vet att Citynetwork har uppdaterat och därför testar jag Sourcebans 2 som inte är förlegad och använder sig av PDO.

Skicka ett e-brev till de webbhotellsleverantörer du kan tänka dig och kolla om de har stöd för PHP 5.4 (eller tidigare).
Alternativ 2, använd Sourcebans 2 (dock är det en dev release så det finns buggar).
Alternativ 3, skaffa en VPS och installera vilken PHP-version du vill.

EDIT:
Går att köra Sourcebans 1 även på Citynetwork. Det är bara att ändra så att Sourcebans använder Mysqli istället för Mysql.

Försöker använda sourcebans 2, men går inte som sagt vidare bra.

L 07/09/2014 - 00:02:14: [sourcebans.smx] Failed to query database. (Cannot add or update a child row: a foreign key constraint fails (`108748-zmxxxxx`.`sb_actions`, CONSTRAINT `action_server` FOREIGN KEY (`server_id`) REFERENCES `sb_servers` (`id`) ON DELETE CASCADE))

Sedan försökte jag köra på Sourcebans 1, ändrade så att sourcebans använde mysqli men nej.
Citynetwork har jag som webbhotell.

EDIT: Try install the new SB to different DB

Fattar inte vad det menar?

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk
Medlem

Det andra felmeddelandet är troligen att du redan har data i en databas, eventuellt från SB2? och den vill att du skall antingen använda ett nytt databas namn, eller tömma databasen helt och låta den skapa en ny med upplägget och informationen som den vill ha.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

Ladda upp Sourcebans webinterface till Citynetwork, ändra mysql:// till mysqli://, sen skapar du en ny databas och installerar Sourcebans i den.

När du gjort detta borde du ha ett fungerande webinterface.

Sen laddar du upp ingame-pluginet till servern och ändrar addons/sourcemod/configs/databases.cfg och lägger in databasinformationen du får från Sourcebans webinterface.

Sen kan du lägga till admins, etc via Sourcebans webinterface.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

Ladda upp Sourcebans webinterface till Citynetwork, ändra mysql:// till mysqli://, sen skapar du en ny databas och installerar Sourcebans i den.

När du gjort detta borde du ha ett fungerande webinterface.

Sen laddar du upp ingame-pluginet till servern och ändrar addons/sourcemod/configs/databases.cfg och lägger in databasinformationen du får från Sourcebans webinterface.

Sen kan du lägga till admins, etc via Sourcebans webinterface.

Går inte? Så fort jag tar bort install mappen så blir det att jag måste radera updater mappen? -.^
Är det init.php man ska ändra från mysql till mysqli?

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk
Skrivet av weztii:

Går inte? Så fort jag tar bort install mappen så blir det att jag måste radera updater mappen? -.^
Är det init.php man ska ändra från mysql till mysqli?

Du måste ta bort både install och updater mappen innan du kan använda Sourcemod och Ja, det är i init.php du ändrar det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

Du måste ta bort både install och updater mappen innan du kan använda Sourcemod och Ja, det är i init.php du ändrar det.
http://i.gyazo.com/798bfd954be2f6ec5acb042066b09a1c.png

Får bara error, typ något med include/drivers/adobe-mysqli.php error line någonting sånt.

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk
Medlem

Funderar på köpa ett nytt webbhotell. Binero? Eller 7star?

Visa signatur

FREAK OUT

Permalänk

Kan du klistra in eller ta en skärmdump på hur det du ändrade till och en skärmdump på felet alt. en länk till sidan där felet visas?

Visa signatur

Citera för svar!