Rätt att skicka tillbaka kortet 970?

Permalänk
Medlem

Rätt att skicka tillbaka kortet 970?

Hej! Undrar om man har rätt att skicka tillbaka sitt köp eftersom speccen inte stämmer? Köpte ett 970 strix från webhallen 1 månad sen och är jätte besviken att det inte leverar det dom lovar. Ringde i fredags o prata med webhallen dom väntade svar från nvidia hur dom skulle gå tillväga sa dom. Tycker ju att jag skulle ha rätt att skicka tillbaka kortet.

Mvh Eric R

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om Webhallen nu redan sagt att de väntar på svar så är ju det allra bästa att bara vänta och se, kommer de tillbaka och säger nej så är det väl då det är läge att börja kräva saker.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Om dom nu skulle nu säga nej. Vad är det som man skulle kunna kräva? Har även läst att nån annan här på forumet fick skicka tillbaka sitt kort han köpte i november.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ericr_85:

Hej! Undrar om man har rätt att skicka tillbaka sitt köp eftersom speccen inte stämmer?

Vill du returnera ditt kort av ren princip eller för att du tror att det faktiskt finns ett prestandaproblem med kortet? Är svaret det senare så kan jag rekommendera ett läsa AnandTechs utmärkta artikel om ämnet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Jag kommer lämna tillbaka mina 970 till webhallen.. har mailat deras support men har väntat på svar i 3 dagar nu, Antar att dom har lite att göra

Permalänk
Medlem

För dom flesta är problemet ett icke problem, men för några är det ett problem.
Frågan är om det är ett problem för TS, eller inte.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

För dom flesta är problemet ett icke problem, men för några är det ett problem.
Frågan är om det är ett problem för TS, eller inte.

känner han att han blivit lurad vilket är en stank som är svår att få bort oavsett vilken produkt det än gäller när det väl satt sig,

jag väntar fortfarande på tester ifrån opartiska sidor om hur det ser ut med frametimes och minimum fps när man kommer över 3.5 gb, jag lovade iof att hålla mig borta ifrån detta ämne igår men det är intressant, och konstigt nog har ingen större amerikansk sida släppt tester som dessa än utan bara viftat undan det då jag tror de är rädda för att göra nvidia sura, detta är dock bara vilda spekulationer med en gnutta konspiration:), så jag får förlita mig på att sweclockers tar tag i detta:) Ingen vill vara först men alla är nog beredda, såg också att nvidias aktie tappat ungefär 1.4 dollar i värde sen den stängning i måndags
edit enligt yahoo finance låg den på 20,61 dollar vid stängning i måndags och nu är den nere på 19.21,

Permalänk
Medlem

Hallå

Återkom gärna med hur webhallen hanterar saken
Tackar