Permalänk

Bilden ändras

Jag har ett problem då kontrasten sänks till 0% hela tiden. Det händer mest när jag startar spel eller startar något program i helskärm.

Enda lösningen är att ändra digital vibrance o sedan ändra tillbaka. Det är egentligen inget problem, men jag ska ju inte behöva gå in o ändra hela tiden..

Någon som har samma problem o kan hjälpa mig? Tack på förhand!

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Operativsystem? Grafikkort? Drivrutiner? Skärm? Väldigt svårt att hjälpa till utan info. Just nu är det lite som att svara på frågan "jag har ont i en kroppsdel, varför?"

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Operativsystem? Grafikkort? Drivrutiner? Skärm? Väldigt svårt att hjälpa till utan info. Just nu är det lite som att svara på frågan "jag har ont i en kroppsdel, varför?"

hahaha, förlåt!

Asus strix gtx 960. Asus 24" (ingen aning om vilken det är..). Drivrutinsversion 347.88. Windows 8.1!

Där har du!

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Så bara för att klargöra: det händer varje gång du startar ett program i helskärm. Ändras det i mjukvaran eller ändras skärmens egna inställningar? (de du kommer åt via skärmens fysiska knappar).

Om det ändras i mjukvaran så låter det som att det blivit någon konstig inställning i Nvidia Controll panel. Förslagsvis så installerar du om drivutinerna till grafikkortet. När du gör detta se till att välja "anpassad installation" och kryssa i "utför ren installation" för att nollställa alla inställningar i drivrutinerna till original

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Du har inte någon automatisk kontrast påslaget i skrämens inställningar?

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Så bara för att klargöra: det händer varje gång du startar ett program i helskärm. Ändras det i mjukvaran eller ändras skärmens egna inställningar? (de du kommer åt via skärmens fysiska knappar).

Om det ändras i mjukvaran så låter det som att det blivit någon konstig inställning i Nvidia Controll panel. Förslagsvis så installerar du om drivutinerna till grafikkortet. När du gör detta se till att välja "anpassad installation" och kryssa i "utför ren installation" för att nollställa alla inställningar i drivrutinerna till original

Asså, det är svårt o förklara, det blir ingen skillnad på någonting. Det blir bara mörkare o tristare (som när man sänker kontrasten). Sen om jag ändrar vibrance så fixas det.

Drar jag liksom ner kontrasten så ser jag ju att det är det som händer. Har dock aldrig ändrat någonting som ens kan ha med detta o göra.. :/
Men min gissning är att det skedde i mjukvaran iaf.. Så får väl ta ditt råd o installera om, testar att uppdatera först, skiter de sig så börjar vi om helt enkelt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burhan123:

Asså, det är svårt o förklara, det blir ingen skillnad på någonting. Det blir bara mörkare o tristare (som när man sänker kontrasten). Sen om jag ändrar vibrance så fixas det.

Drar jag liksom ner kontrasten så ser jag ju att det är det som händer. Har dock aldrig ändrat någonting som ens kan ha med detta o göra.. :/
Men min gissning är att det skedde i mjukvaran iaf.. Så får väl ta ditt råd o installera om, testar att uppdatera först, skiter de sig så börjar vi om helt enkelt

Har du testat den nya drivrutinen? Geforce 350.12?

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)