Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ledarskap
Jag kommer troligen att slå till på den tredje generationens padda denna vecka, men har några frågor innan jag bestämmer mig.
1. Videoformatet .mkv stöds inte (vad jag kan se), kan det funka om man jailbreakar?
2. Det ska vara "Upp till 10 timmar batteritid vid webbsurfning via Wi-Fi", men hur länge räcker batteriet egentligen?
3. Jag hittar inte någon butik som har 64gb-versionen (WiFi) inne, varför inte?
4. Finns det en bättre padda på marknaden idag?
Mycket tacksam för svar!
1. Det bästa sättet är att konvertera filmerna med Freemake (
http://www.freemake.com/free_video_converter/) och som du sedan lägger in! Jag försökte lägga in en del 1080p .mkv filmer i bland annat VLC och Aviplayer mm. men kom fram till att det känndes som om bilden laggade... När jag sedan konverterade till iPad3 förbestämda format men lite högre kvalité blev det underbart snyggt! Dock så ser man skilnad när man spelar upp filmen på en större skärm, exempelvis en TV men på paddan går det alldeles utmärkt!
P.S. Jag konverterar 1080p filmer på 30 min med PCn i sign med Freemake!
2. 10 timmar kommer jag upp i med flygplansläge, annars kan det bli lite under, dock inte mycket! Sedan spelar en massa andra faktorer in också som tex vilka sidor du besöker och hur hög ljusstyrka du har.
3. Jag vet att Macoteket hade ett par för någon dag sedan! Kolla! annars lär det finnas på Mediamarkt eller Elgiganten.
4. Jag köpte iPaden för skärmen, och den är absolut fantastisk så för mig var det absolut ett av huvudargumenten varför iPaden är den bästa på marknaden idag
Du har tänkt en 64 GB version, håll dig där! Jag har en och har förburkat runt 30-40 GB med 5-6 filmer

Lycka till med ditt inköp!