Permalänk
Medlem

Crossfire problem

Har ett problem med Crossfire.

Har två stycken 280X
Dom ser olika ut fysiskt och verkar ha olika BIOS.

Problemet är att jag skulle vilja använda Crossfire och även ha skärmutgång på grafikkortet då jag använder en del skärmar.
Dock när jag sätter på Crossfire så stängs andra kortet av, och ger ingen bild. Jag följde då denna guide.

Jag fick det tyvärr inte att funka och antar att det är pga bioserna som är emot varandra.
Bild ifrån afterburner.

Moderkortet självklart Crossfire.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Vill du ha skärmar inkopplade på båda grafikkorten? Går dessvärre bara använda skärmuttagen på det övre kortet. Rätta mig om det inte är så längre, men på min CF tid fick man ingen bild på kort #2

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Vill du ha skärmar inkopplade på båda grafikkorten? Går dessvärre bara använda skärmuttagen på det övre kortet. Rätta mig om det inte är så längre, men på min CF tid fick man ingen bild på kort #2

Jo exakt. men jag har stängt av ULPS vilket ska motverka att det stänger av sig.
Det står i början på guiden.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Mig veterligen är ULPS bara för att kort #2 ska gå ned i standby eller ej, inget med att skärmuttagen ska funka.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Skrivet av Hemming:

Har ett problem med Crossfire.

Har två stycken 280X
Dom ser olika ut fysiskt och verkar ha olika BIOS.

Problemet är att jag skulle vilja använda Crossfire och även ha skärmutgång på grafikkortet då jag använder en del skärmar.
Dock när jag sätter på Crossfire så stängs andra kortet av, och ger ingen bild. Jag följde då denna guide.

Jag fick det tyvärr inte att funka och antar att det är pga bioserna som är emot varandra.
Bild ifrån afterburner.

Moderkortet självklart Crossfire.

Som dom andra säger, i crossfire kan du bara ha skärmar på ett kort, men dom har ju flera utgångar, hur många skärmar ska du koppla in?

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diezelpower:

Som dom andra säger, i crossfire kan du bara ha skärmar på ett kort, men dom har ju flera utgångar, hur många skärmar ska du koppla in?

Ah har missförstått det då.
Jag använder mig av tre primär skärmar och en projektor till och från.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Hemming:

Ah har missförstått det då.
Jag använder mig av tre primär skärmar och en projektor till och från.

Tre skärmar ska ju inte vara nåt problem, möjligen kan du behöva en adapter, beroend vad du har för utgångar, och vad skärmarna har för ingångar!
Ska du köra eyefinity måste du ha en aktiv adapter

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diezelpower:

Tre skärmar ska ju inte vara nåt problem, möjligen kan du behöva en adapter, beroend vad du har för utgångar, och vad skärmarna har för ingångar!
Ska du köra eyefinity måste du ha en aktiv adapter

Anledningen varför jag vill ha båda grafikkortet igång är pga jag har två 144 Hz skärmar, och det är den översta DVI utgången som enbart stödjer det.
Har två stycken 280X.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Intressan läsning, föredrar Displayport då det har så många fördelar.
Dock använder jag det inte.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av Hemming:

Intressan läsning, föredrar Displayport då det har så många fördelar.
Dock använder jag det inte.

Det som menas är att du med DP kan koppla tre skärmar till samma uttag.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

ULPS, är sjukt konstigt, Man spelar, Stänger av spelet, Gpu låg i 90c, Fläkt och allt stängs av, ingen mer kylning, man börjar spelar igen, kortet är 80c vid start av spelet...

Nej tack.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller