Crossfire 280X Asus/Sapphire

Permalänk

Crossfire 280X Asus/Sapphire

Hej Clockers experterna!

Har ett 280X grafikkort i min dator idag och har haft ett extra nytt/oanvänt som jag försökt sälja men inte lyckats med så om jag inte lyckas så tänkte jag testa Crossfire.

1.) Hur komplicerat är det att installera/göra?
2.) Kan man "stänga" av ett grafikkort om man kör "lättare" spel typ SC2? (på ett smidigt sätt)
3.) Räcker ett Nätagg på 680W Bronze (Corsair)?
4.) Något speciellt att tänka på för något som aldrig kört dubbla kort?

Ända gången jag kommer använda det är väl förmodligen om jag skaffar Hardline + GTA V och kanske något mer kul när man ändå kan? (vanliga spelen är annars Dota2, CS, SC2, Halflife). Hade egentligen hoppats att kunna sälja båda mina 280X för att därefter kunna köpa/köra ett Grönt(nvidia) grafikkort (och för strömförsörjning då jag hört att AMD korten är törstiga på EL)

Resten av datorn är:
R4 design
SSD Pro 256 gb
2tb mekanisk
i7 4790K
Dvdbrännare

Uppskattar all råd jag kan få!

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

Hej Clockers experterna!

Har ett 280X grafikkort i min dator idag och har haft ett extra nytt/oanvänt som jag försökt sälja men inte lyckats med så om jag inte lyckas så tänkte jag testa Crossfire.

1.) Hur komplicerat är det att installera/göra?
2.) Kan man "stänga" av ett grafikkort om man kör "lättare" spel typ SC2? (på ett smidigt sätt)
3.) Räcker ett Nätagg på 680W Bronze (Corsair)?
4.) Något speciellt att tänka på för något som aldrig kört dubbla kort?

Ända gången jag kommer använda det är väl förmodligen om jag skaffar Hardline + GTA V och kanske något mer kul när man ändå kan? (vanliga spelen är annars Dota2, CS, SC2, Halflife). Hade egentligen hoppats att kunna sälja båda mina 280X för att därefter kunna köpa/köra ett Grönt(nvidia) grafikkort (och för strömförsörjning då jag hört att AMD korten är törstiga på EL)

Resten av datorn är:
R4 design
SSD Pro 256 gb
2tb mekanisk
i7 4790K
Dvdbrännare

Uppskattar all råd jag kan få!

Den är inte så komplicerad. Det är bara att stoppa in kortet och koppla in ström kablarna och sedan en crossfire brygga mellan korten, sist med inte mistn aktivera crossfire i catalys control center.

En nätaggregat på 680w räcker tydligen inte.