Förlorar 80% fps med alt-tab

Permalänk
Avstängd

Förlorar 80% fps med alt-tab

Sitter och spelar LoL (har runt 500fps) så fort jag tabbar ner & sen upp får ja 40-70fps. Är så med alla andra spel, så måste starta om datorn för att få tillbaka samma.. Någon som vet något om detta?

Har senaste driver till grafikkort.
i7 4770k
r9 290x tri-x
win 8
8gb 1866mhz

EDIT: Hjälper inte längre att starta om datorn. Spelade Shadow of mordor på 60+ konstant hela tiden. Nu knappt 40.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Sitter och spelar LoL (har runt 500fps) så fort jag tabbar ner & sen upp får ja 40-70fps. Är så med alla andra spel, så måste starta om datorn för att få tillbaka samma.. Någon som vet något om detta?

Har senaste driver till grafikkort.
i7 4770k
r9 290x tri-x
win 8
8gb 1866mhz

Om du lägger in W8.1 gör den samma sak då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jalle64:

Om du lägger in W8.1 gör den samma sak då?

Oj mitt fel! Sitter på windows 8.1! Allt började när ja uppgraderade bios. Men antar att de inte ska göra något speciellt..

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg? Det låter som att det kan bero på strömförsörjningen också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Oj mitt fel! Sitter på windows 8.1! Allt började när ja uppgraderade bios. Men antar att de inte ska göra något speciellt..

Kan detta ev vara en hjälp?

http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/khzyo/fps_fi...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Sitter på ett 1200w Corsair. Allt har fungerat felfritt tills nu. Får väl installera om windows!

Permalänk
Medlem

Kan ju föreslå att du stänger av CF när du spelar såna spel. Annars kan det vara vettigt att köra windowed mode borderless för att slippa övergångar mellan fullscreen och desktop.

Har aldrig känt att det behövs mer än en GPU till såna spel, och de fungerar mycket bättre med GPU då fler GPUer kan ge diverse problem, som det du har nu.

Prova annars DDU och avinstallera drivers och installera om igen.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Avstängd

Har installerat om Windows nu & det fungerar prima. Men ska testa & uppgradera bios igen & se om det är de som är felet.