780 TI och i3 540: Blir det spelbart?

Permalänk
Medlem

780 TI och i3 540: Blir det spelbart?

Nu är det så att jag håller på uppgradera min dator men resten av komponenterna som CPU och minnen blir köpta nästa månad.
Därför sitter jag kvar med min i3 540 3.07GHz och 4GB RAM. Däremot har jag ett nytt 780Ti som lär prestera bra i BF4 men gör de andra komponenterna det ospelbart?

Har nämligen tänkt att köpa BF4 idag men är det kanske bättre att vänta tills jag får in resten i burken?
MVH, Lyrax.

Permalänk

Om du ändå tänkt köpa resten nästa månad så spelar det ju egentligen ingen roll. Minimum för cpu är dual i5 och du har en dual i3, men tror inte att det är några större problem att köra på low inställningen en månad. Allt annat du har håller ju måtten.

Tror inte heller att bf4 sjunker så mycket i pris till nästa månad, men vem vet

Lycka till!

Mvh
Danne

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem

olika cpuer med 290x, i3 drar ju ner FPS'en något men helt klart spelbart.

Permalänk

Du kan ju överklocka den en bit också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Äh jag köpte BF4! Kampanjen flyter på bra men strundvis fryser det till ordentligt och i flerspelarläget är det okej när det inte händer något speciellt men när skiten träffar fläkten är det liksom godnatt Satte ju inställningarna på autodetect så det funkar helt okej.

Tror att jag klarar mig faktiskt! På tal om autodetect när det gäller inställningar... Jag lät GeForce optimera ArmA 3 och då satte den självklart allt på ultra. Kom in i spelet och allt såg helt enkelt så jäkla bra ut men ni kan gissa hur det gick när jag väl rörde på spelaren och tittade runt

Tyvärr kan jag inte överklocka med mitt moderkort. Det skulle jag ha gjort för längesedan