Qnap NAS äter upp hårddisksutrymme!

Permalänk

Qnap NAS äter upp hårddisksutrymme!

Hej!

Jag har en QNAP Nas TS-419p med 4 stycken diskar. På sistone har hdd utrymmet börjat sina, utan att jag själv laddar upp något på servern. I min katalogstruktur jag enbart använder uppgår använt utrymme till 1.7 TB. Men när man kollar för hela server ligger använt utrymme på 2.6 TB. Jag rensar och rensar bland mina egna filer men det fylls upp ändå. Har ni någon aning om vad som kan vara fel? jag har loggat in via Putty men kan inte hitta något där heller(inte jätteduktig på putty kan tilläggas).

Tacksam för svar!!

Hälsningar,
Niklas

Visa signatur

i5 2500k 3.3 GHz, 16 GB, SSD 120, ASUS Radeon HD 6950 2 GB.

Permalänk
Medlem

Har du någon form av backup påslaget ?
Kommer inte ihåg vad det kallas just nu men många NAS'ar sparar filändringar m.m

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Har du någon form av backup påslaget ?
Kommer inte ihåg vad det kallas just nu men många NAS'ar sparar filändringar m.m

Nej inte vad jag kan hitta. Filändringar däremot har jag gjort många. Däremot installerade jag Plex media server för ett tag sen, det var ungefär då problemen började kom jag på nu. Provar ta bort den appen..

Visa signatur

i5 2500k 3.3 GHz, 16 GB, SSD 120, ASUS Radeon HD 6950 2 GB.

Permalänk

Fixade problemet, tydligen synkar Plex Media center allt material du lägger in i den appen, det tar alltså upp avsevärt mycket diskutrymme. Avråder från att använda den appen..

Visa signatur

i5 2500k 3.3 GHz, 16 GB, SSD 120, ASUS Radeon HD 6950 2 GB.

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset, då får man ta bort den då

Hur blir det om man kör Plex genom stationära datorn, men använder Qnapen som lagringsplats för filmerna/serierna?